I en Tesla FB grupp tipsar många om Watercircles som jag inte hört talas om tidigare. Kan inte se onlinepris på min MY RWD (innan den är inreggad kanske).
Någon som har koll på dem? Jag värdesätter problemfri hantering vid skada snarare än de sista kronorna i rabatt.
Fick förresten 5% på Trygghansa online, inte 25% rabatt.
Det kanske var för att det reg-nr jag tipsade om var en bil som sålt begagnad. Du bör kunna utgå från att du får 20+5% rabatt hos TH.
Ah, nä, jag har fått mitt riktiga regnr.
Skumt, jag får detta när jag slår in mitt reg-nr.
---
Jag har även läst lite igen om ryktena för HW4. Om jag förstår det rätt så skrivs det bara om heating på front-kameror och b-stolpar. Givetvis vore det ju rimligt att det också kom till bakkameran. Vilket för mig är den som skulle göra skillnad. Visst vore det trevligt med 360-vy men jag kan ju se framåt. Och radar känns inte som deal-breaker för mig. Men om backkameran har 5mp eller 1mp i upplösning är ju lite strunt samma om den är smutsig. Då kommer ju Tesla visions fungera lika bra/dåligt oavsett. Så sett ur detta perspektiv känns det mindre jobbigt att tacka ja till bilen. Även siktet fortfarande är att ta leverans 6 mars. Då hinner jag ändra mig efter eventet om det skulle vara så.
Har beställt MYLR 19'' (vit/svart) på leasing 15/10 och har inte hört något ifrån leasingbolaget. Chattade med Tesla idag och hon i chatten sa att jag har en bil allokerad till min order med beräknad leverans 7-16 mars och att jag kommer få ett sms med bokningslänk när bilen lastas på sista transport. Hon var restriktiv med all annan info och ville inte säga något om VIN eller annat, Bilen tillverkad 2023 bekräftade hon.
Vet ej vad det innebär att bil är allokerad till beställningen, kan man lita mer på leveransspannet då?
Har beställt MYLR 19'' (vit/svart) på leasing 15/10 och har inte hört något ifrån leasingbolaget. Chattade med Tesla idag och hon i chatten sa att jag har en bil allokerad till min order med beräknad leverans 7-16 mars och att jag kommer få ett sms med bokningslänk när bilen lastas på sista transport. Hon var restriktiv med all annan info och ville inte säga något om VIN eller annat, Bilen tillverkad 2023 bekräftade hon.
Vet ej vad det innebär att bil är allokerad till beställningen, kan man lita mer på leveransspannet då?
Jag har beställt bil i samma utförande fast med 20" och ligger i samma status som dig Beställde 1a Dec.
Dock fick jag VIN av han på Teslabutiken i Sverige samt han berättade det är en Berlinbil byggd 14e feb.
Han sa beräknad leverans början av mars och att jag skulle få sms... men har ingen mer info än så.
Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
Jag har beställt bil i samma utförande fast med 20" och ligger i samma status som dig Beställde 1a Dec.
Dock fick jag VIN av han på Teslabutiken i Sverige samt han berättade det är en Berlinbil byggd 14e feb.
Han sa beräknad leverans början av mars och att jag skulle få sms... men har ingen mer info än så.
Då kan man kanske börja hoppas Bokar inte hyrbil i mars och håller tummarna för att man inte blir billös allt för länge
Nu har leveransen ändrats från 20/2-3/3 till 23/3-6/6
Jag har ViN men inte Reg nr.
Ni som har erfarenhet. Kan det lika bra bli försenad flera veckor/månader? Eller sker ändå i närtid?
Ni som har erfarenhet. Kan det lika bra bli försenad flera veckor/månader? Eller sker ändå i närtid?
Testat söka på med VIN-numret på www.car.info för att kunna se REG-nummer?
Jag fick VIN förra veckan med beräknad leverans början på Mars, men kan inte se något på Car.info ännu...
