Väntrum Model Y

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1739
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Franz »

dagr2000 skrev: 08 mar 2023 17:40
Äntligen fick min vin
Beställde 4 feb och fick vin idag. Leverans 23-31 mars. Berlin bil
LR/Svart/svart/20

Nån som vet var man söker vin via car.info för att få fram reg nr?

Är det bara här i sökfältet?

Får inget svar. Men antar att jag inte har blivit tilldelad reg nr. än…

46D03EF9-8CE5-4A3A-B510-9020C445275E.jpeg
Du kan ha varit lite för tidig bara. Tror att dagens uppgifter (som täcker 2023-03-01 till 2023-03-07) blev sökbara eventuellt en liten stund efter att du postade här. Men svaret på din fråga är annars att det bara är att klistra in sitt VIN i sökfältet. Antingen får man svar eller så står det att det inte var några sökträffar. Hela VIN-koden måste vara inskriven för att du skall kunna få ett svar.
Driver sajten Car.info
roocket
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 mar 2023 10:08

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av roocket »

Tennfors skrev: 08 mar 2023 19:32
Walkmann skrev: 08 mar 2023 19:04
Tennfors skrev: 08 mar 2023 18:17
Har tid att hämta på fredag kl 9.
Fick precis ett samtal där dom berättade att någon KÖRT IN I MIN BIL. Så första bilköpet på 10 år så får man hämta ut en bucklig bil..

Dom hade reggat serviceärende redan men det skulle ta 3-4 veckor innan dom hade tid att fixa det.
Fick du inte alternativet att välja en annan bil? :shock:
Nope. Hämta ut och vid hämtning boka datum för att laga.
Här måste du väl ändå kunna utnyttja distansköplagen.
roocket
Inlägg: 18
Blev medlem: 03 mar 2023 10:08

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av roocket »

Tesluminati skrev: 08 mar 2023 19:48
roocket skrev: 08 mar 2023 19:00
Tesluminati skrev: 08 mar 2023 16:05
roocket skrev: 08 mar 2023 15:57
Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Bara kört hem den från Malmö så 15 mil
Haha men då förstår jag dem fullständigt och det fattar du väll själv med? Gör din research innan du köper/hämtar bilen. Bara att man har möjlighet till ångerrätt på en bil är rätt otroligt faktiskt.
Du hade inte utnyttjat ångerrätten om du köpte dagen innan de sänkte rwd med 150tkr?
Användarvisningsbild
ModelYLars
Teslaägare
Inlägg: 60
Blev medlem: 05 feb 2023 10:01

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av ModelYLars »

Tesluminati skrev:
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 18:51
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar så, kolla 2 inlägg upp från ditt inlägg ovan så ser du varför haha
Utveckla tack Bild

Tänkte att jag kunde anskaffa privat men 19” gemeni fälg verkar vara hopplöst att få tag på. Och däckfirman avrådde från andrahandsfälgar, de var inte tillräckligt starka enligt honom…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y RWD Midnight Silver LEVERERAD
Renault Zoe 2016 SÅLD
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flipmac »

roocket skrev: 08 mar 2023 19:59
Tesluminati skrev: 08 mar 2023 19:48
roocket skrev: 08 mar 2023 19:00
Tesluminati skrev: 08 mar 2023 16:05
roocket skrev: 08 mar 2023 15:57
Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Bara kört hem den från Malmö så 15 mil
Haha men då förstår jag dem fullständigt och det fattar du väll själv med? Gör din research innan du köper/hämtar bilen. Bara att man har möjlighet till ångerrätt på en bil är rätt otroligt faktiskt.
Du hade inte utnyttjat ångerrätten om du köpte dagen innan de sänkte rwd med 150tkr?
Jag hade nog gjort det. Och jag hade inte heller haft något problem med att vara i karantän 6 månader innan jag kunde köpa en ny. Alternativt att min fru hade köpt en ny direkt i sitt namn. Eller skapat ett nytt konto hos Tesla med annan mailadress som föreslagits i tidigare trådar.
Det är ju kanon att ångerrätten finns. Och tycker absolut att du ska utnyttja den om du kan! Men jag tycker inte heller att det är orimligt att Tesla inte låter dig beställa en ny likadan samma dag.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Användarvisningsbild
dagr2000
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 24 jan 2023 13:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dagr2000 »

Franz skrev: 08 mar 2023 19:50
dagr2000 skrev: 08 mar 2023 17:40
Äntligen fick min vin
Beställde 4 feb och fick vin idag. Leverans 23-31 mars. Berlin bil
LR/Svart/svart/20

Nån som vet var man söker vin via car.info för att få fram reg nr?

