Hej
Jag sitter med en beställning på en M3 RWD som jag fått VIN-nummer på och en anmodan att betala handpenning (men inte betalt ännu). Beställningen är på grundpriset (519990) med en färg (röd +22000) som det inte finns lagerbilar på.
Jag kan se att det finns annan färg på prissänkt lagerbil (Midnight Silver) som jag kan tänka mig att kompromissa kring för att komma ner i pris.
Behöver lite hjälp med att förstå vad som är mina optioner just nu!
1. Försöka få kontakt med Tesla för att prissänka min beställda eller byta till lagerbil? (Det jag provar nu)
2. Kan jag avbryta beställningen, förlora 2500KR och sedan beställa lagerbil? Eller har jag redan bundit upp mig på den röda (inte läst det finstilta)?
Tacksam för råd kring detta.
Byta beställd bil till prissänkt lagerbil?
Moderator: Redaktion
- Teslabilen2023
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael269954
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: Byta beställd bil till prissänkt lagerbil?
Jag skulle tro att Tesla inte har något emot att du byter till lagerbil, det finns ju en anledning till att dom sänker priset.
Bara du får kontakt med en säljare så borde det inte vara något problem att byta bil utan att förlora reservationskostnaden.
/fth
Bara du får kontakt med en säljare så borde det inte vara något problem att byta bil utan att förlora reservationskostnaden.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options