Vet att tråden säger mer än 150 kW men tror att öven 150 har diskuterats i tråden.
Gjorde min check i abrp innan sportlovet för att se vad som hänt, och oj vad det har blivit bättre på ett år. Jag åker Linköping Orsa Grönklitt med en övernattning i Mora för att slippa resa på stugbytardagen men det kan nog bli sista året med det, kanske, är ju inte så dumt att åka skidor öven på söndagen när man åker kortvecka.
Jag ladda förra året i Örebro och sedan i Ludvika dör det finns 4 100 kW som man får dela på, inte kul.
I Örebro har nu recharge satt upp 8 laddare på samma gata som ionity och OKQ8 har 6 var och i lekhyttan 25 km västerut hr recharge ytterligare 8 st och öven i Vansbro har dom 8 st.
Borlänge som för oss som inte kör tesla har vari förpassade till till 2 incharge laddare men dör har nu OKQ8 öppnat 6 st laddare ett kvarter från Tesla och recharge håller på och öppnar 8 st vid Ikea, eller de rör väl Ikea som tar på sig äran men sak samma.
Dessa har säkert nämnts men jag ville skriva något positivt om laddutbyggnaden istället för bara gnäll.
Vet att nästa inlägg väl handlar om att recharge är för dyra när dom tar 9 kr per kWh men jag blir överlycklig över att det finns så mycket fler laddare. Betalar lätt 9 kr för att få 150 kW och slippa dela effekt i Ludvika och få 50.
Och jag slipper häcka utanför Ica i Mora på kvällen för att fylla upp utan kan göra det i Vansbro eller Borlänge.
Nu har iallafall en del av min laddångest försvunnit men fortsätter nog att åka dagen innan till jag har en A6 avant E-tron.
Måste bara kolla över mina brickor så jag kan ladda på recharge men det ligger ju en påse i bilen och Fortum har jag nog.