Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flipmac »

perdah skrev: 21 feb 2023 13:53
flipmac skrev: 21 feb 2023 12:00
perdah skrev: 21 feb 2023 10:52
Nogo skrev: 21 feb 2023 09:56
NEO skrev: 21 feb 2023 09:47

Ultraljudssensorer saknas på den :lol:
Försäkringsbolag är inte dumma!
I en Tesla FB grupp tipsar många om Watercircles som jag inte hört talas om tidigare. Kan inte se onlinepris på min MY RWD (innan den är inreggad kanske).

Någon som har koll på dem? Jag värdesätter problemfri hantering vid skada snarare än de sista kronorna i rabatt.

Fick förresten 5% på Trygghansa online, inte 25% rabatt.
Det kanske var för att det reg-nr jag tipsade om var en bil som sålt begagnad. Du bör kunna utgå från att du får 20+5% rabatt hos TH.
Ah, nä, jag har fått mitt riktiga regnr.
Skumt, jag får detta när jag slår in mitt reg-nr.
Skärmavbild 2023-02-21 kl. 14.08.00.png
---

Jag har även läst lite igen om ryktena för HW4. Om jag förstår det rätt så skrivs det bara om heating på front-kameror och b-stolpar. Givetvis vore det ju rimligt att det också kom till bakkameran. Vilket för mig är den som skulle göra skillnad. Visst vore det trevligt med 360-vy men jag kan ju se framåt. Och radar känns inte som deal-breaker för mig. Men om backkameran har 5mp eller 1mp i upplösning är ju lite strunt samma om den är smutsig. Då kommer ju Tesla visions fungera lika bra/dåligt oavsett. Så sett ur detta perspektiv känns det mindre jobbigt att tacka ja till bilen. Även siktet fortfarande är att ta leverans 6 mars. Då hinner jag ändra mig efter eventet om det skulle vara så.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
AK++

Inlägg av AK++ »

Har beställt MYLR 19'' (vit/svart) på leasing 15/10 och har inte hört något ifrån leasingbolaget. Chattade med Tesla idag och hon i chatten sa att jag har en bil allokerad till min order med beräknad leverans 7-16 mars och att jag kommer få ett sms med bokningslänk när bilen lastas på sista transport. Hon var restriktiv med all annan info och ville inte säga något om VIN eller annat, Bilen tillverkad 2023 bekräftade hon.
Vet ej vad det innebär att bil är allokerad till beställningen, kan man lita mer på leveransspannet då?
joby

Inlägg av joby »

AK++ skrev: 21 feb 2023 14:50
Har beställt MYLR 19'' (vit/svart) på leasing 15/10 och har inte hört något ifrån leasingbolaget. Chattade med Tesla idag och hon i chatten sa att jag har en bil allokerad till min order med beräknad leverans 7-16 mars och att jag kommer få ett sms med bokningslänk när bilen lastas på sista transport. Hon var restriktiv med all annan info och ville inte säga något om VIN eller annat, Bilen tillverkad 2023 bekräftade hon.
Vet ej vad det innebär att bil är allokerad till beställningen, kan man lita mer på leveransspannet då?
Jag har beställt bil i samma utförande fast med 20" och ligger i samma status som dig :) Beställde 1a Dec.
Dock fick jag VIN av han på Teslabutiken i Sverige samt han berättade det är en Berlinbil byggd 14e feb.

Han sa beräknad leverans början av mars och att jag skulle få sms... men har ingen mer info än så.
Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
AK++

Inlägg av AK++ »

joby skrev: 21 feb 2023 15:18
AK++ skrev: 21 feb 2023 14:50
Jag har beställt bil i samma utförande fast med 20" och ligger i samma status som dig :) Beställde 1a Dec.
Dock fick jag VIN av han på Teslabutiken i Sverige samt han berättade det är en Berlinbil byggd 14e feb.

