Jag var i kontakt med chatten idag och försökte få någon rim och rason i det hela då jag behöver ta ledigt för att ta och åka ner till Malmö och hämta den. Det lät som att det inte fanns någon riktig tid men att den gissade att jag skulle gå in med tankten att "förvänta dig att den kommer i slutet av månaden". Någon som hört något annat?
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model Y
Modey Y LR Midnight Silver beställd 6 februari 2023.
-
- elbilist
Har frågat jag också då vi kommer att åka på semester snart. Blev ombedd att skriva en fullmakt till någon vän som kan hämta bilen. Bilen får visst bara stå i 7 dagar på deras upplagsplats.ironyh skrev: ↑28 feb 2023 02:34Jag var i kontakt med chatten idag och försökte få någon rim och rason i det hela då jag behöver ta ledigt för att ta och åka ner till Malmö och hämta den. Det lät som att det inte fanns någon riktig tid men att den gissade att jag skulle gå in med tankten att "förvänta dig att den kommer i slutet av månaden". Någon som hört något annat?
Min MYLR quicksilver har fått flyttad förväntad leverans från 25 feb - 3 mars till 19 mars - 31 mars.
Är inte negativ men dom måste få bättre koll på sina leveranser, lämnar in min nuvarande bil idag i tron om att teslan skulle kommit/kommer snart…
Jag menar så långt är det inte från Berlin att dom inte skulle kunna ha bättre leveransprecision..
Är inte negativ men dom måste få bättre koll på sina leveranser, lämnar in min nuvarande bil idag i tron om att teslan skulle kommit/kommer snart…
Jag menar så långt är det inte från Berlin att dom inte skulle kunna ha bättre leveransprecision..
Fan, nu har det stått 1/3-15/3 länge, har haft VIN i 3 veckor och fick nyss slutfaktura. Kan fortfarande inte se den på car.info
Den kommer från Berlin, då kör dom med lastbil va?

Den kommer från Berlin, då kör dom med lastbil va?
Samma situation här. Berlin-byggd.
Beställd 2/2
Fick VIN 16/2
EDD 2/3 - 16/3
Car.info borde uppdateras imorgon tror jag.
Man får ha lite is i magen. Jag beställde 30/1 och EDD har flyttats 4 gånger. Nu till 13/3 och så vips försvann VIN idag.
Vänta tills du får sms
Vänta tills du får sms
Tesla MY RWD grå/svart 20"
Haha, ja. Sån jäkla tease bara när man är så nära datumet

Det kan man väl utläsa från VIN?Svejsare skrev: ↑28 feb 2023 09:50
Haha, ja. Sån jäkla tease bara när man är så nära datumetJag ringde och frågade om tillverkningsår, och fick svaret -23, men vill verkligen se det på print innan jag tar den (företagsleasing)!

HAr du fått VIN? HAr samma interval men inget VINEml90 skrev: ↑28 feb 2023 09:10Min MYLR quicksilver har fått flyttad förväntad leverans från 25 feb - 3 mars till 19 mars - 31 mars.
2023 MYLR svart/svart
Nä, bara modellår. Kan vara modellår -23 men vars tillverkad -22 :/Tennfors skrev: ↑28 feb 2023 09:55Det kan man väl utläsa från VIN?Svejsare skrev: ↑28 feb 2023 09:50
Haha, ja. Sån jäkla tease bara när man är så nära datumetJag ringde och frågade om tillverkningsår, och fick svaret -23, men vill verkligen se det på print innan jag tar den (företagsleasing)!
![]()
Be om regnummer, då kan du själv trippelkolla på transportstyrelsens hemsida.Svejsare skrev: ↑28 feb 2023 09:58Nä, bara modellår. Kan vara modellår -23 men vars tillverkad -22 :/Tennfors skrev: ↑28 feb 2023 09:55Det kan man väl utläsa från VIN?Svejsare skrev: ↑28 feb 2023 09:50
![]()
Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
-
Fick VIN och bekräftat byggd 2023 i slutet februari i Berlin på "lager" bilen jag bokade förra veckan.
Estimerad leverans 15-30/3.
Vit/Svart "19" MYLR
Estimerad leverans 15-30/3.
Vit/Svart "19" MYLR
MYLR beställd 2/1-2023
Uthämtad 17/3 - 2023
Uthämtad 17/3 - 2023
Beställde MYLR Vit/Svart 19 dec. Bilen är byggd 2023-02-20 och fick tilldelat VIN och regnummer 2023-02-23. EDD 3/3-17/3. Hoppas att mitt sms kommer snart.
Jag beställde också MYLR Vit/Svart fast 1a dec. Bilen byggd 2023-02-14 i Berlin.
Jag fick sms igår, upphämtning 13e Mars i Umeå.
Så du får nog sms väldigt snart

