Öppning baklucka gps
Moderator: Redaktion
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Öppning baklucka gps
Kan ma på något sätt koppla öppningsvinkel på bakluckan till gpskoordinat? Lite som backspeglar.
Model Y LR -22
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Öppning baklucka gps
Nej. Man får ställa den på den höjd som funkar överallt, eller undvika att parkera under en sprinkler hos Hemköp Torsplan.Icerman skrev:Kan ma på något sätt koppla öppningsvinkel på bakluckan till gpskoordinat? Lite som backspeglar.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Det känns spontant som att precision skulle vara viktigt här. Bara några meter fel i ett parkeringshus/garage kan säkert vara väldigt avgörande. Just att man antagligen är inomhus antar jag inte är bra för precisionen heller. Kamerorna kanske kunde lösa det hela men riktningen är ju inte optimal och jag tippar på att kamerabaserad GPS inomhus är lite svårt. Inte ens min lidar-utrustade robotdammsugare vet alltid vilket rum den är i ifall något större har ändrats. 

Driver sajten Car.info
Hilarious! Alltså inlägget, inte det som nog händemikebike skrev:Nej. Man får ställa den på den höjd som funkar överallt, eller undvika att parkera under en sprinkler hos Hemköp Torsplan.

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Han fick ju bilen tvättad!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Nu tror jag inte man behöver så hög noggrannhet för att lyckas med dettaFranz skrev:Det känns spontant som att precision skulle vara viktigt här. Bara några meter fel i ett parkeringshus/garage kan säkert vara väldigt avgörande. Just att man antagligen är inomhus antar jag inte är bra för precisionen heller. Kamerorna kanske kunde lösa det hela men riktningen är ju inte optimal och jag tippar på att kamerabaserad GPS inomhus är lite svårt. Inte ens min lidar-utrustade robotdammsugare vet alltid vilket rum den är i ifall något större har ändrats.

Model Y Long Range Vit/Svart 2022
https://www.personalbilskalkylen.se
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Backspeglarna funkar ju för övrigt suveränt bra. Mina fälls på exakt samma ställe varje gång, även inne i ett stort garage.ErikHallq skrev:Nu tror jag inte man behöver så hög noggrannhet för att lyckas med dettaFranz skrev:Det känns spontant som att precision skulle vara viktigt här. Bara några meter fel i ett parkeringshus/garage kan säkert vara väldigt avgörande. Just att man antagligen är inomhus antar jag inte är bra för precisionen heller. Kamerorna kanske kunde lösa det hela men riktningen är ju inte optimal och jag tippar på att kamerabaserad GPS inomhus är lite svårt. Inte ens min lidar-utrustade robotdammsugare vet alltid vilket rum den är i ifall något större har ändrats.Tror ingen förväntar sig att man ska ställa in individuellt för varje parkeringsruta utan snarare om du är hemma, på din vanliga affär eller på jobbet etc. Precis som det fungerar redan idag med backspeglarna
Svart Model Y Performance