Fick just felet:
PCS_a059
KAn ej ladda
För hög spänning - testa annan strömkälla
Inkopplad i en Garo 1-fas 16A, samma som jag använt i 2 år
Tittar jag i Tesla-appen så hoppa spänningen mellan 228V - 238V.
Varierar ganska snabbt. Bilen kompensera med att snabbt gå från 16A ända ner till 0.
Så är felet i bilen, laddstolpen Garo eller är det elnätet i sig som är i obalans?
Laddning - För hög spänning - Fel på elnät, bil eller stolpe?
Moderator: Redaktion
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Re: Laddning - För hög spänning - Fel på elnät, bil eller stolpe?
När det är kopplat fel så leder detta till stora förluster ifall man har hög strömstyrka. De höga förlusterna syns i form av att spänningen sjunker och du får därmed inte ut lika mycket energi per ampere. Teslan upptäcker dock om spänningen går ner för mycket och sänker då strömstyrkan alternativt slutar ladda helt. Då öka spänningen igen vilket gör att Teslan börjar ladda igen.
Så förenklat så gissar jag på att det är dåligt inkopplat någonstans i installationen vilket i sin tur leder till de andra problemen.
Så förenklat så gissar jag på att det är dåligt inkopplat någonstans i installationen vilket i sin tur leder till de andra problemen.
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Häll på att fluktuera under lite mer än en timme, var som högst 239V. Nu har det stabiliserats kring 230V som det ska vara.
Kan ju vara dålig inkoppling som du nämner. Såg via Teslafi att det verkar ha hänt tidigare men inte så här hög spänning. Ska kolla mer imorgon på statistik.
Är flera stolpar i ett garage, säkert någon fler som laddade, 10 stolpar kanske upp till 4 som laddade men eftersom 1-fas borde det inte inte varit många på samma fas.
Kan ju vara dålig inkoppling som du nämner. Såg via Teslafi att det verkar ha hänt tidigare men inte så här hög spänning. Ska kolla mer imorgon på statistik.
Är flera stolpar i ett garage, säkert någon fler som laddade, 10 stolpar kanske upp till 4 som laddade men eftersom 1-fas borde det inte inte varit många på samma fas.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013