My baby is back!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

My baby is back!

Inlägg av HelectriC »

Bara tvungen att skryta lite av servicen jag fått på min bil senaste veckan. Hade inne den för den första 2000-mila servicen efter ganska precis ett års ägande. Jag hade samlat på mig en del smågrejer under året som jag inte orkade åka in extra för och presenterade denna lista några veckor innan servicebesöket. Det var nog bra eftersom dom snabbt kom fram till att dom kommer behöva mer tid än för enbart service, vilket gjorde att dom skyfflade om lite i bokningarna. Hade jag sagt till när jag lämnade in bilen, så hade jag antagligen fått komma tillbaks fler gånger eftersom dom inte hade haft möjlighet att fixa allt på så kort varsel. Tyvärr fick jag inte Tesla loaner (eftersom dom tydligen sålt alla!) men fick njuta av Volvostolar (vilket just nu är det enda jag tycker är bättre hos Volvo).

Jag tänkte att det kunde vara till hjälp för er andra att se vilka småproblem som faktiskt går att klaga på och där man faktiskt får hjälp.

-dålig rengöring av spolarmunstycken. Lösning: justerade
-bred A-stolpe eftersom torkarbladet stannar för långt från kanten. Lösning: justerat
-knakande/skrapande ljud från förarens bälte i B-stolpen. Lösning: någon sorts filt har blivit monterad på insidan och ljudet är nu borta
-knakande ljud vid justering av elektriska stolar. Lösning: stolarna ska helt bytas ut och det ser ut som jag får Next Gen stolar istället, sjukt nöjd med det :D
-frunkhuv för stor glipa, så det kommer in smuts och ser konstigt ut. Lösning: ska justeras, men karosspersonalen hade inte möjlighet nu, ny tid bokad
-knakande ljud från framkant av panotak vid minusgrader utomhus. Lösning: fått nån ny list, justering av glidskenor samt nån slags extra filt/packning
-Premium center console laddning av mobil fungerade inte. Lösning: kontakten blev flyttad högre upp, närmre telefonen
-dålig passning av kromlister på bakdörrar vid rutor. Lösning: nya lister på båda sidor
-filt under sidoytterspeglar synliga vid infällt läge. Lösning: antingen har dom tagit bort dom helt eller skarvat till dom

I tillägg så blev en del grejer fixade/utbytta vid servicegenomgång, som jag inte tidigare visste om tex kylpump, 12V ledningsnätet i frunken, nån slags tätning på Drive unit och lite annat smått och gott.

Självklart var bilen tvättad och städad när jag fick tillbaks den.
I stort sett varje dag under den vecka som bilen var inlämnad ringde min kontaktperson och uppdaterade mig på status.

Nej, klagar man på servicen hos Tesla, så har man antingen skyhöga krav eller så har man råkat ut för någon/något som inte hör till vanligheterna. Jag är supernöjd!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Re: My baby is back!

Inlägg av Herr X »

Grattis. Tesla SC i Oslo fick min bil för tre veckor sedan för att fixa en dålig jord. Fick en Volvo som jag fortfarande kör runt i. Är så trött på den nu så jag kan spy.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Såg en kul skylt i Norge en gång till en by som hette Ny jord:)
Bra att känna till om vi misslyckas med att ta hand om den vi bor på :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
Grattis. Tesla SC i Oslo fick min bil för tre veckor sedan för att fixa en dålig jord. Fick en Volvo som jag fortfarande kör runt i. Är så trött på den nu så jag kan spy.
Aj fasen ,det var tråkigt att höra. Verkar som det är mer tryck på Östlands-SC än Vestlands-SC nu för tiden, kanske har med det att göra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

HelectriC skrev:
Aj fasen ,det var tråkigt att höra. Verkar som det är mer tryck på Östlands-SC än Vestlands-SC nu för tiden, kanske har med det att göra.
En vecka efter jag lämnat in min bil försökte jag få tag på dem för att höra hur det går, men de svarar inte längre varken i telefon eller på e-post.

