Öppning baklucka gps

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Icerman
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas774651

Öppning baklucka gps

Inlägg av Icerman »

Kan ma på något sätt koppla öppningsvinkel på bakluckan till gpskoordinat? Lite som backspeglar.
Model Y LR -22
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: Öppning baklucka gps

Inlägg av mikebike »

Icerman skrev:
Kan ma på något sätt koppla öppningsvinkel på bakluckan till gpskoordinat? Lite som backspeglar.
Nej. Man får ställa den på den höjd som funkar överallt, eller undvika att parkera under en sprinkler hos Hemköp Torsplan. :oops:
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

Det känns spontant som att precision skulle vara viktigt här. Bara några meter fel i ett parkeringshus/garage kan säkert vara väldigt avgörande. Just att man antagligen är inomhus antar jag inte är bra för precisionen heller. Kamerorna kanske kunde lösa det hela men riktningen är ju inte optimal och jag tippar på att kamerabaserad GPS inomhus är lite svårt. Inte ens min lidar-utrustade robotdammsugare vet alltid vilket rum den är i ifall något större har ändrats. :lol:
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
AAKEE
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ke18519

Inlägg av AAKEE »

mikebike skrev:
Nej. Man får ställa den på den höjd som funkar överallt, eller undvika att parkera under en sprinkler hos Hemköp Torsplan. :oops:
Hilarious! Alltså inlägget, inte det som nog hände :mrgreen:
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Användarvisningsbild
kenjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kent 76750

Inlägg av kenjon »

Han fick ju bilen tvättad!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Användarvisningsbild
ErikHallq
Teslaägare

Inlägg av ErikHallq »

Franz skrev:
Det känns spontant som att precision skulle vara viktigt här. Bara några meter fel i ett parkeringshus/garage kan säkert vara väldigt avgörande. Just att man antagligen är inomhus antar jag inte är bra för precisionen heller. Kamerorna kanske kunde lösa det hela men riktningen är ju inte optimal och jag tippar på att kamerabaserad GPS inomhus är lite svårt. Inte ens min lidar-utrustade robotdammsugare vet alltid vilket rum den är i ifall något större har ändrats. :lol:
Nu tror jag inte man behöver så hög noggrannhet för att lyckas med detta :lol: Tror ingen förväntar sig att man ska ställa in individuellt för varje parkeringsruta utan snarare om du är hemma, på din vanliga affär eller på jobbet etc. Precis som det fungerar redan idag med backspeglarna
Model 3 Long Range Vit/Svart 2021 Såld
Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
Användarvisningsbild
larjon
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas230034

Inlägg av larjon »

ErikHallq skrev:
Franz skrev:
Nu tror jag inte man behöver så hög noggrannhet för att lyckas med detta :lol: Tror ingen förväntar sig att man ska ställa in individuellt för varje parkeringsruta utan snarare om du är hemma, på din vanliga affär eller på jobbet etc. Precis som det fungerar redan idag med backspeglarna
Backspeglarna funkar ju för övrigt suveränt bra. Mina fälls på exakt samma ställe varje gång, även inne i ett stort garage.
Svart Model Y Performance
Skriv svar