Premium uppgraderingspaket?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av MartinG »

Nu sitter jag och filurar på konfiguration av Model X. Vad tycker ni andra om premium uppgraderingspaketet? För mig låter 50 papp mycket för självöppnande framdörrar som inte känns som något jag saknat i livet och ett avancerat luftfilter när jag bor i ett av världens renaste länder. Kvarstår lite LED och inredningsdetaljer som i och för sig vore trevliga men kanske är det här 50 enkla tusen att spara?

Eller, hur tänker ni övriga om det här paketet?
Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare
Inlägg: 310
Blev medlem: 08 mar 2015 15:31
Ort: Vallentuna

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av sweslac »

Hade exakt samma tankar som du. Känns onödigt.
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av danni »

Men ni måste väl ha självöppnande dörrar :o Vilken annan bil i hela världen har självöppnande dörrar? Ingen annan bil i världen har självöppnande dörrar!

"I have doors that open like THIS! Not like this. Not like this. Like THIS! These are not the doors of a billionaire!"
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av e5m1r »

Funktionen är förberedd men funkar inte idag
Och 50k i beloppen bilen hamnar på i övrigt är inga pengar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9356
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av bylund »

Är framdörrarna självstängande även utan detta paket? Min gissning är inte. Ägare på amerikanska forumet som kör både Model S och Model X säger att det är en funktion man gillar skarpt, och saknar på Model S.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av HelectriC »

Blir mer och mer MB-prissättning på utrustningen hos Tesla.
Snart kommer det väl instrumentpaneler i marmor för 75 000 eller nåt liknande.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av Bjelke »

Själv skulle jag vilja ha det där luftfiltret. Och kanske dörrarna, trodde tex inte att jag skulle uppskatta elektriska bakluckan så otroligt mkt som jag faktiskt gör :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av LarsL »

Hur få man upp dörrarna om de inte är automatiska? För jag antar att de inte sätter riktiga handtag? Är det iså fall bara stängningen man betalar för? Knappast värt 50000kr att få dörrar som stänger dåsig själva.
vigge50
Inlägg: 7475
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av vigge50 »

LarsL skrev:
Hur få man upp dörrarna om de inte är automatiska? För jag antar att de inte sätter riktiga handtag? Är det iså fall bara stängningen man betalar för? Knappast värt 50000kr att få dörrar som stänger dåsig själva.
Om du trycker på handtaget så öppnas dörren en bit så att du kan öppna resten. Med premium interiör så öppnas de helt när du går fram mot bilen.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
LarsL skrev:
Hur få man upp dörrarna om de inte är automatiska? För jag antar att de inte sätter riktiga handtag? Är det iså fall bara stängningen man betalar för? Knappast värt 50000kr att få dörrar som stänger dåsig själva.
Om du trycker på handtaget så öppnas dörren en bit så att du kan öppna resten. Med premium interiör så öppnas de helt när du går fram mot bilen.
Plus att när man sitter i bilen och öppnar dörren i t.ex. en parkeringsficka så öppnas dörrarna så mycket som det går utan att stöta i. Det är alltså inte 1 eller 2 hack där dörren sitter i en sadelpunkt och man behöver inte själv gissa hur mycket dörren kan öppnas.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av MartinG »

Såg att Elon i en tweet menade att kombinationen perforerade säten och barn inte var optimal, så det är ytterligare ett skäl för mig att avstå premiumpaketet. Känns ju bra om man kan mildra notan något... :o Sedan funderar jag även på att avstå värstingstereon, eftersom det ändå bara lyssnas på fasansfulla mello-låtar i vår bil. Då hamnar jag på 1,565 mkr. Fortfarande hiskeligt mycket pengar för en bil men bättre pris än bilar med betydligt sämre prestanda eller inte i närheten av samma packmöjligheter.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
vigge50 skrev:
LarsL skrev:
Hur få man upp dörrarna om de inte är automatiska? För jag antar att de inte sätter riktiga handtag? Är det iså fall bara stängningen man betalar för? Knappast värt 50000kr att få dörrar som stänger dåsig själva.
Om du trycker på handtaget så öppnas dörren en bit så att du kan öppna resten. Med premium interiör så öppnas de helt när du går fram mot bilen.
Plus att när man sitter i bilen och öppnar dörren i t.ex. en parkeringsficka så öppnas dörrarna så mycket som det går utan att stöta i. Det är alltså inte 1 eller 2 hack där dörren sitter i en sadelpunkt och man behöver inte själv gissa hur mycket dörren kan öppnas.
Det borde alla ha så man kunde parkera närmare ingångarna på affärena utan att riskera att få bucklor på bilen, värst med barn som öppnar men även andra... Men även för egen del också såklart, verkar som en vettig funktion faktiskt:)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare
Inlägg: 188
Blev medlem: 30 sep 2015 20:31
Ort: Järfälla

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av flaco »

Jag har fått börja konfigurera min Model X!!
:):):):)

Men, jag undrar om någon kan hjälpa mig ... premium innehåller "Armstöd, ratt och nedre instrumentpanel är skinnklädda ..."
Om man inte väljer premium, vad får man då? Plastratt/armstöd?