Är det bara här i sökfältet?

Får inget svar. Men antar att jag inte har blivit tilldelad reg nr. än…

46D03EF9-8CE5-4A3A-B510-9020C445275E.jpeg
Du kan ha varit lite för tidig bara. Tror att dagens uppgifter (som täcker 2023-03-01 till 2023-03-07) blev sökbara eventuellt en liten stund efter att du postade här. Men svaret på din fråga är annars att det bara är att klistra in sitt VIN i sökfältet. Antingen får man svar eller så står det att det inte var några sökträffar. Hela VIN-koden måste vara inskriven för att du skall kunna få ett svar.
Tack för hjälpen!
2023 MYLR svart/svart
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flipmac »

Är det någon av er som hämtat ut i bil tillverkad i Shanghai i veckan som möjligtvis fått med USS? Enligt de osannolika ryktena i den andra tråden :)
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Användarvisningsbild
dagr2000
Teslaägare
Inlägg: 22
Blev medlem: 24 jan 2023 13:40

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av dagr2000 »

ModelYLars skrev: 08 mar 2023 20:05
Tesluminati skrev:
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 18:51
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar så, kolla 2 inlägg upp från ditt inlägg ovan så ser du varför haha
Utveckla tack Bild

Tänkte att jag kunde anskaffa privat men 19” gemeni fälg verkar vara hopplöst att få tag på. Och däckfirman avrådde från andrahandsfälgar, de var inte tillräckligt starka enligt honom…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lite förvirrad… om man hämtar 1a april borde väl gå att hämta ut bara med sommardäck? Vinterdäck till MY finns inte ens i lager just nu via tesla shop
Jag beställde bara med sommardäck. Leverans slutet av mars
2023 MYLR svart/svart
chrilleg
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 jan 2023 10:16

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av chrilleg »

dagr2000 skrev: 08 mar 2023 20:48
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 20:05
Tesluminati skrev:
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 18:51
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar så, kolla 2 inlägg upp från ditt inlägg ovan så ser du varför haha
Utveckla tack Bild

Tänkte att jag kunde anskaffa privat men 19” gemeni fälg verkar vara hopplöst att få tag på. Och däckfirman avrådde från andrahandsfälgar, de var inte tillräckligt starka enligt honom…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lite förvirrad… om man hämtar 1a april borde väl gå att hämta ut bara med sommardäck? Vinterdäck till MY finns inte ens i lager just nu via tesla shop
Jag beställde bara med sommardäck. Leverans slutet av mars
1/4 borde ju vara hellugnt.

Jag ska hämta Måndag i Göteborg, missat/skitit i vinterdäck innan tänkte att jag hämtar, åker till lokala däckverkstaden (60 km motorväg) och löser däck och kör på dom några veckor om det behövs, hade lev 16-30/3, har ju ändå varit vårkänslor det sista med torra fina vägar.

Men så kom snön (inte konstigt, är ju Mars) jagade tesla igår via telefon både Gbg ”kontoret” och ”min” säljare men inget svar på Mail/sms/telefon.
Fick upp chatten idag och frågade om det gick lösa, icke, slutsålt. Ringde Euromaster som ligger några hundra meter bort som löser däck och fälg till måndag plus stannar kvar och monterar trots att dom kanske hinner stänga, hjältar!!!

Men inget prat från tesla om att jag inte får hämta ut bilen med sommardäck, dom är väl lika angelägna att tömma uppställningsplatsen som jag är på att hämta den, och det är ju inte biltillverkarens ansvar vilka däck du kör på kan man tycka, helt upp till föraren.
Nikk
Inlägg: 102
Blev medlem: 16 jan 2021 20:02

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nikk »

chrilleg skrev: 08 mar 2023 21:06
1/4 borde ju vara hellugnt.