Bilen är tillverkad 14e feb i Berlin. Vet inte hur lång tid det brukar ta från Berlin på ett ungefär
Jag har haft VIN i snart två veckor(hittade även regnr via car.info), men idag försvann VIN helt plötsligt.
Har dock fortfarande lev 21 feb - 7 mars.
Har ju redan betalat så hoppas bara det är något tillfälligt. Har någon annan råkat ut för att VIN har försvunnit?
Har beställt en MYSR Vit/Svart.
Mitt VIN försvann också (kanske idag, kanske för ett par dagar sedan). Jag har dock inte godkänt leverans utan USS så jag prokrastinerar leverans. Hoppas på att få ut information om HW4 innan jag godkänner utan USS. Tror inte jag kan se estimerat leveransfönster utan att godkänna att bilen levereras utan USS, vet någon om jag kan se det ändå?
Har beställt MYLR vit/vit
Senast redigerad av Johan_E, redigerad totalt 1 gånger.
Fick i förra veckan leveransbesked 4/3-20/3 men har inte fått något VIN än.
Om bilen verkligen kommer någongång mellan 4/3-20/3 och jag tackar nej för att jag vill ha en senare leverans hur länge tror ni då att jag behöver vänta? Tänker att ett 1-2 månader hade varit optimalt men inte mer än 3-4 månader... å andra sidan vill man ju gärna ha hw4
YLR svart/svart, 20"
Polestar 2 LR 2023 MYLR 2023, Sv/Sv, 20" M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Testat söka på med VIN-numret på www.car.info för att kunna se REG-nummer?
Jag fick VIN förra veckan med beräknad leverans början på Mars, men kan inte se något på Car.info ännu...
Bilen är tillverkad 14e feb i Berlin. Vet inte hur lång tid det brukar ta från Berlin på ett ungefär
Nej, den kommer inte upp i car.info.
Det är bara att vänta nu
Nu börjar fler skriva om februari datum, så då kan ju även jag slänga in en fråga som visar hur ooootroligt dåligt tålamod jag har.
Beställde en MYLR svart/svart den 6 februari, har uppskattad leverans mars-april i Stockholm. Enligt vår person på Tesla är det en Berlin bil, men när kommer den hit då? Väntar som på nålar
Beställde en MYLR QS 19/2, är det per automatik en Berlinare pga färgen? Uppskattad lev mar-apr. Vill ju bara ha bilen nu när den är beställd
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186. EDD: mars - apr. EDD: 14maj - 28 juli. EDD: mars - apr. EDD: 20 April – 14 Juni EDD: 20 April – 12 Maj EDD: 15 April – 26 April EDD: 21 April – 5 Maj EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
Jag har haft VIN i snart två veckor(hittade även regnr via car.info), men idag försvann VIN helt plötsligt.
Har ju redan betalat så hoppas bara det är något tillfälligt. Har någon annan råkat ut för att VIN har försvunnit?
Vet du bilens tillverkningsdatum och ungefär hur lång tid det tog innan du kunde hitta den på car.info?
Min tillverkades 14e feb enligt Tesla, men kan fortfarande inte hitta den på car.info.
Söker du på hela VIN-numret som det är på Car.info eller på något annat vis?
Vet du bilens tillverkningsdatum och ungefär hur lång tid det tog innan du kunde hitta den på car.info?
Min tillverkades 14e feb enligt Tesla, men kan fortfarande inte hitta den på car.info.
Söker du på hela VIN-numret som det är på Car.info eller på något annat vis?
RWD kommer ju alltid från Kina så jag tror det är lite olika med förregistreringarna från Berlin respektive Shanghai.
Visst kan man räkna med dragkrok på bilen. Står tydligt på specifikationen, men har hört olika bud här. Vidare, visst får man insynsskydd bagagelucka, som också funkar ljudreducerande i 23 års modell?