Häva köp
Moderator: Redaktion
-
Häva köp
Nån som har en kreativ idé på hur man skulle kunna höja sitt köp av en tesla model y? Hämtades ut för mindre än 30 dagar sedan (men mer än 14) och endast kört 390 km. Via företaget, leasing hos dnb.
Re: Häva köp
Har för mig att det är 14 dagar vi onlineköp. (men har för mig att jag äst någonstans att det skall vara mer dagar om det är en dyrare vara. (men inte mer än 30 dagar tror jag. (är dock osäker, har för mig att det var någon artikel att tesla inte gillade det)
För företagsköp är det bara att glömma om det inte är ett fel på bilen som Tesla inte kan fixa.
-
Varför vill du häva köpet?
"Hydrogen the most dumb thing I could possibly imagine for energy storage." Elon Musk
Det är omöjligt. B2B är kört, B2C är distanshandelslagen. Som företag har du inga sådana möjligheter.
Inte ens om det är upprepade fel, som de ej löser, det går under konsumentköplagen. Dvs du måste vara privatperson i det läget med.
Inte ens om det är upprepade fel, som de ej löser, det går under konsumentköplagen. Dvs du måste vara privatperson i det läget med.
Tids nog kommer ni över förlusten, inte lätt att ändra dåliga affärer, då skulle alla lämna tillbaka sina nästa nya och köpa nya, vem vill ta den smällen, Tesla? Knappast. Denna prissänkning har nog skadat förtroendet mer än det har stärkts.
MYP Quicksilver Beställd 26/5-22 RN1172 pausad
VW ID5 GTX-23
VW ID5 GTX-23