Hej
Är här någon som fått leverans av en Model S LR i år?
Alltså inte Plaid utan "vanlig" model S.
Varför jag undrar är för att mitt leveransbesked bara flyttas fram och fram och går man in och tittar så har jag samma lev tid nu som vid en ny beställning, och då har jag endå väntat 1,5 år på min bil!
Man undrar om de vill att jag ska avbeställa bara för att mitt bokade pris är lägre än om man skulle beställa den ny idag..??
2023 Model S LR
Moderator: Redaktion
- Speedyidol
- Teslaägare
Re: 2023 Model S LR
Jag tar leverans på en LR nästa vecka. Byggd Nov 22. Nog sista exemplaret med parkeringssensor...
Senast redigerad av eloon, redigerad totalt 1 gånger.
Jag beställde för över 2 årsedan och april-juni är det första datumet jag sett, så jag är lite positiv till det.Speedyidol skrev: ↑17 mar 2023 10:07Hej
Är här någon som fått leverans av en Model S LR i år?
Alltså inte Plaid utan "vanlig" model S.
Varför jag undrar är för att mitt leveransbesked bara flyttas fram och fram och går man in och tittar så har jag samma lev tid nu som vid en ny beställning, och då har jag endå väntat 1,5 år på min bil!
Man undrar om de vill att jag ska avbeställa bara för att mitt bokade pris är lägre än om man skulle beställa den ny idag..??
- Speedyidol
- Teslaägare
Vad konstigt att du inte fått datum innan, jag hade först slutet 2022, sedan Jan - Mars.
Det är nu ändrat till April - Juni precis som nybeställningarna.
MODEL S 85D
Glömde säga, jag fick datum först när jag bytte från vit till svart färg så min hade kanske hängt sigSpeedyidol skrev: ↑17 mar 2023 10:38Vad konstigt att du inte fått datum innan, jag hade först slutet 2022, sedan Jan - Mars.
- Felixen
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik68480
Väntar också på MSLR. Beställde aug -21 och leverans har varit Q1 -22, Q2 -22, H2 -22 jan-mars -23 och just nu står det april - juni -23 i appen. En midnight silver metallic med svart interiör.
MSLR -23 Midnight Silver Metallic med svart interiör
Beställde också i aug -21. Röd (nu ultra red). Fick mail i slutet av november för att slutföra beställningen och betalning.
Leveransbesked Q1-23 ändrat till Q2. Ser nu att nybeställningar är juni-juli. Håller tummarna med leverans innan augusti. Fick besked via säljare i Malmö (mitten av april) att VIN skickas när fartyget är ungefär halvvägs till Zeebrugge (förutsatt att man hade en matchning på tillverkad bil i Fremont). Enl. Säljaren så kunde han inte se någon marchning för mig, vilket han tyckte var märkligt.
Är ju nu rätt många nya S och X till salu. Var ett fartyg från Baltimore som anlände Antwerpen den 1 juni som lastade av. Brukar ta ca 4-5 veckor för att få reg nr.
Leveransbesked Q1-23 ändrat till Q2. Ser nu att nybeställningar är juni-juli. Håller tummarna med leverans innan augusti. Fick besked via säljare i Malmö (mitten av april) att VIN skickas när fartyget är ungefär halvvägs till Zeebrugge (förutsatt att man hade en matchning på tillverkad bil i Fremont). Enl. Säljaren så kunde han inte se någon marchning för mig, vilket han tyckte var märkligt.
MS LR -19 (Badge 100D)