Jag är ny här och ny i elbilskretsen, har dock testat plugin hybrid ett par år, GTE och nu V90 T8, och äntligen har elbilarna börjat krypa ner i pris så jag tänkte ge det en chans, jag har 500kkr att köpa för, jag vill ha fyrhjulsdrift och dragkrok, så en LR 2019/2020 kommer det bli, jag har övervägt för och nackdelar jämt emot den uppdaterade M3an och tänker att jag får byta längre fram om funktionerna som diffar stör mig.
Jag har tidigare köpt bilar med såkallad "nybilsgaranti" fast de är begagnade, och Tesla själva säljer likadana, så min fråga är, att köpa beg i från tesla, är detta riskfritt? majoriteten av bilarna syns inga bilder på utan de är generiska, har mailat om en bil som de håller på att leveransförbereda, den går att köpa på nätet men är inte klar förens slutet av Feb, så jag gissar att de har att göra eller att det finns att göra med just den bilen.
Det som lockar är garantin givetvis, man rider lite på ursprungsgarantin 4år/8000mil, men sedan får man 1år/2000mil extra, på den tiden kommer jag lärt känna bilen och förhoppningsvis har fel dykt upp som blivit åtgärdade vid det laget.
Kanske blev lite mycket ordbajs

Mvh