Jag ska hämta Måndag i Göteborg, missat/skitit i vinterdäck innan tänkte att jag hämtar, åker till lokala däckverkstaden (60 km motorväg) och löser däck och kör på dom några veckor om det behövs, hade lev 16-30/3, har ju ändå varit vårkänslor det sista med torra fina vägar.

Men så kom snön (inte konstigt, är ju Mars) jagade tesla igår via telefon både Gbg ”kontoret” och ”min” säljare men inget svar på Mail/sms/telefon.
Fick upp chatten idag och frågade om det gick lösa, icke, slutsålt. Ringde Euromaster som ligger några hundra meter bort som löser däck och fälg till måndag plus stannar kvar och monterar trots att dom kanske hinner stänga, hjältar!!!

Men inget prat från tesla om att jag inte får hämta ut bilen med sommardäck, dom är väl lika angelägna att tömma uppställningsplatsen som jag är på att hämta den, och det är ju inte biltillverkarens ansvar vilka däck du kör på kan man tycka, helt upp till föraren.
Jag fick också tid att hämta nu på lördag eller måndag men efter lååånga telefonköer så lyckades jag komma fram och avstyra hämtningen så kommer bli matchad med en annan bil troligtvis i april (sa hon ivf).

Min anledning till att skjuta upp var 1. inga v-däck. 2. har en annan leasing-Tesla så onödigt att ha 2 st längre än nödvändigt. 3. har inte bestämt mig till 100% om jag ska ta denna eller vänta till nästa hårdvaru-uppdaterade modell...

Dock har det inte ändrats på mitt Teslakonto än utan det står fortfarande att jag ska hämta på måndag... :?
MYLR 2023, Sv/Sv, 20"
M3SR+ 2020, Midnight Silver/Sv, 19" Sport
Användarvisningsbild
flamman
Teslaägare
Inlägg: 736
Blev medlem: 08 apr 2021 15:35
Ort: Stockholm

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av flamman »

pejvic skrev: 07 mar 2023 22:06
AK++ skrev: 07 mar 2023 19:46
Hej
Hämtade ut en Y LR igår tillverkad i Berlin 14/2. Reg JBJ01B om det hjälper någon/något.
Tack!

Ja på frågan om jag kommit fram till något som någon frågade ovan , så är det helt enkelt så att LR är berättigad till bonus.
Eftersom de i skatteverkets nybilsprislista kostar under 700.000kr. (ja naturligtvis måste man ha order innan 9nov)

Skatteverket är väldigt tydliga och behjälpliga hur de skall läsa sina listor, när det gäller förmånsvärden osv.
De är tydliga och svarar tydligt på frågorna.

Men de hänvisar till Transportstyrelsen när det gäller bonusen.

De på Transportstyrelsen är rätt vilsna och har kan ej svara alls på någonting. De är extremt luddiga. väldigt obehagligt.
Man får helt enkelt själv läsa på och hoppas att de betalar ut pengarna.

Det hela är ju egentligen väldigt tydligt angivet, (bil under 700, order innan 9nov) och det baseras på nybilsprislistor som skatteverket gett ut och som skatteverket själva läser som att bilen kostar under 700.

Med ett registreringsnummer skulle de kunna släcka de 0.1% tvivlen, jag har pratat 20-30 gånger med dem, brevledes samt per telefon, men nu vill de ha ett registreringsnummer där bilen är i trafik, så därav fortsätter undersökningen imorgon :lol:
Spännande… inte! Tack för att du kollar upp detta!
Fick du någon ytterligare klarhet från Transportstyrelsen idag? :roll:
Model Y LR Quicksilver lev mars 2023
Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Hanken
Inlägg: 4
Blev medlem: 12 feb 2023 11:08

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Hanken »

Beställde 29/1 och fick VIN 6/3 (Berlinbil) & igår blev den synlig med regnr samt tillverkningsdatum 5/3 på car.info.

