Joby, jag har också beställt den Model Y LR (Vit/Svart 19" V o V) som skall hämtas i Umeå, beställde den 27/1 och inte fått någon VIN men har uppskattad leveranstid 13/3-29/3, så teoretiskt bör det ju vara samma transport som kör upp flera bilar till Umeå. Men vilket datum beställde du?
/ Pelle
Jag beställde redan slutet på november, men absolut så kan du hamna på samma ändå
Jag har "första halvan" som beräknad leveranstid. Men ibland vet jag det kan gå fort att matchas med en bil så ingen omöjlighet för dig heller...
Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
Jag har i flera veckor gått och fascinerats över att alla fått framflyttade datum samtidigt som jag njutit av att mitt varit konstant. Men idag, två dagar in i EDD kan jag konstatera att även jag fått datumen framflyttade två veckor till 9-23 mars. Så nu behöver jag verkligen inte oroa mig över att behöva ta beslut före 1 mars… så får vi se när smset kommer. Ingen som fått sms om leverans från SC i Norrköping på sistone?
* 2023-01-25 Beställde, uppskattad leverans februari - mars
* 2023-01-30 ca. Fått VIN. Nytt leveransintervall, 16-31 mars
* 2023-02-02 Nytt leveransintervall, mars - april
* 2023-02-06 Nytt leveransintervall, 14-28 februari
* 2023-02-08 Hittade registreringsnumret i Car.Info
* 2023-02-15 Nytt leveransintervall, 21 februari - 7 mars
* 2023-02-21 Förlorat VIN
* 2023-02-22 Nytt leveransintervall, 20-31 mars
Nu har jag fått tillbaks VIN i appen, men inte på kontosidan. Samma bil som jag var tilldelad innan. Bilen är för övrigt tillverkad 16:e december, så jag har svårt att förstå varför leveransdatum är satt så långt fram.
Nu har jag fått tillbaks VIN i appen, men inte på kontosidan. Samma bil som jag var tilldelad innan. Bilen är för övrigt tillverkad 16:e december, så jag har svårt att förstå varför leveransdatum är satt så långt fram.
Min är tillverkad 12 dec samma EDD som dig.
Troligtvis har vi blivit matchade mot några avbeställningar. Jag vet tex att min bil väntar på att bli upplockad i Barcelona av Hoeg Oslo.
Är det någon som har fått sin Y L/R som är tillverkad -23?
Jag blev matchad fort har fått vin och nu även reg har fönster 3/6 - 3/20 upphämtning Malmö
Blev såklart en Kina bil men det har jag inte några problem med jag kör redan 3a som är byggd i Kina och är nöjd men tycker det verkar osäkert på Y´n om det skilljer massa saker mellan Tyskland och Kina så min fråga är kort och gott är det någon som vet?
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Jag blev matchad fort har fått vin och nu även reg har fönster 3/6 - 3/20 upphämtning Malmö
Blev såklart en Kina bil men det har jag inte några problem med jag kör redan 3a som är byggd i Kina och är nöjd men tycker det verkar osäkert på Y´n om det skilljer massa saker mellan Tyskland och Kina så min fråga är kort och gott är det någon som vet?
Jag har samma fönster som du och även det en MYLR. Dock är min byggd i Berlin. När fick du din reg?
Samma här. VIN tillbaka, men enbart i appen än. Samma bil
MY RWD 2023 Vit/Svart beställd 21/1
Bytt till MY RWD 2023 Silver/Vit leverans 6 mars
De ska väl vara så gott som identiska numera. Enda som kan skilja tror jag är de nya dyra färgerna från Berlin-fabriken.
Jag har samma fönster som du och även det en MYLR. Dock är min byggd i Berlin. När fick du din reg?
Jag fick VIN i Onsdags och såg Reg i Fredags dock så har jag tillgång till ett annat system "bilvision" och det verkar uppdatera fortare än car.info för där hittar jag inte något.
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
Ser också att Hoegh Oslo snart lägger till i Barcelona.
Aha, min bil är på samma båt. Sökte efter den när jag först fick mitt VIN men fick ingen träff då. Nu vet vi i alla fall vart bilarna är och att det inte är chans att få bilen innan mitten på mars.
Uppdatering idag, från att ha leverans Mars-April så står det nu 22 Juni - 5 September.
Det måste vara något fel?!
Ny beställning med samma spec står på hemsidan i Mars-April.
LR, blå med svart inredning utan vinterhjul. Beställd 8 februari.
Sett lite trådar att de hoppar tillbaka i tid lite senare och att de som jagat Tesla fått svaret att det är en "bugg".
Har försökt vänta in för att få någon uppdatering på min beställning men står fortfarande 22 Juni - 5 September. Så gjorde fulingen nu att göra ny beställning och då chatta med en "Tesla Advisor" (klart de vill vara tillgängliga för nya köp, men de som redan lagt beställningen med handpenningen har inget sätt att använda chatten)
Svaret är som jag sett andra fått, de säger att det är en bugg.
Väldigt oklart om det behövs att man uppmärksammar de på detta eller om de hanteras automatiskt. Så försökte även få svar på om man förväntas göra något själv eller vad nästa steg är.
Kan väl säga att jag inte ska göra något just nu utan sitta still i båten, oklart om det även gäller alla andra som upplever denna "bugg".
Intressant nu är om mitt datum ändrar sig, och hur snabbt det går. För då betyder det att de manuellt gör någon fix på denna "bugg" för endast mig efter jag kontaktat dem.
Antar att de kan vara så att de gör sin release som fixar matchningen annorlunda i samband med vad som nu presenteras på Onsdag.
Pratade med Tesla idag och de har ibland möjlighet att spåra GPS-signalen i bilen för att kunna se var den befinner sig. Min ska komma med båt planerat 6/3 till Malmö. Någon i forumet som vet vilken båt det är?
Pratade med Tesla idag och de har ibland möjlighet att spåra GPS-signalen i bilen för att kunna se var den befinner sig. Min ska komma med båt planerat 6/3 till Malmö. Någon i forumet som vet vilken båt det är?
Min model Y är i Södertälje och ska till Stockholm. Jag har fortfarande inte fått sms om att boka leveransdag.
Borde den inte vara dagar ifrån att vara i Stockholm då? Tycker jag borde då boka leverans snart.
Min MY var i Hoegh Trapper som nådde Zeebrugge den 22 februari. Jag pratade med TA idag och fick veta att det inte finns någon uppdatering. EDD 1-15 mars. Jag tror att det fortfarande är i Zeebrugge.
Ser också att Hoegh Oslo snart lägger till i Barcelona.
Aha, min bil är på samma båt. Sökte efter den när jag först fick mitt VIN men fick ingen träff då. Nu vet vi i alla fall vart bilarna är och att det inte är chans att få bilen innan mitten på mars.
Min bil kommer också upp på denna båt. Anländer till Zeebrugge den 7:e mars. Ska vi hålla oss uppdaterade om vi tar reda på mer? Vi är ändå minns 3 stycken här som ha bil i samma båt..