“There’s real demand for electric cars in Georgia. All we’re asking is that Tesla sell cars in compliance with the law,” said a spokesman for the dealers group.
aaaaaaaaaaa eller hur "all we're asking" Allt dom vill ær att Tesla ska sluta sælja bilar, så att dom kan fortsætta sælja sina Gas Guzzlers.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
All we’re asking is that Tesla sell cars in compliance with the law
Jo, det passar att hänvisa till lagen så länge man tror sig ha den på sin sida. Om det visar sig att lagen inte hjälper dem så vill de säkert ändra den. Jag tror inte några hundra Model S är något för dessa bilhandlare att vara rädda för, de säljer nog många gånger fler bilar, men jag gissar att de är oroliga för framtiden när Model 3 kommer, och försöker desperat stoppa denna utveckling innan det spårar ur (från deras synvinkel).
All we’re asking is that Tesla sell cars in compliance with the law
Jo, det passar att hänvisa till lagen så länge man tror sig ha den på sin sida. Om det visar sig att lagen inte hjälper dem så vill de säkert ändra den. Jag tror inte några hundra Model S är något för dessa bilhandlare att vara rädda för, de säljer nog många gånger fler bilar, men jag gissar att de är oroliga för framtiden när Model 3 kommer, och försöker desperat stoppa denna utveckling innan det spårar ur (från deras synvinkel).
Det behöver ju spåra ur helt Tror att Model 3 kommer sätta tvåtumtvå-käppar i hjulen för dem. Dödsstöten kommer när elbilarna kostar som en vanlig bil men de kommer känna av det tidigare än så.
Jag tror på marknadsekonomi men när det gäller innovationer som detta så måste den sättas ur spel. Förbjudet att sälja direkt till konsument?? Förändring är en del av livet, anpassa sig eller dö!
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Lite humor att läsa hur de formulerar lagtexten så att den bara gäller Tesla och aldrig någonsin kan komma att gälla någon annan, men utan att nämna Tesla vid namn
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Man ska dock veta att det inte egentligen Tesla bilförsäljarna är rädda för utan kineserna.
Det blir mycket lättare att börja sälja en ny bilmodell i ett land om man slipper hitta tusentals återförsäljare utan kan sälja bilarna direkt från alibaba.com eller liknande sajter.
Det bilförsäljarna(s organisation) egentligen vill stoppa är att när de kinesiska bilarna har blivit så pass bra att de kan börja säljas i USA ska kineserna inte kunna sälja dem över nätet utan måste gå via bilförsäljarna.
Visst, i USA har det bara tillkommit en ny biltillverkare de senaste typ hundra åren: Tesla. Men i Kina har det kommit hundratals! Det är den massfloden av nya bilmärken bilförsäljarna vill tvinga till sig, inte så mycket Tesla. Elon är bara fel snubbe vid fel tillfälle.
Inte för att jag tror att de kommer lyckas med det heller, utveckling är svår att hejda med lagar, men det är väl värt att känna till deras egentliga motiv.
Intressant perspektiv. Jag blir faktiskt lite förvånad över att den tanken inte ens slagit mig.
Jag blev lika förvånad över att jag inte tänkt på detta. Great minds think alike. Fast vi är nog i andra änden av skalan i detta fall, inte så mycket "great" inte...
Håller med. Känner mig lite korkad som inte tänkt på Kineserna. Ändå tycker jag att jag hänger med rätt bra, även på utländska sidor. Men min fru har fel igen. Jag ägnar alltför lite tid åt att hänga här och på liknande sidor. Hon har inte bara sektvarning på mig. Utan hävdar att jag måste ha någon diagnos.
Håller med. Känner mig lite korkad som inte tänkt på Kineserna. Ändå tycker jag att jag hänger med rätt bra, även på utländska sidor. Men min fru har fel igen. Jag ägnar alltför lite tid åt att hänga här och på liknande sidor. Hon har inte bara sektvarning på mig. Utan hävdar att jag måste ha någon diagnos.