Stod på min slutfaktura leverans 14/3 (Umeå) men SC trodde på leverans i slutet på mars (ESD 18-28/3 i appen) när jag kollade med dem igår.
Beställd MYLR 29/1 sv/vit 20”
Tesluminati
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 mar 2023 10:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesluminati »

roocket skrev: 08 mar 2023 19:59
Tesluminati skrev: 08 mar 2023 19:48
roocket skrev: 08 mar 2023 19:00
Tesluminati skrev: 08 mar 2023 16:05
roocket skrev: 08 mar 2023 15:57
Jag blir galen, ville utnyttja ångerrätt för att min rwd är tillverkad 2022 och att jag vill ha en MYP istället om de dyker upp rabatterat. Då meddelar de att jag inte får köpa någon tesla förens om ett halvår om jag lämnar tillbaka min. Någon som hört detta?
Har läst någonstans på facebook om det. Antar att de gör så om man haft fler avbokningar, då det påverkar hela deras leveranskedja.
Men har du kört bilen än, eller har du inte ens mottagit den?
Bara kört hem den från Malmö så 15 mil
Haha men då förstår jag dem fullständigt och det fattar du väll själv med? Gör din research innan du köper/hämtar bilen. Bara att man har möjlighet till ångerrätt på en bil är rätt otroligt faktiskt.
Du hade inte utnyttjat ångerrätten om du köpte dagen innan de sänkte rwd med 150tkr?
Är det vad som skett här? Det tror jag inte, det är i alla fall inte det du skriver. Du skriver att den är tillverkad 2022 och att du vill ha en MYP OM de dyker upp rabatterat.

Köpt är köpt, det är sen gammalt. Att inte ha koll på tillverkningsdatum på en bil man köper, speciellt om det är viktigt för en är lite bananas.

Kör nu din Tesla och lär dig gå vidare efter köpen. Om jag köper en TV på elgiganten kollar jag ALDRIG upp vad som skett med priserna efteråt, med risk för att min tv blivit rabatterad. haha man mår bättre så.
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
EDD: 24 -31 Mars 2023
Tesluminati
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 mar 2023 10:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesluminati »

dagr2000 skrev: 08 mar 2023 20:48
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 20:05
Tesluminati skrev:
ModelYLars skrev: 08 mar 2023 18:51
Stämmer det att bilen inte går att hämta med endast sommardäck? Jag beställde inte vinterdäck men ångrade mig och försökte beställa via shoppen men det fick jag inte eftersom bilen inte var levererad…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det verkar så, kolla 2 inlägg upp från ditt inlägg ovan så ser du varför haha
Utveckla tack Bild

Tänkte att jag kunde anskaffa privat men 19” gemeni fälg verkar vara hopplöst att få tag på. Och däckfirman avrådde från andrahandsfälgar, de var inte tillräckligt starka enligt honom…


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lite förvirrad… om man hämtar 1a april borde väl gå att hämta ut bara med sommardäck? Vinterdäck till MY finns inte ens i lager just nu via tesla shop
Jag beställde bara med sommardäck. Leverans slutet av mars
Är i samma sits, beställ nya vinterdäck på ABSwheels.
Fälgar tänker jag vänta med, då det är en lång process för mig att hitta den perfekta fälgen haha.
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
EDD: 24 -31 Mars 2023
Användarvisningsbild
sygix
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 31 jan 2023 19:52

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av sygix »

Nev skrev: 08 mar 2023 17:15
Vad händer om man kommer 20-30minuter tidigare till leveransen?
Jag fick ett meddelande 45 minuter innan om att godkänna leveransen i appen. När den är gjort kan du öppna och starta bilen med appen. Man behöver inte prata med någon. Bara hoppa in i bilen och kör. Nyckelkorten ligger i bilen. BTW, jag hämtade i Huddinge för en vecka sedan och min Shanghaibil från den 15 december hade 37% SOC.
2019 Nissan Leaf Tekna Såld
2023 Model Y RWD
Användarvisningsbild
kenme
Teslaägare
Inlägg: 6
Blev medlem: 07 feb 2023 17:07

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av kenme »

Min fredagsupphämtning 10/3 kl 15:40 blev precis flyttad till måndag. Tydligen står min bil kvar i hamnen och man har problem med transporten till Huddinge.
Tesla Model Y rwd - Leverans 10/3
Peugeot e-2008
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare
Inlägg: 1990
Blev medlem: 29 jan 2018 14:55
Ort: Sthlm
Referralkod: ts.la/torbjrn74421

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av pejvic »

flamman skrev: 08 mar 2023 21:58
pejvic skrev: 07 mar 2023 22:06
AK++ skrev: 07 mar 2023 19:46
Hej
Hämtade ut en Y LR igår tillverkad i Berlin 14/2. Reg JBJ01B om det hjälper någon/något.
Tack!

