När blev VIN synligt för dig? Det hände mig i lördags.
Kom under helgen för mig med (lite osäker på exakt när)
Noterade också att Tokyo car flyttats lite i hamnen lite https://www.marinetraffic.com/en/ais/ho ... 58/zoom:14, lastar man kanske av på ett ställe och på på ett annat?
Ni som har fått en indikation på att något händer, kan ni skriva era beställningsnummer och vilken variant (samt extrautrustning som färg mm) ni har beställt?
Närmar sig leveransdatum men funderar på att avboka...
Känns sådär med borttagen USS och ny radar på gång och kanske nya kameror fram till. Dom senaste dagarna har jag kört Polestar 2 med 360-kamera och en billig liten Toyota Yaris med backkamera och backsensorer. Det känns lite surt med mindre utrustning.
Närmar sig leveransdatum men funderar på att avboka...
Känns sådär med borttagen USS och ny radar på gång och kanske nya kameror fram till. Dom senaste dagarna har jag kört Polestar 2 med 360-kamera och en billig liten Toyota Yaris med backkamera och backsensorer. Det känns lite surt med mindre utrustning.
Hur resonerar ni andra som väntar?
Fortfarande bästa valet om du frågar mig. Borttagen USS tror jag inte kommer märkas, efter de väl släppt funktionaliteten som ersätter dem. Nya kameror, varför skulle det vara ett hinder?
Som alltid med Tesla och moderna bilar så kommer det fräcka grejer i framtiden som man får lite FOMO om. Men när du beställde bilen visste du inte detta och du hade varit helnöjd med specen som var då.
Jag är helnöjd med min Y från 2021, den har varken uppdaterad interiör vid bagage, mjuk fjädring eller långa säten. Jag kommer nog ändå behålla den i många år framöver.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Igår (onsdag) upptäckte även jag en slutfaktura i mitt Tesla-konto och upphämtningsdatum enligt slutfakturan är 21 december.
Jag har inte fått något SMS om leverans och jag är tveksam till att jag får bilen på onsdag nästa vecka, men torsdag eller fredag är inte omöjligt. Rederiet KESS har minst ett fartyg och UECC har minst tre fartyg som avgår från Zeebrygge till Malmö, Göteborg eller Wallhamn.
Idag har Car.info svarat med ett registreringsnummer när jag matat in mitt VIN.
Tesla Model 3 Long Range, svart, 18” aero-fälgar, premiuminteriör. Hämtad 2022-12-29.
Tack för tipset, fick också fram ett reg nr när jag sökte via car info.
Pratade med Tesla Norrköping igår och de hade lite svårt att lokalisera bilen, men trodde på en leverans under mellandagarna först.
Läste i förrgår att tesla erbjöd rabatter i Europa och även 1000mil i superchargerkostnad. Tittade in på teslas hemsida och såg en blå RWD M3. En demobil som gått 54km, nedsatt med 52.000 SEK. Ringde dem och frågade om de kunde flytta över min beställning. Inga problem.
Bilen är påställd i början av september så den har inte hunnit få bonus, vilket förmodligen kommer utebli. Men den är nedsatt med precis några tusen mer än bonusen för min ordinarie bil skulle bli, så jag kan inte klaga.
Igår blev allt klart och jag ska hämta bilen i Göteborg (bor i Linköping) på torsdag. Perfekt innan jul.
Näste person som beställde en vit RWD m3 hoppade nu fram ett steg!
Fick SMS igår. Leverans inbokad 29/12 efter lunch. Kan komma att ändras.
TM3 RWD blå/svart med dragkrok och odubbade vinterdäck beställd sista maj via Autoplan.
30e December EM. Vit/Svart Drag LR. Beställd via Arval mitten av Juni.
Intressant att se om man får 10,000 km gratis via supercharging. Hittar inga officiella källor som bekräftar att det gäller för Sverige, men om så är läget så är det ju bara att tacka och ta emot!
Verkar som att folk som beställt i UK har fått mail som bekräftat detta.
Intressant att se om man får 10,000 km gratis via supercharging. Hittar inga officiella källor som bekräftar att det gäller för Sverige, men om så är läget så är det ju bara att tacka och ta emot!
@Jaegaern vad sa dom till dig?
Jag tror det endast har med lagerbilar att göra, men ska se vad jag kan gräva fram för mail!
Edit: Jag tror att det gäller alla leveranser. Lagerbilar som nyleveranser!
Senast redigerad av Jaegaern, redigerad totalt 1 gånger.
Vilken leveransort? Inväntar det slutgiltiga sms:et här, fått tidsfönster 15-31 Dec, också beställt via Arval.
Vilken leveransort? Inväntar det slutgiltiga sms:et här, fått tidsfönster 15-31 Dec, också beställt via Arval.
Inbokad i Trosta den 30:e nu, kul men störande med bristen på framförhållning + att man kommer åka på en månads förmånsvärde utan att kunna köra mer än hem med bilen :/
Inbokad i Trosta den 30:e nu, kul men störande med bristen på framförhållning + att man kommer åka på en månads förmånsvärde utan att kunna köra mer än hem med bilen :/
Kan man inte sätta av förmånsvärdet om du endast kör hem bilen? Om den inte nyttjas kan man väl dra förmånsvärdet utan att ställa av bilen? Jag kan ha fel..
Ey. Vi har exakt likadan bil, jag beställde 7e juni men fortfarande inget sms eller vin... "/
Kan man inte sätta av förmånsvärdet om du endast kör hem bilen? Om den inte nyttjas kan man väl dra förmånsvärdet utan att ställa av bilen? Jag kan ha fel..
Japp, det skrevs om det i en annan tråd också, man får ju använda bilen ”i ringa omfattning” = 10 ggr
per år och sammanlagt max 100 mil, körjournal rekommenderas då (kanske inte lika viktigt när det bara
är en dag kvar på året eller två men jag skulle inte chansa iaf) och gärna ett foto på mätarställningen före
hämtning och vid hemkomst.
Japp, det skrevs om det i en annan tråd också, man får ju använda bilen ”i ringa omfattning” = 10 ggr
per år och sammanlagt max 100 mil, körjournal rekommenderas då (kanske inte lika viktigt när det bara
är en dag kvar på året eller två men jag skulle inte chansa iaf) och gärna ett foto på mätarställningen före
Amen då kommer jag ihåg rätt!
Ja då bör man absolut ta bild. Ifall frågan kommer.
Amen då kommer jag ihåg rätt!
Ja då bör man absolut ta bild. Ifall frågan kommer.