Tesla support - Berömmelse tråden

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Tesla support - Berömmelse tråden

Inlägg av Tellus »

Vill inte förminska den andra tråden men kanske bra med en tråd för oss som upplevt mycket bra support från Tesla.

Har haft Tesla snart 4 år nu och aldrig haft så bekymmersfritt och enkelt bilägande.

Relativt felfria bilar och vid problem har Tesla löst det snabbt, kostnadsfritt och väldigt smidigt. Har 10 mil till närmaste serviceställe, varit där 2 gånger för garantiärende på 4 år.
Lätt att få kontakt med och skriftliga svar i appen. Mycket trevlig och professionell ranger i mitt område också.

Har haft ca 70 andra bilar (och 4st Tesla) och för mig har Tesla varit väldigt bra att ha att göra med.
Enda negativa var att dom ej ville ta en lackdefekt på M3P på garantin, men det berodde på att defekten råkade sitta i ett område som blästras mycket.

Det skönaste är att slippa den på andra elbilar obligatoriska onödiga intervallservicen.

Jag skulle inte vilja byta till annat märke, men det beror också på Teslas unika funktioner som ej finns i andra bilar.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Matte

Re: Tesla support - Berömmelse tråden

Inlägg av Matte »

Jag tycker också supporten har fungerat bra. Dom har svarat fort, varit hjälpsamma och det har dessutom gått snabbt. Det enda dåliga är väl några panel gaps som var tveksamma samt att värmen fortfarande inte är löst (men tvivlar faktiskt på att supporten kan göra något där).

Dessutom har jag annat home service två gånger och det har varit fantastiskt. Suttit och jobbat hemma samtidigt som dom jobbat på bilen :D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Även om jag skrivit en hel del negativt om Teslas service så har jag faktiskt också
några positiva upplevelser :)
Gänget i Uppsala har faktiskt skött sig oerhört bra, både när det gäller återkoppling
kring ett ärende hur det går med reparationer på bilen osv, men även själva jobbet av
teknikerna som verkar mycket mer angelägna om att felen verkligen blir åtgärdade och
att inga nya fel introduceras :)
Jag har också för första gången nyligen fått hem en ranger för att byta lyktor hemma
på gården, även det efter mycket god kommunikation med tjejerna i Uppsala så att vi
fick till det som funkade för oss och rangern :)
Det går förvisso inte att ringa dom men om man ber att få bli uppringd så gör dom
faktiskt det (i Uppsala iaf) :) vilket knappt har hänt någonsin från Väsby iaf…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Inlägg av frippe »

Alltid fått superbra hjälp av de i Malmö. Har en bit att köra dit och fick t.ex. reda på att SC var stängt när jag var på väg ned, då det brunnit utanför. Trots det tar de emot min bil och fixar ett akut fel, som gjorde att den inte laddade.

Har fler tillfällen då jag fått bra hjälp av dem.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
LarsaR
Teslaägare
Referralkod: ts.la/larsa68805

Inlägg av LarsaR »

Har bara positiva saker att säga om SC i Umeå. Utomordentligt hjälpsamma och trevliga både på plats och när ”rangers” kommer.
Model S Raven 2020 Blå/Svart SÅLD 221230
Model S PLAID 2023 Röd/Svart, FSD, Hämtad 221230!
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare

Inlägg av FStaake »

Har samma positiva upplevelse av Norrköping.
Var där när det var nyöppnat med fruns 3:a 2020 och fick ett mycket bra bemötande och intryck.
Valde därför Norrköping för upphämtning av min Y.
Väldigt bra bemötande och bra kommunikation.
Just nu är Y inne för en lackdeffekt som uppdagades under ett byte av sätesfällningknappen som var trasig vid leverans. Efter lite diskussion åtog dom sig att fixa.
Några dagar senare dök en service bokning upp i appen.
På måndag ska vi hämta fruns Y RWD, bra kommunikation från Norrköping även denna gång.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Idag hade jag en riktigt trevlig upplevelse i Väsby. Hade bilen inne för att det kom in vatten i bakluckan. Trodde det hängde ihop med att jag nyligen bytt lucka efter skada eftersom den gamla luckan inte läckte. Dock var det ”LIFTGATE SEAL” som behövde bytas.

Dessutom hade jag lagt in tre saker till som skulle fixas varav två är saker jag vet de inte åtgärdar; problemet med stenar i bromsarna och att torkarautomatiken går banarnas i mörker vid AP. Men de monterade bort plåtarna på bromsarna och hittade stenar som de tog bort och skrev in att de vet om problemet och jobbar på en fix.

De vet också lika väl som jag att torkarproblemet nästan aldrig uppstår i dagsljus men de utredde om det kanske var något annat fel. Så nu finns båda dessa problem i deras system från ytterligare en ägare som förhoppningsvis sätter press på ingenjörerna i USA att åtminstone försöka fixa problemen.

Det sista felet var intermittenta problem med att trycka på laddluckan för att öppna den. Funkade naturligtvis när jag lämnade bilen i morse men de såg i loggar att den krånglat och bytte lucka.

Dessutom fick jag för första gången fungerande voucher av Tesla till Bolt så kostade på mig att beställa elektrisk transport från Väsby och tillbaka på eftermiddagen. Klart nöjd.

En extra bonus att man nu ser i appen hur reparationen går. Tre nivåer med inte påbörjat, reparation påbörjad och avslutad. Snyggt att kunna se att de jobbade med bilen.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
per
Teslaägare

Inlägg av per »

Åkte 150 mil i veckan, kom hem i torsdags.
Vid fart över 70 km/h hördes ett lågfrekvent smattrande (som barndomens pappskiva i cykelhjulet). Vid 90 km/h hade frekvens och styrka ökat så att det lät som att åka propellerplan.

Bilen är S70D som jag köpte ny 2015. Min tur att få drivenhetsproblem?

Beställde service fredag 28 juli i appen, fick tid 10:00 i Segeltorp.
Hämtade bilen 16:30 samma eftermiddag. Nytt framhjulslager. 6000 kr fattigare.
Bilen går som om den vore ny.

Pensionärskörd, 8000 mil. Övrig service under dessa nästan 8 år är byte av stag i hjulupphängningen (sprickbildning från bilprovningen?).
Bättre kan man inte önska sig.
TACK SEGELTORP för snabb service.
/Per
S70D -15
Användarvisningsbild
Camper63
Teslaägare

Inlägg av Camper63 »

Också alltid fått bra support av Tesla när något krånglat. Både förra bilen en S -17 och nuvarande Y -21. Fast Y n har iofs inte haft nån service än. Den har bara gått 5200 mil än. Men S en hade lite barnsjukdomar som alltid blev fixat på bästa sätt.
Mycket gnäll på TCS. Lite trist. Undrar om andra bilmärkens ägare har lika mycket problem med allt. Om inte Tesla satt fart på elekrifieringenhade vi fortfarande hållit på med fossilbilar som varje år då det kommit en ny modell presnterats som nya xxxxxxxx fast det varit samma sminkade gris som vanligt.
Model Y LR -21
Mini electric -22
S90D -17 såld
Skriv svar