En asiat i köpcentret intill. Dock en sportaffär och en stor mataffär.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Moderator: Redaktion
En asiat i köpcentret intill. Dock en sportaffär och en stor mataffär.
Plus ett fik. Maten var helt OK tycker jag om man gilla asiatiskt - var bara tvungen att provladda där trots att jag inte behövde. Sen finns det ju mycket ätbart på citygross om man säger så.
Vi blev bjudna på kaffe och bulle i "fiket" som egentligen är någon slags förbutik till City-Gross.Gustafsson skrev: ↑07 apr 2023 10:26Plus ett fik. Maten var helt OK tycker jag om man gilla asiatiskt - var bara tvungen att provladda där trots att jag inte behövde. Sen finns det ju mycket ätbart på citygross om man säger så.
Man får köpa mat på City Gross och äta den förbutikens fikadel, frågade. Finns en även mikro där. Finns en delidisk i butiken men inte så mycket andra färska färdigrätter i sortimentet, så lyckades inte övertala barnen.
Vi kände väl till Mantorp men hade inte laddning nog för att ta oss dit. Så fick köra in vid Jkp vid 11.30 den 7:e apr. Då var det 3-4 bilar i kö. Många nya förare känns det som som inte fattar kö-system och lite icke-Teslas med laddportar på "fel" ställe gör det lite stökigt men vi kom till att ladda efter ca 10 min så var rätt bra snurr. Men dessa laddställen med stort matubud vid lunchtid är ju en högriskare vid lov-trafik.
Vi kommer nog ladda lite i Ulricehamn för att garanterat komma till Mantorp. Problemet med att fika i Väderstad är att det blir minimal förvärmning innan Mantorp.bat skrev: ↑08 apr 2023 07:35Vi kände väl till Mantorp men hade inte laddning nog för att ta oss dit. Så fick köra in vid Jkp vid 11.30 den 7:e apr. Då var det 3-4 bilar i kö. Många nya förare känns det som som inte fattar kö-system och lite icke-Teslas med laddportar på "fel" ställe gör det lite stökigt men vi kom till att ladda efter ca 10 min så var rätt bra snurr. Men dessa laddställen med stort matubud vid lunchtid är ju en högriskare vid lov-trafik.
Vi laddade bara i Mantorp och kom hem med 23% efter att ha laddat till 80% i Mantorp.mikebike skrev: ↑08 apr 2023 09:37Vi kommer nog ladda lite i Ulricehamn för att garanterat komma till Mantorp. Problemet med att fika i Väderstad är att det blir minimal förvärmning innan Mantorp.bat skrev: ↑08 apr 2023 07:35Vi kände väl till Mantorp men hade inte laddning nog för att ta oss dit. Så fick köra in vid Jkp vid 11.30 den 7:e apr. Då var det 3-4 bilar i kö. Många nya förare känns det som som inte fattar kö-system och lite icke-Teslas med laddportar på "fel" ställe gör det lite stökigt men vi kom till att ladda efter ca 10 min så var rätt bra snurr. Men dessa laddställen med stort matubud vid lunchtid är ju en högriskare vid lov-trafik.
Jo Mantorp är grymt bra, uppgradera jkpg till 40 st så är nog många problem lösta. Linköping är ju inte lysande placerad tyvärr, men 40 där också så är det riktigt sweet. Själv är jag nöjd med att i morgon inte behöva ladda alls.mikebike skrev: ↑09 apr 2023 16:10Vi laddade bara i Mantorp och kom hem med 23% efter att ha laddat till 80% i Mantorp.mikebike skrev: ↑08 apr 2023 09:37Vi kommer nog ladda lite i Ulricehamn för att garanterat komma till Mantorp. Problemet med att fika i Väderstad är att det blir minimal förvärmning innan Mantorp.bat skrev: ↑08 apr 2023 07:35Vi kände väl till Mantorp men hade inte laddning nog för att ta oss dit. Så fick köra in vid Jkp vid 11.30 den 7:e apr. Då var det 3-4 bilar i kö. Många nya förare känns det som som inte fattar kö-system och lite icke-Teslas med laddportar på "fel" ställe gör det lite stökigt men vi kom till att ladda efter ca 10 min så var rätt bra snurr. Men dessa laddställen med stort matubud vid lunchtid är ju en högriskare vid lov-trafik.
28 lediga i Mantorp, fullt i Linköping mitt på dagen idag.
Halvfullt i Jönköping och 8 lediga i Ödeshög.
Vi lär fortsätta ladda i Mantorp....
Om Gränna blir verklighet avlastar den nog Jönköping en del.Dafro skrev: ↑09 apr 2023 16:36Jo Mantorp är grymt bra, uppgradera jkpg till 40 st så är nog många problem lösta. Linköping är ju inte lysande placerad tyvärr, men 40 där också så är det riktigt sweet. Själv är jag nöjd med att i morgon inte behöva ladda alls.mikebike skrev: ↑09 apr 2023 16:10Vi laddade bara i Mantorp och kom hem med 23% efter att ha laddat till 80% i Mantorp.mikebike skrev: ↑08 apr 2023 09:37Vi kommer nog ladda lite i Ulricehamn för att garanterat komma till Mantorp. Problemet med att fika i Väderstad är att det blir minimal förvärmning innan Mantorp.bat skrev: ↑08 apr 2023 07:35Vi kände väl till Mantorp men hade inte laddning nog för att ta oss dit. Så fick köra in vid Jkp vid 11.30 den 7:e apr. Då var det 3-4 bilar i kö. Många nya förare känns det som som inte fattar kö-system och lite icke-Teslas med laddportar på "fel" ställe gör det lite stökigt men vi kom till att ladda efter ca 10 min så var rätt bra snurr. Men dessa laddställen med stort matubud vid lunchtid är ju en högriskare vid lov-trafik.