Han sa beräknad leverans början av mars och att jag skulle få sms... men har ingen mer info än så.
Då kan man kanske börja hoppas :D Bokar inte hyrbil i mars och håller tummarna för att man inte blir billös allt för länge :lol:
Användarvisningsbild
Liqwid78
Teslaägare

Inlägg av Liqwid78 »

Nu har leveransen ändrats från 20/2-3/3 till 23/3-6/6
Jag har ViN men inte Reg nr.
Ni som har erfarenhet. Kan det lika bra bli försenad flera veckor/månader? Eller sker ändå i närtid?
Tesla MY RWD grå/svart 20"
joby

Inlägg av joby »

Liqwid78 skrev: 21 feb 2023 15:29
Ni som har erfarenhet. Kan det lika bra bli försenad flera veckor/månader? Eller sker ändå i närtid?
Testat söka på med VIN-numret på www.car.info för att kunna se REG-nummer?
Jag fick VIN förra veckan med beräknad leverans början på Mars, men kan inte se något på Car.info ännu...
Bilen är tillverkad 14e feb i Berlin. Vet inte hur lång tid det brukar ta från Berlin på ett ungefär :)
Användarvisningsbild
Promavent
Teslaägare

Inlägg av Promavent »

Jag har haft VIN i snart två veckor(hittade även regnr via car.info), men idag försvann VIN helt plötsligt.

Har dock fortfarande lev 21 feb - 7 mars.

Har ju redan betalat så hoppas bara det är något tillfälligt. Har någon annan råkat ut för att VIN har försvunnit?

Har beställt en MYSR Vit/Svart.
MY RWD 2023 Vit/Svart beställd 21/1
Bytt till
MY RWD 2023 Silver/Vit leverans 6 mars :)
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare

Inlägg av ModelYLars »

Samma för mig. EDD 21:e feb till 7:e mars Norrköping. RWD. VIN är borta nu
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Johan_E

Inlägg av Johan_E »

Promavent skrev: 21 feb 2023 16:28
Jag har haft VIN i snart två veckor(hittade även regnr via car.info), men idag försvann VIN helt plötsligt.

Har ju redan betalat så hoppas bara det är något tillfälligt. Har någon annan råkat ut för att VIN har försvunnit?

Mitt VIN försvann också (kanske idag, kanske för ett par dagar sedan). Jag har dock inte godkänt leverans utan USS så jag prokrastinerar leverans. Hoppas på att få ut information om HW4 innan jag godkänner utan USS. Tror inte jag kan se estimerat leveransfönster utan att godkänna att bilen levereras utan USS, vet någon om jag kan se det ändå?

Har beställt MYLR vit/vit
Senast redigerad av Johan_E, redigerad totalt 1 gånger.
Nikk

Inlägg av Nikk »

Fick i förra veckan leveransbesked 4/3-20/3 men har inte fått något VIN än.

Om bilen verkligen kommer någongång mellan 4/3-20/3 och jag tackar nej för att jag vill ha en senare leverans hur länge tror ni då att jag behöver vänta? Tänker att ett 1-2 månader hade varit optimalt men inte mer än 3-4 månader... å andra sidan vill man ju gärna ha hw4 :roll:

YLR svart/svart, 20"
Polestar 2 LR 2023
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Användarvisningsbild
Promavent
Teslaägare

Inlägg av Promavent »

Lite ovan i detta forum med trådar etc...

Jag har leverans i gbg, så intressant att du med lev. I Norrköping också blivit med VIN. Försöker ringa men det är ju omöjligt att komma fram.

Jag har godkänt USS samt betalat så man vill ju ha bilen snart.
MY RWD 2023 Vit/Svart beställd 21/1
Bytt till
MY RWD 2023 Silver/Vit leverans 6 mars :)
Användarvisningsbild
Liqwid78
Teslaägare

Inlägg av Liqwid78 »

joby skrev: 21 feb 2023 15:51
Liqwid78 skrev: 21 feb 2023 15:29
Testat söka på med VIN-numret på www.car.info för att kunna se REG-nummer?
Jag fick VIN förra veckan med beräknad leverans början på Mars, men kan inte se något på Car.info ännu...
Bilen är tillverkad 14e feb i Berlin. Vet inte hur lång tid det brukar ta från Berlin på ett ungefär :)
Nej, den kommer inte upp i car.info.
Det är bara att vänta nu 😊
Tesla MY RWD grå/svart 20"
Klockan

Inlägg av Klockan »

Nu börjar fler skriva om februari datum, så då kan ju även jag slänga in en fråga som visar hur ooootroligt dåligt tålamod jag har.