Fick till slut ett livstecken från dem på onsdagen, en och en halv vecka efter jag lämnat in bilen: ett SMS där de påminde mig om att min bil var klar. Åkte för att hämta den på fredagen, men då var den fortfarande trasig så jag fick åka hem igen.
Sedan ringde de från Tesla i måndags och bad mig komma och hämta bilen. Jag frågade om den var lagad, då frågade personen någon där och sa sedan att den fortfarande var trasig. Sedan ringde de i tisdags igen och bad mig komma och hämta bilen. Jag frågade om den var lagad - personen i andra änden frågade någon kollega och svarade sedan att den inte var lagad.
"Mer tryck" är en dålig beskrivning av det kataklystiska kaos som råder på Teslas SC i Oslo :(
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

HelectriC skrev:
-knakande ljud vid justering av elektriska stolar. Lösning: stolarna ska helt bytas ut och det ser ut som jag får Next Gen stolar istället, sjukt nöjd med det :D
Har inte du fått ett hiskligt pris tidigare från Tesla för att uppgradera stolarna till Next Gen?
Eller var det någon annan här på TCS som skrev om det?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

Nicke Nyfiken skrev:
HelectriC skrev:
Har inte du fått ett hiskligt pris tidigare från Tesla för att uppgradera stolarna till Next Gen?
Oj, ska det inte knaka när man justerar? Det gör mina lite också och jag är ju väldigt sugen på Next Gen själv. Fick pris på 50 tusen men tyckte inte det var värt det...

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Mina knakar också med de hittade inga fel på SC Gbg. Gott att du får nya stolar!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Nicke Nyfiken skrev:
HelectriC skrev:
Jo, jag fick pris på ca 45kNOK för ett tag sen. Men slog det ifrån mig, tyckte inte det var värt så mkt. Men nu är det helt klart något fel på stolarna. Dom låter som man stressar metall till bristningsgränsen och jag är konstant rädd för att stolarna plötsligt ska ge upp och fastna i ett givet läge utan möjlighet till justering, så dom är allt annat än friska. Det är mer än bara lite gnissel.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Herr X skrev:
HelectriC skrev:
En vecka efter jag lämnat in min bil försökte jag få tag på dem för att höra hur det går, men de svarar inte längre varken i telefon eller på e-post.

Fick till slut ett livstecken från dem på onsdagen, en och en halv vecka efter jag lämnat in bilen: ett SMS där de påminde mig om att min bil var klar. Åkte för att hämta den på fredagen, men då var den fortfarande trasig så jag fick åka hem igen.
Sedan ringde de från Tesla i måndags och bad mig komma och hämta bilen. Jag frågade om den var lagad, då frågade personen någon där och sa sedan att den fortfarande var trasig. Sedan ringde de i tisdags igen och bad mig komma och hämta bilen. Jag frågade om den var lagad - personen i andra änden frågade någon kollega och svarade sedan att den inte var lagad.
"Mer tryck" är en dålig beskrivning av det kataklystiska kaos som råder på Teslas SC i Oslo :(
Ja,det är ju så långt från min upplevelse som man kan komma. Du får skeppa bilen över berget, så får du ordentlig hjälp ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

HelectriC skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
HelectriC skrev:
Jo, jag fick pris på ca 45kNOK för ett tag sen. Men slog det ifrån mig, tyckte inte det var värt så mkt. Men nu är det helt klart något fel på stolarna. Dom låter som man stressar metall till bristningsgränsen och jag är konstant rädd för att stolarna plötsligt ska ge upp och fastna i ett givet läge utan möjlighet till justering, så dom är allt annat än friska. Det är mer än bara lite gnissel.
Nu har jag fått pris på Next gen stolarna. Jag får lägga 3800kr per stol om jag vill uppgradera till Next gen. Det var en no brainer för mig :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Det vill jag också göra! Hur gör man för att få det erbjudandet?!?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

ovelundkvist skrev:
Kör slut på dom du har :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

ovelundkvist skrev:
Man ser till att ha stolar som låter som om man öppnar en lucka i ett 1800-tals skåp varje gång man ska ställa om stolen ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
Såg en kul skylt i Norge en gång till en by som hette Ny jord:)
Bra att känna till om vi misslyckas med att ta hand om den vi bor på :D
Ny jord för nätet.jpg
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar