Åtkomst till Supercharging är indragen

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Melon Must

Åtkomst till Supercharging är indragen

Inlägg av Melon Must »

Varenda gång jag laddar på supercharger så står det efteråt att "Betalning för Supercharging behövs" och en uppmaning att betala i appen, "Vi har märkt att ditt Tesla-konto inte har en giltig betalningsmetod för Supercharging". Jag har ett Visakort inlagt i appen och kan öppna fakturan för SC och betala genom att välja det redan i appen inlagda kortet utan problem. Någon som har upplevt samma? Funderar på om det är Nordea som brukar ha lite för säkra kortbetalningar på internet där man ibland måste aktivera kortet en timme i taget för att kunna betala på internet.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Re: Åtkomst till Supercharging är indragen

Inlägg av metchristian »

Melon Must skrev:
Varenda gång jag laddar på supercharger så står det efteråt att "Betalning för Supercharging behövs" och en uppmaning att betala i appen, "Vi har märkt att ditt Tesla-konto inte har en giltig betalningsmetod för Supercharging". Jag har ett Visakort inlagt i appen och kan öppna fakturan för SC och betala genom att välja det redan i appen inlagda kortet utan problem. Någon som har upplevt samma? Funderar på om det är Nordea som brukar ha lite för säkra kortbetalningar på internet där man ibland måste aktivera kortet en timme i taget för att kunna betala på internet.

Har nordea kort kopplat o för mig funkar det utan problem.
Användarvisningsbild
jockesyk
Teslaägare
Referralkod: ts.la/joakim727667

Re: Åtkomst till Supercharging är indragen

Inlägg av jockesyk »

Jag hade samma problem. Listan med betalkort är inte samma i Tesla-appen som när du loggar in med webbläsaren på tesla.com.
Vid automatisk betalning på Superchargern används kortet som är registrerat på webbsidan, och vid manuell betalning i appen används kortet som är registrerat i appen.
Jag hade ett utgånget kort registrerat på webbsidan (med samma kortnummer som det nya). Tyvärr visas inte utgångsdatum på webbsidan heller, så det är lite klurigt att lista ut detta.

Detta löste mitt problem:
- Logga in på tesla.com med webbläsaren
- Välj "Betalning" och ta bort det kort som är registrerat där
- Lägg till det kort som du vill använda (Jag öppnade kortet för internetköp innan detta, men vet inte om det behövs)
Skriv svar