[Den här gången tror jag nog att man kan dra det rättsligt mycket tidigare med tanke på just ordval som
”under en kort tid… tillfälligt är begränsade… inom en snar framtid…”, det kan fanimej inte bli mer
tydligt att det här ska lösas VÄLDIGT snart… vilket dom garanterat inte kommer att göra om man
ser det juridiskt… även om det där med ”liknar” är luddigt såklart.
Problem är ju att vanligt folk varken orkar bråka eller tjata eller något annat med teflon-Tesla. Man kan inte som individ lägga tid eller riskera pengar på rättsliga processer även om man principiellt har rätt. Jag röstar med fötterna och väljer inte en ny Tesla. Det är en principsak. Någon annan ska få chansen nästa gång. Model X:en kan få rulla på i några år till i min ägo.
Ingen nyhet direkt att jag tänker exakt lika, jag röstar också med fötterna…
Har man dock köpt en bil privat så kan man åtminstone driva det någorlunda enkelt (via Arn tex)
men man ska ju som sagt ha ork/lust/tid osv också… class action vore nog bättre…
[Den här gången tror jag nog att man kan dra det rättsligt mycket tidigare med tanke på just ordval som
”under en kort tid… tillfälligt är begränsade… inom en snar framtid…”, det kan fanimej inte bli mer
tydligt att det här ska lösas VÄLDIGT snart… vilket dom garanterat inte kommer att göra om man
ser det juridiskt… även om det där med ”liknar” är luddigt såklart.
Problem är ju att vanligt folk varken orkar bråka eller tjata eller något annat med teflon-Tesla. Man kan inte som individ lägga tid eller riskera pengar på rättsliga processer även om man principiellt har rätt. Jag röstar med fötterna och väljer inte en ny Tesla. Det är en principsak. Någon annan ska få chansen nästa gång. Model X:en kan få rulla på i några år till i min ägo.
Ingen nyhet direkt att jag tänker exakt lika, jag röstar också med fötterna…
Har man dock köpt en bil privat så kan man åtminstone driva det någorlunda enkelt (via Arn tex)
men man ska ju som sagt ha ork/lust/tid osv också… class action vore nog bättre…
För det första är det svårt att ta det via ARN när det inte finns någon exakt utfästelse. För det andra kan ARN bara rekommendera återbetalning. För det tredje struntar Tesla i vad ARN säger.
Jag tänker ta Teslas "radarbortkoppling" till ARN, men de kräver bevis. Det blir ju svårt att bevisa att det blivit sämre, men jag skall se till att dokumentera alla märkliga fartsänkningar och tillfällen när farthållaren är otillgänglig. Det blir långfärd i Påskhelgen, så då får frugan sitta beredd med kameran hela tiden.