Tror att det är fulla lager i Europa pga att Kina går knackigt å de dumpat hit bilarna. Så de tjänar nog mer per bil här i EU, även om de måste dumpa priset.
Blir några jobbiga år och kvartal för Tesla och oss aktieägare.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Detta var ju på lagerbilar tillverkade 2022 och prissänkningen gällde även i Sverige. Igår förmiddags gick det att köpa en Model y med dragkrok för 516 000. Vi har till och med en tråd om ämnet: viewtopic.php?t=32339&view=unread#unread
Kan säkert bli ytterligare mindre prissänkning framöver men jag gissar att Tesla drar sig lite för det. För varje prissänkning ökar ju risken att köpte blir ännu mer avvaktande och inväntar eventuella nya prissänkningar. Då är det bättre att göra som nu, sälja ut nya lagerbilar som inte blivit matchade.
Detta var ju på lagerbilar tillverkade 2022 och prissänkningen gällde även i Sverige. Igår förmiddags gick det att köpa en Model y med dragkrok för 516 000. Vi har till och med en tråd om ämnet: viewtopic.php?t=32339&view=unread#unread
Kan säkert bli ytterligare mindre prissänkning framöver men jag gissar att Tesla drar sig lite för det. För varje prissänkning ökar ju risken att köpte blir ännu mer avvaktande och inväntar eventuella nya prissänkningar. Då är det bättre att göra som nu, sälja ut nya lagerbilar som inte blivit matchade.
Risken är ju att kunder som väntar på en bil tar en rabatterad lagerbil istället. Undrar hur vanligt det är?
Tror ni de gör samma sak för oss i Sverige? Skulle kunna innebära 595/510 kSEK för MYLR/SR
Vad tror ni? Borde man få nya priset isf eller måste man börja om isf?
De har ju nyss höjt priset. Skall det vara dagspriser i fortsättningen?
Typ som på elmarknaden då
Nej, om bilpriser hade fungerat som elmarknaden så hade alla bilar kostat lika mycket som den dyraste bilen som tillverkas, även om det bara finns ett enda exemplar i hela Europa.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Detta var ju på lagerbilar tillverkade 2022 och prissänkningen gällde även i Sverige. Igår förmiddags gick det att köpa en Model y med dragkrok för 516 000. Vi har till och med en tråd om ämnet: viewtopic.php?t=32339&view=unread#unread
Kan säkert bli ytterligare mindre prissänkning framöver men jag gissar att Tesla drar sig lite för det. För varje prissänkning ökar ju risken att köpte blir ännu mer avvaktande och inväntar eventuella nya prissänkningar. Då är det bättre att göra som nu, sälja ut nya lagerbilar som inte blivit matchade.
Risken är ju att kunder som väntar på en bil tar en rabatterad lagerbil istället. Undrar hur vanligt det är?
Flertalet av de rabatterade bilarna såldes säkert till personer som redan hade en beställning, det är trots allt de som har närmast till köpknappen.
ID4 GTX 340 hk MY25 Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Detta var ju på lagerbilar tillverkade 2022 och prissänkningen gällde även i Sverige. Igår förmiddags gick det att köpa en Model y med dragkrok för 516 000. Vi har till och med en tråd om ämnet: viewtopic.php?t=32339&view=unread#unread
Kan säkert bli ytterligare mindre prissänkning framöver men jag gissar att Tesla drar sig lite för det. För varje prissänkning ökar ju risken att köpte blir ännu mer avvaktande och inväntar eventuella nya prissänkningar. Då är det bättre att göra som nu, sälja ut nya lagerbilar som inte blivit matchade.
Risken är ju att kunder som väntar på en bil tar en rabatterad lagerbil istället. Undrar hur vanligt det är?
Flertalet av de rabatterade bilarna såldes säkert till personer som redan hade en beställning, det är trots allt de som har närmast till köpknappen.