Har dom fortfarande för korta laddkablar eller har dom tagit sitt förnuft till fånga? Nu när man valt att öppna för andra bilar ör det väl bäst jag säger.
Folk får väl köpa bilar som passar?
Behövs ju inte bara att ställa sig så den räcker.. Sen kanake de tar en två eller tre platser men priset per kWh är detsamma..
Eller vänta kanake tesla borde anpassa sig till bilarna istället så de kan tjäna mer pengar. Men nja tesla är kanske inte service minded.
Kanske hade räckt att ställa laddstolparna lite närmare mitten av rutorna och målat en lite längre rutor så kanske kabeln hade nått hela vägen fram om man har laddporten fram om man parkerar långt bak i rutan och tvärt om om man har laddporten bak.
Har dom fortfarande för korta laddkablar eller har dom tagit sitt förnuft till fånga? Nu när man valt att öppna för andra bilar ör det väl bäst jag säger.
Folk får väl köpa bilar som passar?
Inser ju att det var att sticka ut hakan på detta forum men nej det är ju tesla som valt att öppna upp för alla, ska väl då inte krävs en speciell bil. Jaja får väl fortsätta att blockera 2 laddare då… ps skämt, jag är duktig fast jag äger en E-tron. Fast inget gnäll bara om någon står fel, fast det r ju så dyrt nu så nu så risken är väl inte så stor.
20 med option på 20 till enligt ICA Maxi Haninges facebooksida. De skriver inte uttalat att det är Tesla men det är väl rätt uppenbart.
Såg på deras Facebook sida att någon skrev "Det är ju Tesla-laddare och där får bara Tesla ladda" och Maxi svarade att den kommer vara öppen för alla.
Får bara känslan av att antalet kränkta ICE-åkare som kommer att parkera där är högt.
Är ju nära till systembolaget, skön kombo en fredag att fylla på förrådet och j-vlas med elbils-åkare.
Har inte riktigt klart för mig var på parkeringen det är. Men den brukar ju vara rätt full allt som oftast så det kanske potentiellt blir problem ibland.
På så vis hade en placering vid Port 73 varit bättre, inte alls lika trångt där.
Sen undrar jag om inte ICA eller vem som nu är inblandad som partner överskattar mängden kunder det drar, de har nog inte förstått hur fort det går att ladda.
Har inte riktigt klart för mig var på parkeringen det är. Men den brukar ju vara rätt full allt som oftast så det kanske potentiellt blir problem ibland.
På så vis hade en placering vid Port 73 varit bättre, inte alls lika trångt där.
Sen undrar jag om inte ICA eller vem som nu är inblandad som partner överskattar mängden kunder det drar, de har nog inte förstått hur fort det går att ladda.
Bredvid där däcksskiftarna håller till. Samma länga närmare systembolaget.
Vi såg framemot att ha en SUC-nödladdare nära hemmet i Sköndal. Kan inte ladda hemma.
Men nu när Stockholmstad har 22 kW vid Gubbängs-fältet där max debiteringen är 40:- per dygn ink el,
så känner vi inte riktigt behovet. Lämna bilen på kvällen och hämta på morgonen. Efter en roadtrip på jullovet
laddade vi upp 63 kWh för 40:-
Vi såg framemot att ha en SUC-nödladdare nära hemmet i Sköndal. Kan inte ladda hemma.
Men nu när Stockholmstad har 22 kW vid Gubbängs-fältet där max debiteringen är 40:- per dygn ink el,
så känner vi inte riktigt behovet. Lämna bilen på kvällen och hämta på morgonen. Efter en roadtrip på jullovet
laddade vi upp 63 kWh för 40:-
Det är ju grymt bra, hur länge kommer det få vara så bra kan man ju fundera över.
Det där med korta kablar: stod i Kristinehamn och tittade på Teslan brevid som laddade. Han fick ju backa ända till kanten. Hade inte en decimeter längre kabel varit enklare? Det fungerar ju perfekt med kort kabel där man parkerar längs laddarna.
Det där med korta kablar: stod i Kristinehamn och tittade på Teslan brevid som laddade. Han fick ju backa ända till kanten. Hade inte en decimeter längre kabel varit enklare? Det fungerar ju perfekt med kort kabel där man parkerar längs laddarna.
I Bredden måste man backa tills det tar stopp med bakhjulen mot kantstenen. Bara att glömma att ladda med något på dragkroken.
Det där med korta kablar: stod i Kristinehamn och tittade på Teslan brevid som laddade. Han fick ju backa ända till kanten. Hade inte en decimeter längre kabel varit enklare? Det fungerar ju perfekt med kort kabel där man parkerar längs laddarna.
Det där med korta kablar: stod i Kristinehamn och tittade på Teslan brevid som laddade. Han fick ju backa ända till kanten. Hade inte en decimeter längre kabel varit enklare? Det fungerar ju perfekt med kort kabel där man parkerar längs laddarna.
Östra Stockholms första snabbladdare! Tillsammans med Eviny kommer vi på vår parkering ha 8 stycken snabbladdare för elbilar. Vi kommer ha 2 platser med 350kW samt 6 platser med 200kW. Om allt går som planerat så öppnar vi tidig vår nästa år. Alla bilar kan ladda på Evinys stationer och man betalar enkelt i deras app. Vi återkommer med exakt öppningsdatum när det närmar sig.
20 med option på 20 till enligt ICA Maxi Haninges facebooksida. De skriver inte uttalat att det är Tesla men det är väl rätt uppenbart.
Såg på deras Facebook sida att någon skrev "Det är ju Tesla-laddare och där får bara Tesla ladda" och Maxi svarade att den kommer vara öppen för alla.
Får bara känslan av att antalet kränkta ICE-åkare som kommer att parkera där är högt.
Är ju nära till systembolaget, skön kombo en fredag att fylla på förrådet och j-vlas med elbils-åkare.
Hörde att Tesla skall börja leverera knogjärn med alla nya bilar. Lär behövas för att rensa ibland fossilzoombies.
20 med option på 20 till enligt ICA Maxi Haninges facebooksida. De skriver inte uttalat att det är Tesla men det är väl rätt uppenbart.
Såg på deras Facebook sida att någon skrev "Det är ju Tesla-laddare och där får bara Tesla ladda" och Maxi svarade att den kommer vara öppen för alla.
Får bara känslan av att antalet kränkta ICE-åkare som kommer att parkera där är högt.
Är ju nära till systembolaget, skön kombo en fredag att fylla på förrådet och j-vlas med elbils-åkare.
Hörde att Tesla skall börja leverera knogjärn med alla nya bilar. Lär behövas för att rensa ibland fossilzoombies.
20 med option på 20 till enligt ICA Maxi Haninges facebooksida. De skriver inte uttalat att det är Tesla men det är väl rätt uppenbart.
Såg på deras Facebook sida att någon skrev "Det är ju Tesla-laddare och där får bara Tesla ladda" och Maxi svarade att den kommer vara öppen för alla.
Får bara känslan av att antalet kränkta ICE-åkare som kommer att parkera där är högt.
Är ju nära till systembolaget, skön kombo en fredag att fylla på förrådet och j-vlas med elbils-åkare.
Hörde att Tesla skall börja leverera knogjärn med alla nya bilar. Lär behövas för att rensa ibland fossilzoombies.