60D och P85 tas bort!
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
60D och P85 tas bort!
Se designstudion.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: 60D och P85 tas bort!
http://files.shareholder.com/downloads/ ... 0Final.pdf
I Teslas kvartalsrapport som släpptes idag skriver man följande: "Reducing number of Model S options to ramp production faster".
D.v.s. det verkar vara ett medvetet val för att få kunna öka produktionstakten en del. Det känns nog ganska rimligt att P85D är lite för attraktiv i jämförelse med P85 samtidigt som det nog kommer lite fler P85 på begagnatmarknaden när de som vill ha det bästa byter upp sig. Med tanke på hur få som köpt S60 så är jag inte heller förvånad över att S60D försvinner.
I Teslas kvartalsrapport som släpptes idag skriver man följande: "Reducing number of Model S options to ramp production faster".
D.v.s. det verkar vara ett medvetet val för att få kunna öka produktionstakten en del. Det känns nog ganska rimligt att P85D är lite för attraktiv i jämförelse med P85 samtidigt som det nog kommer lite fler P85 på begagnatmarknaden när de som vill ha det bästa byter upp sig. Med tanke på hur få som köpt S60 så är jag inte heller förvånad över att S60D försvinner.
Driver sajten Car.info
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Lite andra skillnader...
Det verkar vara lite färre färger att välja på nu. För P85D är det även färre säteskombinationer. Sist men inte minst så verkar priset ha höjts på dual-motor-alternativet en hel del. Jag är nu väldigt glad att jag beställde en 85D innan den här höjninden.
Det verkar vara lite färre färger att välja på nu. För P85D är det även färre säteskombinationer. Sist men inte minst så verkar priset ha höjts på dual-motor-alternativet en hel del. Jag är nu väldigt glad att jag beställde en 85D innan den här höjninden.
Driver sajten Car.info
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- kanylbullen
- Teslaägare
Dual motor blev 8900 kr dyrare på standard modellen i alla fall. Kan inte se några förändringar i pris på några andra tillval.
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Dem har tagit bort performance stolarna på samtliga modeller för dem fanns väll att välja på alla innan?Franz skrev:Lite andra skillnader...
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Är faktiskt lite glad för att de tar bort några färger. Känns som att ens egen bil blir lite mer exklusiv nu när den inte går att beställa längre