Jag tror det kommer gå bra. Jag har fått tid att hämta lagerbilen på torsdag, och min säljkontakt för första bilen har lagt in ett ärende om att flytta över betalningen från den första bilen till den andra. Hon visste inte säkert om eller när det görs, men hon skulle återkomma när hon fick svar. Hade jag inte redan betalt den första så hade det varit enklare.roocket skrev: ↑07 mar 2023 13:54Hur gick det för dig, ja försökte utnyttja 14 dagar ångerrätt för att förhandla ner priset, men de enda de kunde göra var att ta tillbaka bilen, och att jag då inte fick beställa en bil för om ett halvår....rexikan skrev: ↑04 mar 2023 12:43Det hade förstås varit att föredra med en ombokning, men de bilar som låg ute gick åt ganska snabbt, så jag vet inte om det var ett alternativ i praktiken. Som det är nu har jag två separata ordrar, men man har ju rätt att backa från beställningen fram till leverans, och faktiskt även efter leverans i 14 dagar. Så jag räknar med att förlora 2500 kr i beställningsavgift vid avbokning av första bilen, men det kompenserar ju mer än väl av det sänkta priset och tidigare leverans.Piggelin skrev: ↑04 mar 2023 12:13Jag trodde man behövde kontakta Tesla som gjorde bytet. Meh detta sätt kanske också fungerar...rexikan skrev: ↑04 mar 2023 10:39Jag köpte en lagerbil istället för den som är på väg med Hoegh Oslo. Gött att kunna spara 30k+ extra. Otroligt prisvärt jämfört med andra elbilar nu. Leverans står från idag till 18 mars, så det är lagerbilar på plats som det tycks. Tillverkningsdatum är den 16 december, samma som på den andra bilen jag beställt. Så nu återstår förstås att avboka den andra och hoppas att man kan flytta över betalningen till den nya (vi betalade väl tidigt eftersom vi först hade att väldigt kort leveransdatum). Och så blir det en tripp till Stockholm (från GTB), men det blir en trevlig roadtrip att inviga bilen med.Teslabobban skrev: ↑04 mar 2023 01:29Nu sänktes precis priset rejält på massa lagerbilar! Billigaste RWD Vit/svart med dragkrok ligger nu ute för 516k.
Någon som har erfarenheter om hur man lättast flyttar betalningen och avbokar? Jag antar att jag får en kontaktperson till nu, eller löser de det så att jag får samma?
En rolig detalj är att det bara skiljer 79 mellan serienumren på de båda bilarna.![]()
Uppdatering: Precis när jag skrev detta så uppdaterades mina ordrar. Den första har försvunnit från mitt konto och nu finns bara lagarbilen kvar, och den står som betald! Så nu är allt klart för hämtning för min del ser det ut som. Kvarstår förstås att få återbetalning av överskjutande belopp, men det löser sig nog! Hurra!