Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Teslaspotting
Nope, sitter typ2-uttag på själva basen av stolpen eller hur man ska säga. Oftast ger Ikea 22 kW ur dem, men enligt uppladdning.nu är det 11 kW som gäller i Borlänge: http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... 0bd0680a4blator skrev:Det där är väl en enfas 16A stolpe så det blir nog en lång lunch för ägaren... Eller så vill han/hon bara visa att det finns elbilar!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vad är det för roligt du har ?drakbane skrev:
På tal om nummer på bilen.
/Sony Z3 Dual
Ser snyggt ut köps ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Mistafrizz
- Teslaägare
danni skrev:Nope, sitter typ2-uttag på själva basen av stolpen eller hur man ska säga. Oftast ger Ikea 22 kW ur dem, men enligt uppladdning.nu är det 11 kW som gäller i Borlänge: http://uppladdning.nu/SiteDetail.aspx?i ... 0bd0680a4blator skrev:Det där är väl en enfas 16A stolpe så det blir nog en lång lunch för ägaren... Eller så vill han/hon bara visa att det finns elbilar!
Kungens Kurva ger vara 11kw också.
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.
2015 Nissan Leaf Tekna
2015 Nissan Leaf Tekna
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vill oxo hae5m1r skrev:Vad är det för roligt du har ?drakbane skrev:På tal om nummer på bilen.
/Sony Z3 Dual
Ser snyggt ut köps ?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har mycket kul
Ska kolla om jag har fler.
/Sony Z3 Dual

Ska kolla om jag har fler.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Fegen utanför Falkenberg o hem igen. 11 Teslor so far idag. O 611 BMW utan blinkers.....
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Kan fylla på med lite allmän elbilsspotting, 6 Teslor, 1 st Outlander och 1 st I3 som laddade samtidigt i Lödde vid 15:30 tiden.
Snart är avgaserna ett minne blott
Snart är avgaserna ett minne blott

Blev blinkad och hälsad på utanför Upplands väsby centrum av en röd.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Kan ha varit jag, ca 13 tiden? Vid korsningen vid Burger king? Du åkte en blå?Pontus skrev:Blev blinkad och hälsad på utanför Upplands väsby centrum av en röd.

Min dag i cirka tider:
09 mötte en vit i sigtuna
11 mötte en svart i märsta
13 mötte en blå vid väsby c
14 mötte en vit på E4 vid väsby
17 mötte en titanium i täby

09 mötte en vit i sigtuna
11 mötte en svart i märsta
13 mötte en blå vid väsby c
14 mötte en vit på E4 vid väsby
17 mötte en titanium i täby

Stämmer braAlx skrev:Kan ha varit jag, ca 13 tiden? Vid korsningen vid Burger king? Du åkte en blå?Pontus skrev:Blev blinkad och hälsad på utanför Upplands väsby centrum av en röd.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jepp, nu är det vinterlov i vissa delar av landetSteffen skrev:Uddevalla fullt men norskar
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Tror att jag mötte Oppfinnarn på Södra Västkustvägen vid 17:30 idag. Bilen var i alla fall blå.
Tydliga hälsningar utbyttes.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
- Kenth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenth4336
Jag är en av dem. Har sett att det ofta står ytterligare en Tesla strax bredvidekenman skrev:Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?

Model S 100D 18 , Pärlvit
Model S LR Raven-19[/b] , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit
- Oppfinnarn
- Teslaägare
OK, så DEN bilen är Du - Y-någonting i regskylt (tror jag) har sett den tidigare... satt och tänkte på om det var Nicke N som jag mötteNicke Nyfiken skrev:Tror att jag mötte Oppfinnarn på Södra Västkustvägen vid 17:30 idag. Bilen var i alla fall blå.

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Se där, en blå Model S utanför mitt garage. Men det räknas ju inte att spotta sin egen bil, kanske du tänker. Men det är just det som är grejen, det är inte min bil på bilden! Vad är oddsen för detta?
Min sambo tog bilden innan jag kommit hem. Tyvärr hann den försvinna innan jag kom hem, så det blev ingen bild med två blåa Teslor.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Då blir vi tre på tisdagKenth skrev:Jag är en av dem. Har sett att det ofta står ytterligare en Tesla strax bredvidekenman skrev:Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?

Levererad 10 mars 2016
- Kenth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenth4336
Grattisekenman skrev:Då blir vi tre på tisdagKenth skrev:Jag är en av dem. Har sett att det ofta står ytterligare en Tesla strax bredvidekenman skrev:Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?. Jag hämtar min imorgon och har några dagar ledigt för att köra. Står långt in till vänster om du sitter i bilen.

Då lär vi stöta på varandra i garaget då

Model S 100D 18 , Pärlvit
Model S LR Raven-19[/b] , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit
Bra idé. Jag tog några dagar ledigt när jag hämtade ut bilen och åkte runt i landet och fikade med vänner jag inte sett på ett tagekenman skrev:Då blir vi tre på tisdagKenth skrev:Jag är en av dem. Har sett att det ofta står ytterligare en Tesla strax bredvidekenman skrev:Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?. Jag hämtar min imorgon och har några dagar ledigt för att köra. Står långt in till vänster om du sitter i bilen.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Blir nog svårt att koncentrera sig på jobbet imorgon......bylund skrev:Bra idé. Jag tog några dagar ledigt när jag hämtade ut bilen och åkte runt i landet och fikade med vänner jag inte sett på ett tagekenman skrev:Då blir vi tre på tisdagKenth skrev:Jag är en av dem. Har sett att det ofta står ytterligare en Tesla strax bredvidekenman skrev:Står två i Folksams garage där jag parkerar. Någon här?. Jag hämtar min imorgon och har några dagar ledigt för att köra. Står långt in till vänster om du sitter i bilen.
Levererad 10 mars 2016