Beställde en MYLR svart/svart den 6 februari, har uppskattad leverans mars-april i Stockholm. Enligt vår person på Tesla är det en Berlin bil, men när kommer den hit då? 😁 Väntar som på nålar
chaboo

Inlägg av chaboo »

Beställde en MYLR QS 19/2, är det per automatik en Berlinare pga färgen? Uppskattad lev mar-apr. Vill ju bara ha bilen nu när den är beställd :D
Tesla MYLR QS beställd 19/2, RN1186.
EDD: mars - apr.
EDD: 14maj - 28 juli.
EDD: mars - apr.
EDD: 20 April – 14 Juni
EDD: 20 April – 12 Maj
EDD: 15 April – 26 April
EDD: 21 April – 5 Maj
EDD: 20 April – 4 Maj
EDD: 27 April – 11 Maj
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare

Inlägg av flipmac »

chaboo skrev: 21 feb 2023 19:39
Beställde en MYLR QS 19/2, är det per automatik en Berlinare pga färgen? Uppskattad lev mar-apr. Vill ju bara ha bilen nu när den är beställd :D
Ja quicksilver är exklusiv för Berlin än så länge. De första har precis levererats till Sverige så om du har tur stämmer den uppskattade leveransen!
Lenne
elbilist

Inlägg av Lenne »

mikebike skrev: 21 feb 2023 10:01
NEO skrev: 21 feb 2023 09:22
Stänkskydd ingår också, monterade på alla bilar jag såg skulle levereras.
Ja, fram. Sämre än eftermarknads.
Jag bytte första dan, både på min Model Y och på min Model 3.
Var köpte du dessa som du kan rekommendera 😊?
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Lenne skrev: 21 feb 2023 20:39
mikebike skrev: 21 feb 2023 10:01
NEO skrev: 21 feb 2023 09:22
Stänkskydd ingår också, monterade på alla bilar jag såg skulle levereras.
Ja, fram. Sämre än eftermarknads.
Jag bytte första dan, både på min Model Y och på min Model 3.
Var köpte du dessa som du kan rekommendera 😊?
Tässla ;)
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Tänkte höra om någon kan delge mig ett regnr på en Y LR, som är tillverkad 2023.
Alltså inte årsmodell 2023, den skall även vara tillverkad 2023.

tack på förhand! PM går bra det med.
Användarvisningsbild
np_38
Teslaägare

Inlägg av np_38 »

Detsamma har också hänt för mig. Ingen aning om vad som händer.
joby

Inlägg av joby »

Vet du bilens tillverkningsdatum och ungefär hur lång tid det tog innan du kunde hitta den på car.info?

Min tillverkades 14e feb enligt Tesla, men kan fortfarande inte hitta den på car.info.
Söker du på hela VIN-numret som det är på Car.info eller på något annat vis? :)
Användarvisningsbild
Rydh
Teslaägare

Inlägg av Rydh »

Noterade nyss att Ems Higway ligger vid kaj i Malmö och kom från Zeebrugge.

Det är ingen som har liknande datum som mig (21/2-7-3 Malmö) som har fått leveransSMS?

//Peter
Tesla Modell Y RWD -23
Hyundai Ioniq Classic 28 -19
Kia Niro PHEV -18
Nissan Leaf 24 -15
Och ett gäng fossiler...
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare

Inlägg av flipmac »

joby skrev: 22 feb 2023 09:16

Vet du bilens tillverkningsdatum och ungefär hur lång tid det tog innan du kunde hitta den på car.info?

Min tillverkades 14e feb enligt Tesla, men kan fortfarande inte hitta den på car.info.
Söker du på hela VIN-numret som det är på Car.info eller på något annat vis? :)
RWD kommer ju alltid från Kina så jag tror det är lite olika med förregistreringarna från Berlin respektive Shanghai.
Användarvisningsbild
maik
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael969032

Inlägg av maik »

Rydh skrev:

Det är ingen som har liknande datum som mig (21/2-7-3 Malmö) som har fått leveransSMS?

//Peter
Jag har exakt samma EDD som dig men leverans i Norrköping. Hoppas våra bilar finns ombord där Bild

Inget SMS här heller.
Senast redigerad av maik, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla MY 2023 RWD
Användarvisningsbild
challius
Teslaägare

Inlägg av challius »

Rydh skrev: 22 feb 2023 09:27

//Peter
Nix, inget än. Väntar också på sms:et
Tesla Model Y RWD Midnight Silver.
vasarely

Inlägg av vasarely »

Visst kan man räkna med dragkrok på bilen. Står tydligt på specifikationen, men har hört olika bud här. Vidare, visst får man insynsskydd bagagelucka, som också funkar ljudreducerande i 23 års modell?
Skriv svar