Du menar ATHD? Attention Tesla Hyperactivity Disorder?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Häpp, jag såg bara september, men missade att det var ett år tillbaka, alltså 2014, men då såg jag också en artikel om att det kommer att ta minst 2 år innan dom kan sälja direkt till kund i Texas bla.
Jag har inte riktigt nått dit ännu (inte vad jag har märkt själv, men frugan kanske anar något däråt) men jag är på god väg
och jag mår förvånansvärt bra trots ATHD syndromet
Det var på väg att gå igenom en lag som tillät Tesla att få sälja bilar direkt till kunder i Utha, men det var restriktioner kopplade till lagen som t.ex. att de inte fick landa bilarna eller reservdelar etc. i Teslas egna lokaler inne i Utha innan leverans till kund eller ens att kunder skulle kunna göra beställningar inne i Teslas lokaler i Utha (om jag nu förstår texten rätt). Alltså, sälj gärna direkt till kund, men sätt inte er fot här i Utha... Därför har Tesla själva stoppat lagen.
Jag har sagt det många gånger, det här är ett av få dåliga val tesla har gjort. Om de skulle ha tagit hjälp av bilhandlare skulle de ha kunnat utvidgat sitt försäljningsnät otroligt mycket fortare och investerat väldigt mycket mindre. Ja de kanske skulle tjäna lite mindre per bil och för oss konsumenter skulle d inte valt så bra men de skulle säkert sälja dubbelt så många bilar vid det här laget mha bilhandlare och kunnat lägga allt krut på det d gör bäst, bygga bilar.
Jag har sagt det många gånger, det här är ett av få dåliga val tesla har gjort. Om de skulle ha tagit hjälp av bilhandlare skulle de ha kunnat utvidgat sitt försäljningsnät otroligt mycket fortare och investerat väldigt mycket mindre. Ja de kanske skulle tjäna lite mindre per bil och för oss konsumenter skulle d inte valt så bra men de skulle säkert sälja dubbelt så många bilar vid det här laget mha bilhandlare och kunnat lägga allt krut på det d gör bäst, bygga bilar.
Men jag tycker inte det. Rent praktiskt, till en början, så kanske det hade låtit dem expandera fortare. Men Tesla handlar om principer, och om att förändra världen. Återförsäljarmodellen är trasig och det drabbar kunderna. Tesla vill förändra det. Kudos, säger jag!
Men jag tycker inte det. Rent praktiskt, till en början, så kanske det hade låtit dem expandera fortare. Men Tesla handlar om principer, och om att förändra världen. Återförsäljarmodellen är trasig och det drabbar kunderna. Tesla vill förändra det. Kudos, säger jag!
Jag kan ju säga att min återförsäljare av Renault Zoe, Skobes, knappast har varit till nån hjälp. De kan absolut ingenting om elbilar och deras intresse av att lära sig mer är obefintligt. Deras säljare är helt utlämnade till att själva söka information för Renault Sverige gör tydligen ingenting för att utbilda sina säljare. Så om återförsäljare i USA skulle hantera Tesla på samma sätt skulle det nog mest ha varit kontraproduktivt.
Man kunde ju hoppas att en återförsäljare av en så exklusiv och dyr bil som Model S hade bemödat sig att läsa på lite mer, men samtidigt så visar ju erfarenheterna från begagnatköpare som köpt av handlare och dykt upp här på forumet att det inte är troligt.
Man kunde ju hoppas att en återförsäljare av en så exklusiv och dyr bil som Model S hade bemödat sig att läsa på lite mer, men samtidigt så visar ju erfarenheterna från begagnatköpare som köpt av handlare och dykt upp här på forumet att det inte är troligt.
De hade nog bemödat sig att göra service obligatoriskt, tagit bra betalt för bromsbelägg, spolarvätska och torkarblad samt kanske gärna även sett till att bilen skulle kräva underhåll i mycket större utsträckning mot idag...
Ganska övertygad om att köpare av Teslas bilar inte hade kommit billigare undan om återförsäljare skulle ha del av kakan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.