Imma, kamerorna på sidostolparna

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Danne80

Imma, kamerorna på sidostolparna

Inlägg av Danne80 »

Har sedan jag köpte bilen många ggr upplevt att sidokamerorna bländas eller blockeras enligt meddelanden. Har dock antagit att det varit pga mörker eller regn. Men idag har jag kört ca 2 timmar i dagsljus och haft det mer eller mindre hela tiden, och när jag kollar på sidokamerorna så är det imma på insidan.

Kommer lägga ärende på det senare idag, men någon mer som haft problemet och löste Tesla det?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Imma, kamerorna på sidostolparna

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Jag har väldigt ofta felmeddelande om att kamerorna på dörrstolparna är bländade eller blockerade. Ibland höger, ibland vänster, ibland båda två samtidigt. Det spelar ingen roll om det är ljust eller mörkt, regnigt eller solsken, det kommer meddelanden nästan varje gång jag kör ändå. Jag har bara vid något enstaka tillfälle sett imma vid kamerorna.

Har inte lagt något serviceärende än.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Danne80

Inlägg av Danne80 »

Nicke Nyfiken skrev:
Jag har väldigt ofta felmeddelande om att kamerorna på dörrstolparna är bländade eller blockerade. Ibland höger, ibland vänster, ibland båda två samtidigt. Det spelar ingen roll om det är ljust eller mörkt, regnigt eller solsken, det kommer meddelanden nästan varje gång jag kör ändå. Jag har bara vid något enstaka tillfälle sett imma vid kamerorna.

Har inte lagt något serviceärende än.
Tack för svar. För min del är det nog 75% av tiden som det är höger sida, vilket kändes logiskt då den oftast är mot diket/mörkare sida på kvällen. Men dagtid har jag inte haft mycket problem vid innan.
Kanske är en Tesla feature och inget att göra åt. Men testar nog ändå med ett ärende och se vad de säger.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare

Inlägg av Dexter86 »

Kvalitet mina damer o herrar! :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
jai134
Teslaägare

Inlägg av jai134 »

Det har hänt mig några ggr. En eller två av dem har det varit imma men de andra lågt stående sol från sidan. Inte särskilt ofta på mina 2800 mil.
Skriv svar