Mobile service

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
IcePic
Teslaägare
Inlägg: 214
Blev medlem: 27 apr 2021 21:23
Referralkod: ts.la/jan21228

Mobile service

Inlägg av IcePic »

Jag beställde service för en vecka sedan, det var en ganska futtig detalj, stänkskyddet på ena framhjulet som hängde ner, verkar som om is kommit in och pressat ut plastplupparna när det var kallt eller att snömodd-som-frusit haft av det när man backat eller nåt, det var ju kallt som fan då så isklumparna bakom däcken var rätt rejäla. Oavsett, jag bokar service på torsdagkvällen, blir erbjuden besök 09-12 dagen efter och en prel. kostnad på ~600:-. Det las på nån annan del som skulle bytas (precis som när bilen var inne för service av däcktrycks-kommunikations-problem) men som ingår i garantierna man har på nya bilar.

Så deras tekniker kommer ut inom 12h, kryper omkring i -12C på uteparkeringen och fixar stänkskyddet och den andra delen och sen får jag rapport om att det går på 400:- enbart.

Jag vet att folk har galet olika upplevelser av service på olika tider/platser och olika fel med sina Teslor, men ibland är det jävligt smutt att ha en produkt där det finns mobil service. Min förra bil (toyota) kunde jag inte ens få nån att göra en snabb-uppskattning när den var inlämnad för vanlig service av vad det skulle kosta att fixa ett par repor i lacken utan att boka separat tid långt framför för att nån på verkstaden skulle titta på det så att man sen kan få prisuppgift och boka själva lack-reparationen baserat på det. Inte samma fel, men känslan man fick var ju trist.

Så, stort tack till att man kan få enkla fel fixade fort och billigt. Känns som man inte kunnat få hem en jämrans matkasse så fort..
Tesla M3 LR..