Om det vore så braMY_piraya skrev:När man fått VIN och reg.nummer skulle man inte bara kunna köra och hämta bilen då...?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Moderator: Redaktion
Om det vore så braMY_piraya skrev:När man fått VIN och reg.nummer skulle man inte bara kunna köra och hämta bilen då...?
MYLR Svart/Svart 20”?Matttias skrev:Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Nej det är en MYP med vit inredning & UAP. Nej inget vin änpatohr skrev: ↑05 apr 2023 21:29MYLR Svart/Svart 20”?Matttias skrev:Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Har du fått vin?
Ja vill du vänta ett år eller mer kan det ju vara värt att byta märkeMatttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Det finns många lagerbilar som är redo för omgående leverans så jag är inte oroligCollin87 skrev: ↑05 apr 2023 21:50Ja vill du vänta ett år eller mer kan det ju vara värt att byta märkeMatttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Tesla har ju generellt snabbare leverans än alla konkurrenter.
Hehe en annan väntade ca 3år på att få vår Model 3.Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
”Många lagerbilar”?Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:54Det finns många lagerbilar som är redo för omgående leverans så jag är inte oroligCollin87 skrev: ↑05 apr 2023 21:50Ja vill du vänta ett år eller mer kan det ju vara värt att byta märkeMatttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Tesla har ju generellt snabbare leverans än alla konkurrenter.
Oj då, ska jag behöva vänta så länge? Beställde grundbilen MY SR RWD den 14 feb och har fortfarande inget beräknat leverans datum. Kul…Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Det är just detta jag menar. Du beställde fem månader efter mig och har fått en leveranstid.Teslan_pa_landet skrev: ↑06 apr 2023 10:05Beställde en Tesla i slutet av Mars, har fått leveransdatum för hämtning i Malmö hamn 13 April.
Har inte ens hunnit installera en laddbox![]()
Vit/svart Model Y LR standard allt, med dubbade vinterdäck.
Bara att söka på nätet så ser du. Behöver inte vara en elbil för min delWalker skrev: ↑06 apr 2023 06:21”Många lagerbilar”?Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:54Det finns många lagerbilar som är redo för omgående leverans så jag är inte oroligCollin87 skrev: ↑05 apr 2023 21:50Ja vill du vänta ett år eller mer kan det ju vara värt att byta märkeMatttias skrev: ↑05 apr 2023 21:14Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Tesla har ju generellt snabbare leverans än alla konkurrenter.Vilka då?
Jag är kanske inte helt uppdaterad, men sist jag kollade hade inte Berlin börjat bygga bilar med vit inredning.Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:32Nej det är en MYP med vit inredning & UAP. Nej inget vin änpatohr skrev: ↑05 apr 2023 21:29MYLR Svart/Svart 20”?Matttias skrev:Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Har du fått vin?
Jo, dom har spottat ut en jäkla massa med vit inredningdrbager skrev: ↑06 apr 2023 12:34Jag är kanske inte helt uppdaterad, men sist jag kollade hade inte Berlin börjat bygga bilar med vit inredning.Matttias skrev: ↑05 apr 2023 21:32Nej det är en MYP med vit inredning & UAP. Nej inget vin änpatohr skrev: ↑05 apr 2023 21:29MYLR Svart/Svart 20”?Matttias skrev:Teslas kösystem är verkligen sämst, jag börjar bli riktigt trött på att vänta nu. Har väntat sedan den 25 oktober 2022 och har fortfarande inte fått bilen. Datumet har ändrats tre gånger bara under mars/april. Jag funderar seriöst på att avboka och välja ett annat märke.
Har du fått vin?
Nope, fyllde i för provkörning i förrgår och bokade aldrig något. Igår ringde de upp och jag passade på att fråga om leveranser. Men han hade inte mera info än det som står nu. Dvs någon gång under Q2 beräknas det komma en leverans.
Nej, samma fortfarande. Men kollar man på senaste Wuwa-videon (ca 3 min in) så är det väldigt många av modell Y i Kina som är blå. Kan det vara att Berlin tar över svart o vit (förutom högerstyrda) nästan helt så det blir mer plats på båtarna för de blå? Jag räknar med lev sent Q2 nu.
Tack Spännande! Silverfärgade handtag? Folieras det svart i Sverige sen eller varför har de inte svarta handtagen?Nafets skrev: ↑06 apr 2023 18:24Nej, samma fortfarande. Men kollar man på senaste Wuwa-videon (ca 3 min in) så är det väldigt många av modell Y i kina som är blå. Kan det vara att Berlin tar över svart o vit (förutom högerstyrda) nästan helt så det blir mer plats på båtarna för de blå? Jag räknar med lev sent Q2 nu.
Det är väl skydd du ser antar jag...adamty skrev: ↑06 apr 2023 18:40Tack Spännande! Silverfärgade handtag? Folieras det svart i Sverige sen eller varför har de inte svarta handtagen?Nafets skrev: ↑06 apr 2023 18:24Nej, samma fortfarande. Men kollar man på senaste Wuwa-videon (ca 3 min in) så är det väldigt många av modell Y i kina som är blå. Kan det vara att Berlin tar över svart o vit (förutom högerstyrda) nästan helt så det blir mer plats på båtarna för de blå? Jag räknar med lev sent Q2 nu.
Det är det - och enda anmärkningen jag hade på min bil efter leverans var klisterrester efter skyddsfolien. Såg ut precis som små repor men gick enkelt att ta bort själv.
Fick samma sms, flyttad från 13 till 17. Skrev tillbaka att de inte gick och jag blir utan bil, så dom löste de till 14 istället
Jag ska hämta ut en blå MY RWD på fredag 14/4 i Göteborg. Jag kan inte hitta tillverkningsdatum för mitt VIN på car.info men däremot så kan jag se att den kom med HOEGH Bangkok som lastades ut 25/2 från Shanghai. I tillägg så avslutas mitt VIN med sekvensnummer 742xxx vilket jag läste på nån site verkar stämma med andra bilar som producerats i februari.
Väntar själv på leverans av min RWD (vit) och kan bekräfta att min också har liknande sekvensnummer och är tillverkad 8 mars.palmer skrev: ↑07 apr 2023 10:31Jag ska hämta ut en blå MY RWD på fredag 14/4 i Göteborg. Jag kan inte hitta tillverkningsdatum för mitt VIN på car.info men däremot så kan jag se att den kom med HOEGH Bangkok som lastades ut 25/2 från Shanghai. I tillägg så avslutas mitt VIN med sekvensnummer 742xxx vilket jag läste på nån site verkar stämma med andra bilar som producerats i februari.
Så baserat på ovan borde det väl vara en 2023:a?