Tesla Model Y LR Vit med svart inredning - Beställd slutet på Nov 2022
Har Berlinbyggd 2023-02-21. Lagerbil så fick VIN direkt vid matchning (dock gammal order från juni). Inget regnummer. Inget sms. EDD 28/2 - 14/3. Stockholm. Slutfakturan säger est datum 9/3.
Model 3 SR+ 2019
Model Y LR 2023 väntar på leverans
Min kommer också från Berlin men ska gå med båt pga det inte finns tillräckligt med autotransporter tillgängliga. Ska komma till Malmö 6/3 preliminärt.
Ja då borde vara nära...
Kanske dags för Tesla snart att börja titta på att göra logistiken själva för Berlinbilarna. Lite Tesla Semis som kör runt bilarna i europa känns som det borde vara mer kostnadseffektivt än att anlita tredjepart, med tanke på att de inte direkt kommer minska omfattningen av leveranser heller.
Model 3 SR+ 2019
4st i så fall. Min dyker med upp där. Lite störande att det nu visar 18st likadana i lager i sthlmVito Corleone skrev: ↑27 feb 2023 21:01

- Vito Corleone
- Teslaägare
Samemikkra skrev: ↑28 feb 2023 12:224st i så fall. Min dyker med upp där. Lite störande att det nu visar 18st likadana i lager i sthlmVito Corleone skrev: ↑27 feb 2023 21:01. Min är beställd till GBG.
Samma här. Betala inte innan du fått sms. Eller sälj din andra bil som jag...
MY RWD 2023 Vit/Svart beställd 21/1
Bytt till
MY RWD 2023 Silver/Vit leverans 6 mars
Bytt till
MY RWD 2023 Silver/Vit leverans 6 mars

Beställd 13/2,
Fick vin och reg nån vecka efter
Leverans 20feb på fakturan.
I appen gick det från 23/2- 9/3 till 26/2-12/3
Igår försvann vin från appen och leverans uppskjuten till 13/3 - 27/3.
Ringde lokala kontoret och de sa att vin är kvar hos dem.
Hoppas på lite bättre nyheter om parkeringshjälp imorgon.
Hittills har det inte varit någon trevlig upplevelse att köpa Tesla
.
Fick vin och reg nån vecka efter
Leverans 20feb på fakturan.
I appen gick det från 23/2- 9/3 till 26/2-12/3
Igår försvann vin från appen och leverans uppskjuten till 13/3 - 27/3.
Ringde lokala kontoret och de sa att vin är kvar hos dem.
Hoppas på lite bättre nyheter om parkeringshjälp imorgon.
Hittills har det inte varit någon trevlig upplevelse att köpa Tesla
Hej!Eml90 skrev: ↑28 feb 2023 09:10Min MYLR quicksilver har fått flyttad förväntad leverans från 25 feb - 3 mars till 19 mars - 31 mars.
Jag har också en beställning på en MY LR quicksilver. Får jag fråga när du beställde din så kanske jag får ett hum om när min kan dyka upp?