Homelink med äldre garagefjärr?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Homelink med äldre garagefjärr?

Inlägg av Jocce »

Tänkte försöka programmera öppning / stängning av grinden här på jobbet till Homelink i Teslur (ja så heter hon ;-)).

Det är en gammal sändare / mottagare som suttit här sedan MINST 80-talet.

Dock får jag aldrig bekräftelsen / dem verkar inte ta emot signalen.

Har provat med denna även i mina tidigare (direktimporterade) bilar och inte fått det att fungera, men läst mig till att det kan skilja i frekvensområden mellan Sverige / USA t.ex. och inte brytt mig så mycket mer då.

Nu känns det dock som det borde fungera? Eller kan den vara för gammal helt enkelt?

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Re: Homelink med äldre garagefjärr?

Inlägg av Jocce »

Besvarar min egen fråga efter en massa googlande och mer provandes ute i bilen...

Tricket verkar vara att öppna Frunken och "skjuta" inne där, nära mitten mot fronten.

Fick den att ta signalen men fungerade inte, så provade igen och då fungerade det, så nu kan jag öppna / stänga grinden utan att kliva ur bilen här på jobbet! Underbart!

Undrar om man kan få chefen att gå med på en investering för att sätta fjärrstyrning till porten i tvätthallen också ;) :P

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Skriv svar