3fas adapter i Romme (v9)?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

muppster

3fas adapter i Romme (v9)?

Inlägg av muppster »

Min röda 3fas adapter sitter visst kvar hemma, nån chans att det finns någon på Romme alpin i detta nu som kan låna ut en (v9)? :-)
muppster

Re: 3fas adapter i Romme (v9)?

Inlägg av muppster »

Lyckades parkera bilen utanför hotellrummet och ladda via vägguttaget ut genom fönstret i natt. Så allt är lugnt.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fint! Och för alla oss som inte har barn i skolåldern, och således inte vet var det är för veckonummer kan jag rekommendera en av internets mest koncisa webbsidor:
http://vecka.nu/
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

bylund skrev:
Fint! Och för alla oss som inte har barn i skolåldern, och således inte vet var det är för veckonummer kan jag rekommendera en av internets mest koncisa webbsidor:
http://vecka.nu/
Använder den varje dag för att veta vilka sprintar som är vilka :-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

muppster skrev:
Min röda 3fas adapter sitter visst kvar hemma, nån chans att det finns någon på Romme alpin i detta nu som kan låna ut en (v9)? :-)
Det är väl en Typ2 du behöver? När jag laddade i Romme på en av deras 2 laddstationer för någon vecka sedan så var det iaf detta som fanns. Du hämtar nyckel i Ski Lodge men behöver egen Typ2 kabel.
muppster

Inlägg av muppster »

kangru skrev:
muppster skrev:
Det är väl en Typ2 du behöver? När jag laddade i Romme på en av deras 2 laddstationer för någon vecka sedan så var det iaf detta som fanns. Du hämtar nyckel i Ski Lodge men behöver egen Typ2 kabel.
Tack kangru,
Det var när jag lånat deras laddstation som jag upptäckte att min egen adapter var hemma. Men det löste dig med den adaptern som man stoppar i ett vanligt vägguttag (vad den nu heter) som sagt även om det var svårt att hitta något sådant uttag utomhus där.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Röd trefas är inte samma sak som Typ 2.
Läs mer här:
http://teslaclubsweden.se/ladda-din-tesla/
Skriv svar