Ja på frågan om jag kommit fram till något som någon frågade ovan , så är det helt enkelt så att LR är berättigad till bonus.
Eftersom de i skatteverkets nybilsprislista kostar under 700.000kr. (ja naturligtvis måste man ha order innan 9nov)

Skatteverket är väldigt tydliga och behjälpliga hur de skall läsa sina listor, när det gäller förmånsvärden osv.
De är tydliga och svarar tydligt på frågorna.

Men de hänvisar till Transportstyrelsen när det gäller bonusen.

De på Transportstyrelsen är rätt vilsna och har kan ej svara alls på någonting. De är extremt luddiga. väldigt obehagligt.
Man får helt enkelt själv läsa på och hoppas att de betalar ut pengarna.

Det hela är ju egentligen väldigt tydligt angivet, (bil under 700, order innan 9nov) och det baseras på nybilsprislistor som skatteverket gett ut och som skatteverket själva läser som att bilen kostar under 700.

Med ett registreringsnummer skulle de kunna släcka de 0.1% tvivlen, jag har pratat 20-30 gånger med dem, brevledes samt per telefon, men nu vill de ha ett registreringsnummer där bilen är i trafik, så därav fortsätter undersökningen imorgon :lol:
Spännande… inte! Tack för att du kollar upp detta!
Fick du någon ytterligare klarhet från Transportstyrelsen idag? :roll:

Man kan säga kortfattat såhär:
Inget av de samtal med skatteverket eller transportsstyrelsen har visat att man EJ skall få bonus på en 2023 LR. den måste vara tillverkad 2023 bara. Skatteverket har jag skriftligt på hur de läser listan, och transportstyrelsen vågar inte ge skriftligt men de säger att de kommer att läsa listan på samma sätt som skatteverket och de anser att bilen kostar under 700.000:-.

Det finns påbörjade ärenden redan på LR som skall ha bonus. Inget beslut är taget.
Men som sagt för att inte få bonus så måste regeringen i princip dra tillbaka vad de lovat.
Bilen kostar under 700, och är den beställd innan 9nov så får man bonus.
Haft alla 3/Y
Användarvisningsbild
MY_piraya
Teslaägare
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 feb 2023 09:42
Ort: Östergötland

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av MY_piraya »

sa nej till min allokering då det var en 2022, avvaktar till en Q2 allokering med leverans i Maj. :)
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Beställd 6/2 | VIN 2023-03-27 | Upphämtning 22/5 | Hemleverans 24/5
Tesla YLR 2023
elbilist
Inlägg: 39
Blev medlem: 30 jan 2023 11:55

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesla YLR 2023 »

pejvic skrev: 08 mar 2023 18:35
Många frågor om hämtning här. Senaste bilarna jag och bekanta hämtat så får man upp i appen bara där man godkänner.
Man kan alltså komma lite senare eller tidigare, Man letar upp sitt regnr, hoppar in och åker.

Man pratar aldrig eller möter aldrig någon.
skulle man ändå ha en fråga så får man leta upp någon på området.

Nycklarna ligger i mugghållaren. Lämpligast så drar man kortet och parar sin telefon.
Man kan göra det utan att öppna fodralet.

Det ingen som ens märker att man kommer.
Hämtar idag i Norrköping, det kom fram personal och hälsade en välkommen! Bad mig slå mig ner och så kommer de och hämtar en när bilen är klar. Bjuder på kaffe med dopp
Användarvisningsbild
Transportsoren
Teslaägare
Inlägg: 43
Blev medlem: 23 jan 2022 17:31
Referralkod: ts.la/daniel119539

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Transportsoren »

Låter riktigt dumt, just vitvaror och tv är ju varor som säljs med just prisgaranti, så bara kontakta el-ladan eller internet butiken och kassera in några tusenlappar, väldigt lönsam minut att kolla prisjämförelse eller mail på prisbevakning på produkten man köpt!
Tesluminati skrev: 09 mar 2023 08:39
Om jag köper en TV på elgiganten kollar jag ALDRIG upp vad som skett med priserna efteråt, med risk för att min tv blivit rabatterad. haha man mår bättre så.
Men att inte ha provkört bilmodellen innan eller kollat upp bilen innan man godkänt den är ju inte så ångerrätten är tänkt att användas. Du ska inte få tillbaka fullt inköpspris på en använd vara...

