Ska besikta min model 3 lr på lördag.
E det något speciellt man behöver tänka på gällande iom det är 1 motor i varje Axel.. tänker främst på bromsrullen (eller va sjutton den nu kallas) där de testar bromsarna?
”Vanlig” ice bil e ju inga konstigheter men har aldrig besiktat en elbil.
Besikta model 3
Moderator: Redaktion
Re: Besikta model 3
Inget konstigt med elbil. Snabbt och enkelt. Bromsning på AWD manuellt på gårdsplan. Kolla/ställ in halvljus och dimljus innan besiktningen. Vid det här laget har alla gått kurs på Model 3 och besiktigat en hel 3:or.metchristian skrev:Ska besikta min model 3 lr på lördag.
E det något speciellt man behöver tänka på gällande iom det är 1 motor i varje Axel.. tänker främst på bromsrullen (eller va sjutton den nu kallas) där de testar bromsarna?
TMY LR AWD 19” Black, 2024, 7000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
TM3 LR AWD 19” Black, 2019, 242000 km
- metchristian
- Teslaägare
Nja iofs inget konstigt med elbil men just detta med bromsning på gårdsplan e ju en speciell grej. Samma som för mc..Elix747 skrev:Inget konstigt med elbil. Snabbt och enkelt. Bromsning på AWD manuellt på gårdsplan. Kolla/ställ in halvljus och dimljus innan besiktningen. Vid det här laget har alla gått kurs på Model 3 och besiktigat en hel 3:or.metchristian skrev:Ska besikta min model 3 lr på lördag.
Men hur ställer man in dimljuset på m3? Att justera halvljuset har jag koll på.. men inte hur man gör för rätt nivå på dimljuset.
Dimljuset ställs in med en skruv.
Du får lossa innerskärmen. Sen kommer du åt skruven.
Du får lossa innerskärmen. Sen kommer du åt skruven.
Blå TM3 SR+ med dragkrok, 2019
Kan vara smart att kolla upp hur man justerar ljusen på bilen innan besiktningen då det är en ganska vanlig anmärkning på model 3.
Och det är väldigt lätt att justera. Både dimljus och strålkastare.
Och det är väldigt lätt att justera. Både dimljus och strålkastare.