Även "Alcantara innertak" ... är det stor skillnad på "vanliga" taket?
kanylbullen
Teslaägare
Inlägg: 764
Blev medlem: 03 jul 2014 09:41
Ort: Skokloster

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av kanylbullen »

MartinG skrev:
Såg att Elon i en tweet menade att kombinationen perforerade säten och barn inte var optimal, så det är ytterligare ett skäl för mig att avstå premiumpaketet. Känns ju bra om man kan mildra notan något... :o Sedan funderar jag även på att avstå värstingstereon, eftersom det ändå bara lyssnas på fasansfulla mello-låtar i vår bil. Då hamnar jag på 1,565 mkr. Fortfarande hiskeligt mycket pengar för en bil men bättre pris än bilar med betydligt sämre prestanda eller inte i närheten av samma packmöjligheter.
Ingenting är optimalt med barn, utom möjligen barnstolar. Men även perforerade säten måste väl gå att göra rent från spill och smuts? Med Kärchers ångmaskin om inte annat...
_____________________________
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Multicoat Red Model S 85D

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av danni »

flaco skrev:
Jag har fått börja konfigurera min Model X!!
:):):):)

Men, jag undrar om någon kan hjälpa mig ... premium innehåller "Armstöd, ratt och nedre instrumentpanel är skinnklädda ..."
Om man inte väljer premium, vad får man då? Plastratt/armstöd?

Även "Alcantara innertak" ... är det stor skillnad på "vanliga" taket?
Jag är inte 100% på om samma gäller för Model X, men på Model S får du läderklädd ratt oavsett men övriga ytor är i syntetiskt läder om man inte väljer premiuminteriören. När det gäller Model S så är innertak i alcantara standard - tycker det är bra mycket trevligare än klassiskt innertak, men inte något man tänker på sådär jättemycket till vardags imho.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare
Inlägg: 240
Blev medlem: 03 feb 2016 21:43

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av MartinG »

danni skrev:
flaco skrev:
Jag har fått börja konfigurera min Model X!!
:):):):)

Men, jag undrar om någon kan hjälpa mig ... premium innehåller "Armstöd, ratt och nedre instrumentpanel är skinnklädda ..."
Om man inte väljer premium, vad får man då? Plastratt/armstöd?

Även "Alcantara innertak" ... är det stor skillnad på "vanliga" taket?
Jag är inte 100% på om samma gäller för Model X, men på Model S får du läderklädd ratt oavsett men övriga ytor är i syntetiskt läder om man inte väljer premiuminteriören. När det gäller Model S så är innertak i alcantara standard - tycker det är bra mycket trevligare än klassiskt innertak, men inte något man tänker på sådär jättemycket till vardags imho.
Innertaket på X är väl i huvudsak glas..
Användarvisningsbild
flaco
Teslaägare
Inlägg: 188
Blev medlem: 30 sep 2015 20:31
Ort: Järfälla

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av flaco »

MartinG skrev:

Innertaket på X är väl i huvudsak glas..
Bra poäng :mrgreen:

Jag var inne i butiken i MoS och där sa de att ratten är i läder som standard, men med premium är även mitten av ratten läderklädd ... så att man känner premiumkänsla när man tutar :lol:

Det är mer innertak än man tror, sa han också ... ja, det är väl kanske en uppfattningsfråga ;)

Jag tror att det blir premiumpaketet ... men, jag vet egentligen inte varför .... :mrgreen:

Men, en sak som jag inte tänkt på är att TACC (adaptiv farthållare) inte är standard utan ingår endast om man aktiverar Autopilot ... kan det stämma?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5494
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Premium uppgraderingspaket?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

flaco skrev:
Men, en sak som jag inte tänkt på är att TACC (adaptiv farthållare) inte är standard utan ingår endast om man aktiverar Autopilot ... kan det stämma?
Det stämmer säkert. Så är det på Model S.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar