Nappaskinn?
Moderator: Redaktion
Nappaskinn?
Någon som har nappaskinn i sin model S? Kvalitet? Vilka ytor blir i nappa? Skall spana in bilen i Täby Centrum men tänkte höra om någon annan har koll.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Nappaskinn?
Eeh vad menar du? Det finns bara nappa i Tesla.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Alltså extenden... Instrumentpanel etx. Inte stolarna. 

Spana in det i Täby, det är enklast.
Jag blev "tvingad" att välja det, eftersom det nu för tiden är enda sättet att få "mys-belysningen" också. Dyra lampor.
Jag blev "tvingad" att välja det, eftersom det nu för tiden är enda sättet att få "mys-belysningen" också. Dyra lampor.
Allt som är tan i din bil kommer att vara nappa, dvs dörrsidorna, nedre instrumenpanelen, handsfack, armstöden öven mittre mugghållarna. Inte mycket nappaläder för 40kkr tycker jag.
Som sagt, kolla in bilen i Täby så ser du om du gillar det tillräckligt för pengarna.
Som sagt, kolla in bilen i Täby så ser du om du gillar det tillräckligt för pengarna.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Ok jag drar till Täby.
LED belysningen tycker jag är töntigt få lampor... Säkert lättare att montera något själv om man måste ha den. Jag använder den mycket sällan.
LED belysningen tycker jag är töntigt få lampor... Säkert lättare att montera något själv om man måste ha den. Jag använder den mycket sällan.
Jag har tittat och klämt på lädret som ingår i interiörpaketet som kostar 40K SEK. Röda P85+ i Täby Centrum. Det är bara nedre dörrsidorna fram och bak liksom nedre delen av instrumentpanelen som är i nappa. Det märks knappt någon skillnad. Knackar man så märker man att det är äkta skinn men inte speciellt synligt. Över instrumentpanelen är exakt samma. Faktiskt helt galet att ta 40K för detta och LED plus yachtgolvet...
Rekommenderar att skippa detta paket!
Rekommenderar att skippa detta paket!
Jag tycker faktiskt att utökade lädret är nice, men som sagt 40kkr är ett skämt.
10kkr är ju rimligt. Skinnsäten i nappa kostar ju 13k, och det är ju rätt mycket mer läder.
10kkr är ju rimligt. Skinnsäten i nappa kostar ju 13k, och det är ju rätt mycket mer läder.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Ska passa på att kika på måndag jag med. Men redan nu känner jag att det måste vara det mest onödiga paketen av alls.
Klart man ska ha rubbet i en P85D blir nog lättare att sälja sen med.
Jag menar vad är 40 papp till på 1.1 mille?
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag tänkte också så först, men när jag kollade in bilarna som var utrustade med detta i Täby, så insåg jag att jag inte såg någon skillnad på skinnet och plasten, som jag har i min bil. Sedan är det självklart skillnad när man känner efter...
Belysningen är inte heller den något vidare, för att inte tala om golvet vid mittkonsolen som jag anser vara sämre än textilmattan som är standard.
Jag tycker helt enkelt inte att tillvalet är värt pengarna.
Om det istället gått att välja till exempelvis 4g uppkoppling, så hade jag mycket hellre lagt ut över 40tkr på det.
Belysningen är inte heller den något vidare, för att inte tala om golvet vid mittkonsolen som jag anser vara sämre än textilmattan som är standard.
Jag tycker helt enkelt inte att tillvalet är värt pengarna.
Om det istället gått att välja till exempelvis 4g uppkoppling, så hade jag mycket hellre lagt ut över 40tkr på det.
Håller delvis med, när jag ska handla begagnat så väljer jag lätt bort snikbilarna. Men just det här tillvalet känns onödigt, skillnaden är för liten helt enkelt. Tesla borde göra en riktigt lyxig inredning inklusive stolar osv om de ska ta 40Kkr för den.Mikke996 skrev:Klart man ska ha rubbet i en P85D blir nog lättare att sälja sen med.
Den ör inte riktigt lyxig. Du ser inte skillnaden... Det mest överprisade tillvalet på model S utan tvekan. 10-15K SEK för interiörpaketet hade varit en annan sak. Men jag hade förväntat mig mycket större skillnad. Inte konstigt att inga väljer detta tillval!
Hej
Ni har säkert rätt men det måste väl vara mer skillnad?
Om inte!Varför prisa bort sig,krångligt vid tillverkning tro?
Ni har säkert rätt men det måste väl vara mer skillnad?
Om inte!Varför prisa bort sig,krångligt vid tillverkning tro?
Skillnaden: du ser det inte om du inte vet att bilen har nappa. Om du knackar på de ytor som har läder är de mjuka till skillnad från standard. Om du känner med fingrarna är de mjukare. Thats it! Yacht golvet gillar jag inte personligen. Bättre med textil. LED belysningen använder jag sällan i min nuvarande bil...
Jag tycker att man kan se en klar skillnad bara genom att titta på nappaskinnet jfrt med standard-vinylen. Lite som att jämföra ett par john lobb med Loake! 

Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
När jag tittade på på den röda i Täby så såg jag ingen skillnad föst. Fick sätts mig i bilen och titta nära och känna på det... Visste jag inte skulle jag aldrig tänkt på att det var nappa...
Pratade med säljaren i butiken som höll med om att det paketet var överprisat och väldigt få som väljer det. Han pekade på USA som ju satt ihop och prisat det hela...
Min p85D har all utrustning förutom interiörpaketet. Skulle känna mig lurad av att lägga till det. Inga stora pengar men det finns gränser för vad man kan ta betalt för saker...