Hittar du fel som är av betydelse för dig som köpare och säljaren inte kan lösa de och ersätta dig för de så är ångerrätten därimot väldigt bra!
Tesluminati
Inlägg: 48
Blev medlem: 06 mar 2023 10:14

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Tesluminati »

Det är i stort sett bara El-giganten som erbjuder en prisgaranti värd att påpeka. De resterande 95% erbjuder inte detta. Det är en helt annan femma. Det är faktiskt därför jag handlar allt på elgiganten, både privat och i bolaget de är så jädra bra.

Instämmer i det du skriver. :)
Beställt Tesla MYLR 2023 02 09
Fick VIN:
20230317
EDD: 24 -31 Mars 2023
Svejsare
Inlägg: 40
Blev medlem: 30 dec 2020 01:29

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Svejsare »

kenme skrev: 09 mar 2023 09:50
Min fredagsupphämtning 10/3 kl 15:40 blev precis flyttad till måndag. Tydligen står min bil kvar i hamnen och man har problem med transporten till Huddinge.
Jag ska hämta 15:10 på fredag, har dock inte fått något sådant meddelande.
Användarvisningsbild
FStaake
Teslaägare
Inlägg: 464
Blev medlem: 05 mar 2020 10:12
Ort: Kristinehamn

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av FStaake »

Tesla YLR 2023 skrev: 09 mar 2023 10:25
pejvic skrev: 08 mar 2023 18:35
Många frågor om hämtning här. Senaste bilarna jag och bekanta hämtat så får man upp i appen bara där man godkänner.
Man kan alltså komma lite senare eller tidigare, Man letar upp sitt regnr, hoppar in och åker.

Man pratar aldrig eller möter aldrig någon.
skulle man ändå ha en fråga så får man leta upp någon på området.

Nycklarna ligger i mugghållaren. Lämpligast så drar man kortet och parar sin telefon.
Man kan göra det utan att öppna fodralet.

Det ingen som ens märker att man kommer.
Hämtar idag i Norrköping, det kom fram personal och hälsade en välkommen! Bad mig slå mig ner och så kommer de och hämtar en när bilen är klar. Bjuder på kaffe med dopp
Har varit precis så för mig också i Norrköping.
Hämtat 2 bilar där. Är mycket nöjd med bemötande och service.
Körde en vit M3 LR -20 -Såld
Kör en vit MY byggd i Berlin -22
Kör en vit MY RWD byggd i Kina -22 (hämtad -23)
Väntar på en MX -2?
Användarvisningsbild
linkanson
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 02 mar 2023 10:33

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av linkanson »

Pratade med Tesla och angående leveransdatum för MYLR blå som verkar ligga långt fram i tiden (8 maj - 2 juli). Det är fortsatt problem för leverans-estimaten på lagda ordrar. Man bör utgå ifrån estimatet på hemsidan (mars - april).

Så jag hoppas på det bästa att få ett mer specifikt datum inom kort :D
Model Y LR Blå - Beställd 30/1
Model Y LR Blå lagerbil - Beställd 14/4
EDD: 15 maj - 29 maj 22 maj - 5 juni
Upphämtning 27 maj
Göteborg
Nev
Inlägg: 22
Blev medlem: 27 feb 2023 17:43

Re: Väntrum Model Y

Inlägg av Nev »

flipmac skrev: 08 mar 2023 20:46
Är det någon av er som hämtat ut i bil tillverkad i Shanghai i veckan som möjligtvis fått med USS? Enligt de osannolika ryktena i den andra tråden :)
Vad är USS?
Jag ska hämta en imorgon som är byggd i Kina
Skriv svar