NASA? FSD-expert? James Douma har aldrig jobbat år NASA så vitt jag vet. Inte heller med varken machine learning, automotive, säkerhetskritiska tillämpningar eller något annat relevant. Han jobbade på företaget som gjorde PhoneGap (Nitobi Software) som såldes till Adobe 2011. Sedan har han jobbat som anställd på Adobe (med PhoneGap) till 2019, som anställd på Elevated Signals ("We help cannabis manufacturers streamline processes, unite departments & make better decisions backed by data." efter det )
CalleHH, eftersom du har sett JD:s CV, kan du väl länka till det? Vad jag vet har ingen annan sett det. Det här är det närmsta jag sett ett CV: https://www.zoominfo.com/p/James-Douma/1184030592
Han är även listad som advisor (tillsammans med 2600+ andra på denna fina institution:
https://lifeboat.com/ex/about Man kan betala medlemsskap med crypto eller köpa en "the singularity is near" t-shirt där.
Kort och gott: JD snackar mest skit och kan nästan ingenting (ja, mer än Dave vet han ju) om autonoma bilar. Han är dock bra på att spotta ur sig plattityder och pseudo-vetenskapliga liknelser utan värde ("en människa kör med bara två kameror" et c ). Det snällaste jag kan säga om JD är "nyttig idiot".
Att James Douma, en halvdan webbutvecklare som peakade för 10 år sedan, har blivit FSD-husgud för Tesla-kulten säger en hel del om läget kring hur överhajpat det är. Tro inte på propagandan.
För att kommentera innehållet i videon så antyder Dave och JD att Tesla återställt funktionaliteten ("det tog lång tid") efter den borttagna radarn. Min fråga är: När fan hände det??? I min bil är det lägre AP-max hastighet och minsta follow distance är nu "2". Förutom att AP högst antagligen är mindre säker.