https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tesl ... -000-bilar
Moderator: Redaktion
Måste vara underbart för Tesla att skicka ut ett pressmeddelande och få så mkt publicitet HELT gratis
Har man inte lyckats med hundratals beta uppdateringar kanske den enklaste uppdateringen är att stänga av allting
Låter klokt, lika bra att lägga ner all utveckling när man ändå håller på. Säljstoppa alla datorer också för alla jag haft de senaste 30 åren har haft olika buggar.VoltAmpere skrev: ↑16 feb 2023 19:25Har man inte lyckats med hundratals beta uppdateringar kanske den enklaste uppdateringen är att stänga av allting
Man kanske ska rätta sig i ledet som alla andra och registrera sig hos DMV, börja rapportera "disengagements" osv.MarkusL skrev: ↑16 feb 2023 19:37Låter klokt, lika bra att lägga ner all utveckling när man ändå håller på. Säljstoppa alla datorer också för alla jag haft de senaste 30 åren har haft olika buggar.VoltAmpere skrev: ↑16 feb 2023 19:25Har man inte lyckats med hundratals beta uppdateringar kanske den enklaste uppdateringen är att stänga av allting
Låter klokt. Det är ju lika livsfarligt med bugg i en dator som i en självkörningsfunktion i en bil.MarkusL skrev: ↑16 feb 2023 19:37Låter klokt, lika bra att lägga ner all utveckling när man ändå håller på. Säljstoppa alla datorer också för alla jag haft de senaste 30 åren har haft olika buggar.VoltAmpere skrev: ↑16 feb 2023 19:25Har man inte lyckats med hundratals beta uppdateringar kanske den enklaste uppdateringen är att stänga av allting
Datorn kanske utgör styrningen i din pacemaker.zimpan skrev: ↑16 feb 2023 20:01Låter klokt. Det är ju lika livsfarligt med bugg i en dator som i en självkörningsfunktion i en bil.MarkusL skrev: ↑16 feb 2023 19:37Låter klokt, lika bra att lägga ner all utveckling när man ändå håller på. Säljstoppa alla datorer också för alla jag haft de senaste 30 åren har haft olika buggar.VoltAmpere skrev: ↑16 feb 2023 19:25Har man inte lyckats med hundratals beta uppdateringar kanske den enklaste uppdateringen är att stänga av allting
Kommer ut på morgonen och uppfarten är tom. Kollar ned i appen som säger: Din bil har blivit återkallad… Tänker: kör den till Fremont nu? Hoppas det inte är några rondeller på vägen dit bara…
Någon som kan trafikregler i USA får gärna läsa rapporten från NHTSA och kommentera. Om jag tolkar rapporten rätt så hänger problemen samman med att det finns olika lokala regler för körning genom vägkorsningar.Tesla will deploy an over-the-air (“OTA”) software update at no cost to the customer. The OTA update, which we expect to deploy in the coming weeks, will improve how FSD Beta negotiates certain driving maneuvers during the conditions described above.
" Tesla måste uppdatera programvaran på 1.6 miljoner bilar, trådlöst "
Ja tidningarna måste verkligen njuta av att skriva återkalla när bilen i själva verket inte alls behöver komma tillbaka till Tesla, till skillnad från de flesta andra bilmärken.
Är Pilot Assist bättre?
Det var ungefär det som var min poäng. De som faktiskt har koll på båtar och flygplan förstår det, men långt ifrån alla. Många tror att autopilot är närmare självkörande.martinot skrev: ↑06 jan 2024 15:19Är Pilot Assist bättre?
Själv tycker jag att Autopilot är ett helt OK namn. Autopilot på en båt är ju tex. analog med detta. Det är en funktion som sätter båten på den kurs du angivit. Handlar inte om att båten kör själv på något sett, eller att du kan släppa uppsikten.