Bakljusen är släkta
Moderator: Redaktion
Bakljusen är släkta
Jag upptäckte idag att mina bakljus är släkte vid dagsljus.
Inställningen står på Auto.
Jag har för mig att dom var tända innan sista uppdateringen.
Inställningen står på Auto.
Jag har för mig att dom var tända innan sista uppdateringen.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Bakljusen är släkta
Nej, de är och har varit släckta när du kör varselljus. Det är så på många nya bilar (och tyvärr tillåtet).
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tack för svar. Synd att det är såbylund skrev:Nej, de är och har varit släckta när du kör varselljus. Det är så på många nya bilar (och tyvärr tillåtet).
MYP -22 | MIB | svart/svart
- kanylbullen
- Teslaägare
Tesla är mycket bättre än många andra, särskilt än japanska bilar, på att slå på halvljus vid lite muggigt väder, där man faktiskt syns riktigt dåligt utan ljus. Jag både tutar och blinkar med helljusen till Kior och Subarus som kör utan ljus i skymning t.ex, men de brukar inte fatta någonting. Själv slår jag ibland på halvljus själv vid några tillfällen då jag tycker teslan borde gjort det...
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Ja. Till och med vid lågt stående sol går halvljuset på vilket är föredömligt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Nu ikväll var jag med om något konstigt. Det blev så mörkt att skärmarna inne i bilen slog om till nattläget men bilen hade fortfarande inte tänt halvljuset ännu. Och jag kollade så att ljuset stod på auto.
Normalt sett brukar halvljuset gå på långt innan skärmarna går över på nattläget vid skymning på min bil.
Vad är era erfarenheter?
Normalt sett brukar halvljuset gå på långt innan skärmarna går över på nattläget vid skymning på min bil.
Vad är era erfarenheter?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag tycker det fungerar hyfsat på Teslan förutom vid regn. När det regnar vill jag absolut ha halvljus och baklampor tända men det är inte alltid den gör det själv. Då brukar jag göra det manuellt.
Model X, Pearl White
När den väl kört vindrutetorkarna påstår jag att halvljuset alltid går igång, men kan stängas av efter ett tag om den inte får anledning att köra vindrutetorkarna igen.Telsa skrev:Jag tycker det fungerar hyfsat på Teslan förutom vid regn. När det regnar vill jag absolut ha halvljus och baklampor tända men det är inte alltid den gör det själv. Då brukar jag göra det manuellt.
Det är även min erfarenhet, om regnsensorn drar igång vindrutetorkarna, så triggar det halvljuset. Upplevde en märklig situation när jag hade antirainbehandlat rutorna och vindrutetorkarna sedermera inte behövdes, då fick jag heller inget automatiskt halvljus, vilket blir aningen farligt speciellt bakifrån vid höga hastigheter på motorväg och mycket sprut bakom bilen.bylund skrev:När den väl kört vindrutetorkarna påstår jag att halvljuset alltid går igång, men kan stängas av efter ett tag om den inte får anledning att köra vindrutetorkarna igen.Telsa skrev:Jag tycker det fungerar hyfsat på Teslan förutom vid regn. När det regnar vill jag absolut ha halvljus och baklampor tända men det är inte alltid den gör det själv. Då brukar jag göra det manuellt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ser man på nått sätt i Teslan att halvljusen är på (annat än om man ser det via marken framför bilen...).
Jag saknar en notifikation i Volvon att den gått över till halvljus från DRL. Tack och lov så är bakljusen igång även i DRL-läge, men det skulle vara bra att veta när bilen tänder halvljusen.
Jag saknar en notifikation i Volvon att den gått över till halvljus från DRL. Tack och lov så är bakljusen igång även i DRL-läge, men det skulle vara bra att veta när bilen tänder halvljusen.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Ja, i mittinstrumentet, där ser du ljus bak, fram och blinkersjoel80 skrev:Ser man på nått sätt i Teslan att halvljusen är på (annat än om man ser det via marken framför bilen...).
(Både den lilla bilen mitt i samt uppe till vänster med klassiska symboler)
Model 3-24/Polestar 3-24
Fast även standardsymbolerna för halvljus när halvljuset är på finns på instrumentpanelen.HelectriC skrev:Ja, i mittinstrumentet, där ser du ljus bak, fram och blinkersjoel80 skrev:Ser man på nått sätt i Teslan att halvljusen är på (annat än om man ser det via marken framför bilen...).
Jag skrev ju det ocksåbylund skrev:Fast även standardsymbolerna för halvljus när halvljuset är på finns på instrumentpanelen.HelectriC skrev:Ja, i mittinstrumentet, där ser du ljus bak, fram och blinkersjoel80 skrev:Ser man på nått sätt i Teslan att halvljusen är på (annat än om man ser det via marken framför bilen...).
Model 3-24/Polestar 3-24
Jag tolkade "mittinstrumentet" som att du tittade på mittskärmen för att se detta.HelectriC skrev:Jag skrev ju det ocksåbylund skrev:Fast även standardsymbolerna för halvljus när halvljuset är på finns på instrumentpanelen.HelectriC skrev:Ja, i mittinstrumentet, där ser du ljus bak, fram och blinkersjoel80 skrev:Ser man på nått sätt i Teslan att halvljusen är på (annat än om man ser det via marken framför bilen...).

Det förklarar en del då jag kör med Rain-X på rutorna.bylund skrev:När den väl kört vindrutetorkarna påstår jag att halvljuset alltid går igång, men kan stängas av efter ett tag om den inte får anledning att köra vindrutetorkarna igen.Telsa skrev:Jag tycker det fungerar hyfsat på Teslan förutom vid regn. När det regnar vill jag absolut ha halvljus och baklampor tända men det är inte alltid den gör det själv. Då brukar jag göra det manuellt.
Model X, Pearl White