Elektrisk Bagagelucka
Moderator: Redaktion
Elektrisk Bagagelucka
Jag undrar om det är någon här på forumet som beställt Teslan utan premiuminteriör men önskar att den elektrisk bagagelucka hade kunnat efterinstallerats? Jag frågade om Tesla kunde installera el bakluckan efteråt, men fick nej till svar. Är det så komplicerat eller vad är problemet?
Re: Elektrisk Bagagelucka
Förutom kabeldragning m.m. så är det mjukvaruuppdatering och tror inte de vill försöka hålla koll på vilka detaljer som har efterinstallerats och anpassa mjukvaran för dessa. Då säljer de hellre premiumpaketet vid nyleverans. Misstänker att priset att lägga till funktionen i efterhand skulle kosta lika mycket som premiumpaketet om Tesla ska ta höjd för allt strul som det kan innebära.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ja, det är nog så du säger blir komplicerat och dyrt. Fast dim och kurvljus efterinstallerar dom, så det är jag tacksam över.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Tycker inte det är alltför jobbigt öppna bakluckan själv ... 

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det tyckte inte jag heller men nu hade jag inte kunnat leva utan det. Vet inte om jag betalat 50k för det men 20k i alla fall.Oppfinnarn skrev:Tycker inte det är alltför jobbigt öppna bakluckan själv ...
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Hmm elektrisk bagagelucka, menar ni då att man kan öppna/stänga med foben, automatisk stopp vid en viss höjd osv.HelectriC skrev:Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
+++Oppfinnarn skrev:Tycker inte det är alltför jobbigt öppna bakluckan själv ...
X100 lev.14/8-18.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Man vänjer sig fort vid bekvämligheter. Jag har haft elektrisk baklucka på de senaste fyra bilarna före Teslan och har älskat det. Men det är inte värt 30 000 kr. Kanske 10 000, högst 15 000 kr. Trodde det skulle vara svårare att vänja mig av med det men det har faktiskt gått bra.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
ja och kanske det viktigaste: att slippa ta i luckan när den är smutsig.Bow skrev:Hmm elektrisk bagagelucka, menar ni då att man kan öppna/stänga med foben, automatisk stopp vid en viss höjd osv.HelectriC skrev:Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.
Model 3-24/Polestar 3-24
Det har vi jag trodde det var std vi har inte premiumpaket elller interiörpaket åtminstone har vi inte det i beställningenHelectriC skrev:ja och kanske det viktigaste: att slippa ta i luckan när den är smutsig.Bow skrev:Hmm elektrisk bagagelucka, menar ni då att man kan öppna/stänga med foben, automatisk stopp vid en viss höjd osv.HelectriC skrev:Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Men kanske "Teknikpaketet med autopilot"? Den ingick tidigare i detta.Bow skrev:Det har vi jag trodde det var std vi har inte premiumpaket elller interiörpaket åtminstone har vi inte det i beställningenHelectriC skrev:ja och kanske det viktigaste: att slippa ta i luckan när den är smutsig.Bow skrev:Hmm elektrisk bagagelucka, menar ni då att man kan öppna/stänga med foben, automatisk stopp vid en viss höjd osv.HelectriC skrev:Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Så är detbylund skrev:Men kanske "Teknikpaketet med autopilot"? Den ingick tidigare i detta.Bow skrev:Det har vi jag trodde det var std vi har inte premiumpaket elller interiörpaket åtminstone har vi inte det i beställningenHelectriC skrev:ja och kanske det viktigaste: att slippa ta i luckan när den är smutsig.Bow skrev:Hmm elektrisk bagagelucka, menar ni då att man kan öppna/stänga med foben, automatisk stopp vid en viss höjd osv.HelectriC skrev:Det känns nästan pinsamt att elektrisk bagagelucka inte är standard på en bl som Model S. Hade känts lite B att behöva drämma ner luckan manuellt vid sidan av Kia eller Oplar som har elektrisk.

Frunken skulle ju vara mer använd av mig om den var elektriskt styrd för gå in på ett närliggande område. Någon annan som skulle vilja ha det?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Mistafrizz
- Teslaägare
Verkligen - har endast använt frunken en gång sedan september -15 pga att man blir så skitig/det är krångligt. Bilens mest outnyttjade feature.Pontus skrev:Frunken skulle ju vara mer använd av mig om den var elektriskt styrd för gå in på ett närliggande område. Någon annan som skulle vilja ha det?
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
Men kanske "Teknikpaketet med autopilot"? Den ingick tidigare i detta.[/quote]HelectriC skrev:
Det har vi jag trodde det var std vi har inte premiumpaket elller interiörpaket åtminstone har vi inte det i beställningen
Vad avgör om det ingår automatisk baklucka? Jag har teknikpaketet med autopilot, men inte interiörpaketet. Min är en av de sista 2015 om jag förstått allt rätt. Hade varit maxat att ha automatisk baklucka, speciellt nu när jag inte förväntat mig det..HelectriC skrev:Så är det
85D Referrallänk: http://---
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Du har inte "teknikpaketet med autopilot" eftersom teknikpaketet är borttaget som tillval sedan lång tid tillbaka. Autopilot är numera ett separat tillval som inte ingår i något paket.Johnny_B skrev:Vad avgör om det ingår automatisk baklucka? Jag har teknikpaketet med autopilot, men inte interiörpaketet. Min är en av de sista 2015 om jag förstått allt rätt. Hade varit maxat att ha automatisk baklucka, speciellt nu när jag inte förväntat mig det..
Om man vill ha automagisk bagagelucka så måste man välja "premiuminteriör och belysning".
Så det blir nog tyvärr att stänga/öppna bagageluckan för hand för din del.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Elektrisk Bagagelucka
jag har en massa "bra att ha" grejer i frunken som nästan aldrig används! Hade den varit lika enkel att använda aom trunken hade jag nog använt den mer, nu har jag D version så det är inte mycket utrymmen men ändock så är det nog bra plats att ställa matkassar tex så de inte ramlar omkringMistafrizz skrev:Verkligen - har endast använt frunken en gång sedan september -15 pga att man blir så skitig/det är krångligt. Bilens mest outnyttjade feature.Pontus skrev:Frunken skulle ju vara mer använd av mig om den var elektriskt styrd för gå in på ett närliggande område. Någon annan som skulle vilja ha det?
Just ja, "Komfortfunktioner Autopilot" heter paketet som min har. Ingen automatisk bagageluckan i den då med andra ord?
85D Referrallänk: http://---
Nej, det var ett knappt år sedan de skrotade teknikpaketet och bl a flyttade över elmanövrerad baklucka till interiörpaketet.Johnny_B skrev:Just ja, "Komfortfunktioner Autopilot" heter paketet som min har. Ingen automatisk bagageluckan i den då med andra ord?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS