Ny hårdvara till Model S den sista april?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Ny hårdvara till Model S den sista april?

Inlägg av deffe »

Överväger att köpa en begagnad P85D eller en ny P90D men är lite osäker gällande vad som ska presenteras i slutet av månaden.

Jag känner att det kan bli mer än en blygsam facelift, utan kanske mer autopilot hårdvara eftersom det pratats om självkörande bilar om 3 år och Model S har fungerat som en lyxig beta test variant för mycket som komma skall i 3 an
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Ny hårdvara till Model S den sista april?

Inlägg av HelectriC »

Ja, därom tvista de lärde. Har haft många trådar om vad som kommer på eventet, men ingen lär veta förrän vi faktiskt är där!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Jag ser det inte alls som troligt att något nytt för Model S ska presenteras på Model 3-eventet. Tesla har aldrig blandat två bilar i ett event tidigare och brukar vilja hålla uppe en hypen vilket är lättare att göra om de delar upp nyheterna.

Event ett den sista mars kommer med stor sannolikhet enbart handla om Model 3.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Inlägg av Eliard »

Att presentera en facelift för MS ser jag inte som helt omöjligt ..

Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Fast som sagt extremt osannolikt att presentationen av en facelift kommer samtidigt som M3 presenteras. De vill nog nte kollra bort deras viktigaste bil hittills med andra grejer. De pratade ju inte om Model S på Model X presentationen tex.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Det är mycket smartare att göra vid ett annat tillfälle
För då får man en extra gratis reklam
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Tesla Model 3 är en ödesbil för Tesla Motors - att den bilen får enorm uppmärksamhet och blir väl mottagen är helt avgörande för företaget.
Jag ser det som fullständigt otänkbart att de skulle använda eventet i slutet av månaden till något annat än Model 3.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar