Ny Chademo
Moderator: Redaktion
Ny Chademo
Jag är pensionär och kör en Tesla D70 så det har varit lämplig sysselsättning för mig.
I vinterväglag behöver jag fylla på batteriet med några mil för att klara hemfärden till Karlstad.
Det har blivit laddning och lunch i Mora vilket förlängt turen. Letade efter ett 3-fas uttag i Malung i dag och räknade med ett par timmars laddning skulle ge tillräckligt.
Inne på Volvo blev jag upplyst om att en Chademo hade monterats igår.
Den syns från den stora rondellen i Malung och fungerade perfekt och ingen avgift.
Bilägger några bilder så blir den lätt att hitta.
Re: Ny Chademo
Kul! Många har efterfrågat laddning i Malung. I höger på övre bilden ser det ut att vara ett liknande väderskydd som över laddaren du laddar ifrån. Är det en till laddare eller något annat?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag kollade inte den andra laddaren men möjligen typ 2.
Laddar man under lunchtid så ligger Sankt Olof tvärs över gatan med bra lunch buffé 11.30-14.00.
Laddar man under lunchtid så ligger Sankt Olof tvärs över gatan med bra lunch buffé 11.30-14.00.
Häftig pensionär du är som kör tesla.
Jag hoppas jag också blir det när det är dags för mig!

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Jag hoppas att Teslan kör mig dåFeddan skrev:Häftig pensionär du är som kör tesla.Jag hoppas jag också blir det när det är dags för mig!

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
JAAAA!
Precis vad jag önskat.
Vid mina c:a 2 årliga Sälen-resor behöver jag mellan ett par och 15% i Malung beroende på väder. Då spar jag 25 minuter omväg och 20 minuter laddning på supercharger i Karstad.
15% på Chademo tar väl 20 minuter plus att jag har mer koll vad jag verkligen behöver när jag är så nära Sälen.

Vid mina c:a 2 årliga Sälen-resor behöver jag mellan ett par och 15% i Malung beroende på väder. Då spar jag 25 minuter omväg och 20 minuter laddning på supercharger i Karstad.
15% på Chademo tar väl 20 minuter plus att jag har mer koll vad jag verkligen behöver när jag är så nära Sälen.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Jo vi är några stycken seniorer ++ som har fattat vad bil är och skall och kan vara! Kul med en välmogen till. Haft min S85 i precis 3 veckor och njuter bara mer och mer vid varje take off!Feddan skrev:Häftig pensionär du är som kör tesla.Jag hoppas jag också blir det när det är dags för mig!

X100 lev.14/8-18.
Malung-laddaren fanns inte med på http://www.uppladdning.nu/
Nån som vet mer om den kanske ska lägga till den?
Nån som vet mer om den kanske ska lägga till den?

Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag vet inget om laddaren utöver det som återfinns i denna tråd och det faktum att den projekterades för ett halvår sedan enligt sondell.se, Men jag lade ut den på uppladdning.nu Uppladdning.nu blir aldrig bättre än bidragsgivarna till siten. Så lägg ut grejorna!
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Bra gjort JFAH!
Viktigaste är att den är med på uppladdning.nu
Sedan kan folk som har besökt stationen fylla på med mer info sen.
Viktigaste är att den är med på uppladdning.nu
Sedan kan folk som har besökt stationen fylla på med mer info sen.
Laddade i Malung igår igen, träffade då en av dom ansvariga på Malungs elverk som berättade att de skall etablera laddare på flera orter.
Tänkte att du, Tibor om du har tid, kunde ta en kontakt med dom och påverka om lämpliga lokaliseringar. Man skall även införa ett betalsystem och det kan vara lämpligt att även lobba för ett smidigt betalsätt, som framförts på andra ställen på forumet, kort eller kanske Swish. Huvudsaken att det blir något neutralt system.
Kanske finns det även underlag för en artikel om Elverkets utbyggnadsplaner.
Hälsningar från ett "annars" soligt Karlstad
Tänkte att du, Tibor om du har tid, kunde ta en kontakt med dom och påverka om lämpliga lokaliseringar. Man skall även införa ett betalsystem och det kan vara lämpligt att även lobba för ett smidigt betalsätt, som framförts på andra ställen på forumet, kort eller kanske Swish. Huvudsaken att det blir något neutralt system.
Kanske finns det även underlag för en artikel om Elverkets utbyggnadsplaner.
Hälsningar från ett "annars" soligt Karlstad