Fick min bil i december, MYLR. Första tiden funkade autolås så sjukt smidigt. Så fort jag (min mobil) närmade sig eller var i närheten av bilen (inom några meter) låstes den upp och förblev upplåst tills jag lämnade bilen och gick iväg.
Sedan några veckor är den inte alls lika pålitlig. Ofta kan jag gå ända fram till bilen och bli ståendes några sekunder innan den öppnar sig, vilket är rätt irriterande. Ibland låser den inte upp sig alls utan jag måste ta upp mobilen och öppna via appen. Dessutom kan den låsa sig igen om jag befinner mig utanför bilen utan att göra nåt.
Nån som upplever liknande? Nån inställning man kan justera? Jag vill ju att bilen ska vara upplåst om min mobil befinner sig inom några meter och låsas om mobilen försvinner, punkt slut. Så var det i början och det var sjukt bekvämt.
Kan det ha att göra med att jag fick dragkrok installerad? För det fick jag för nån månad sen, osäker på om det var då ”problemen” började.
Strulande autolås?
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Strulande autolås?
Stäng av och starta om mobilen.
På min var det blåtanden som strulade en gång.
På min var det blåtanden som strulade en gång.
Re: Strulande autolås?
Om bilen inte öppnar sig när man är i närheten kan man lägga mobilen i "flygläge" i 10sek och sen ta bort flygläget.
Då brukar telefonen ansluta sig.
Kontrollera att mobilen är ansluten i bluetooth och i tesla appen.
Det har hänt mig någon gång när bilen har låst sig till annan användare/mobil.
Då brukar telefonen ansluta sig.
Kontrollera att mobilen är ansluten i bluetooth och i tesla appen.
Det har hänt mig någon gång när bilen har låst sig till annan användare/mobil.