28 lediga i Mantorp, fullt i Linköping mitt på dagen idag.
Halvfullt i Jönköping och 8 lediga i Ödeshög.
Vi lär fortsätta ladda i Mantorp....
Vi körde till Göteborg från Stockholm i torsdags. Laddade i Mantorp och Ulricehamn (sista i onödan men ville ha lite extra kräm framme i Gbg). Mantorp 22 lediga (av 40) och Ulricehamn hade 8 lediga (av 20?) när vi var där.MrRun skrev:Hur gick/går det för er som var/är ute i midsommartrafiken?
Mantorp låter ju bra men i Ulricehamn fick minst 4 dela på effekt vilket är lite tråkigt. Men ändå skönt att slippa kö.Hertsh skrev: ↑24 jun 2023 17:49Vi körde till Göteborg från Stockholm i torsdags. Laddade i Mantorp och Ulricehamn (sista i onödan men ville ha lite extra kräm framme i Gbg). Mantorp 22 lediga (av 40) och Ulricehamn hade 8 lediga (av 20?) när vi var där.MrRun skrev:Hur gick/går det för er som var/är ute i midsommartrafiken?
Dafro skrev: ↑25 jun 2023 10:23Mantorp låter ju bra men i Ulricehamn fick minst 4 dela på effekt vilket är lite tråkigt. Men ändå skönt att slippa kö. Vid vilken tid var detta? Vi åkte Linköping till västkusten men kom iväg lite senare men var nog lika bra då vi i princip slapp köer.Hertsh skrev: ↑24 jun 2023 17:49Vi körde till Göteborg från Stockholm i torsdags. Laddade i Mantorp och Ulricehamn (sista i onödan men ville ha lite extra kräm framme i Gbg). Mantorp 22 lediga (av 40) och Ulricehamn hade 8 lediga (av 20?) när vi var där.MrRun skrev:Hur gick/går det för er som var/är ute i midsommartrafiken?
Tänk om du skulle få stå i kö några minuter till kassan i mataffären. Vilken mardröm!Dafro skrev: ↑25 jun 2023 10:23Mantorp låter ju bra men i Ulricehamn fick minst 4 dela på effekt vilket är lite tråkigt. Men ändå skönt att slippa kö.Hertsh skrev: ↑24 jun 2023 17:49Vi körde till Göteborg från Stockholm i torsdags. Laddade i Mantorp och Ulricehamn (sista i onödan men ville ha lite extra kräm framme i Gbg). Mantorp 22 lediga (av 40) och Ulricehamn hade 8 lediga (av 20?) när vi var där.MrRun skrev:Hur gick/går det för er som var/är ute i midsommartrafiken?
Precis samma sak, där är det ju ordning och en kö. Och några minuter bryr man väl sig inte om, mer att det inte är designat för köer och inte uppstyrt och brukar ibland kunna bli lite dålig stämning, vad man läst.taliz skrev: ↑25 jun 2023 10:42Tänk om du skulle få stå i kö några minuter till kassan i mataffären. Vilken mardröm!Dafro skrev: ↑25 jun 2023 10:23Mantorp låter ju bra men i Ulricehamn fick minst 4 dela på effekt vilket är lite tråkigt. Men ändå skönt att slippa kö.Hertsh skrev: ↑24 jun 2023 17:49Vi körde till Göteborg från Stockholm i torsdags. Laddade i Mantorp och Ulricehamn (sista i onödan men ville ha lite extra kräm framme i Gbg). Mantorp 22 lediga (av 40) och Ulricehamn hade 8 lediga (av 20?) när vi var där.MrRun skrev:Hur gick/går det för er som var/är ute i midsommartrafiken?
Fullt på många stationer idag.
Det finns ingen "fel" sida enligt Tesla, det enda som inte är tillåtet är att ställa sig tvärs över rutorna, står man i en ruta så får man använda den stolpe som passar aktuell bilmodells placering av laddlucka.Becada skrev: ↑06 nov 2023 15:56Förmodligen en mindre populär åsikt bland vissa men Tesla borde göra något som förhindrar att bilar med laddkontakt på ”fel” sida kan ladda på platser där man backar in till stolpen. Igår var ett antal stolpar blockerade i både Jönköping och Mantorp. Samtidigt stod närmare tio bilar i kö för att kunna ladda. Borde vara relativt enkelt att åtgärda genom en täckskiva som förhindrar att laddkabeln dras till fel sida.
Det mest tragiska är att det inte kommer att hjälpa med V.4 laddarna heller när man tittar på utformningen av de nya V.4 laddstationerna i Norge. Det kommer fortfarande att bli lika många blockerade laddare även om laddkablarna är längre.chaffis75 skrev: ↑06 nov 2023 16:46Ett problem med detta med laddkontaken på "fel" sida.
När jag laddade på tinnered i veckan så stämde jag mig på v2 stolparna med vår id3. Där stod redan en Audi som snyggt ställt sig långt bort till höger för att inte blockar några laddare för tesla. Jag tänkte då först att jag kan ju ställa mig bredvid för att inte spärra några fler platser men inser då att jag skull dela stolpe par med Audin, jag flyttade helt enkelt ett snäpp åt vänster av den anledningen och blockerade då plötsligt en plats.
Ja de finns väl ingen bra lösning på detta vad jag kan komma på..
Ska lägga till att där var gott om platser så inga problem ändå..
Hmm va? Rätt tydligt här att kablarna verkar duktigt långa.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 nov 2023 17:32Det mest tragiska är att det inte kommer att hjälpa med V.4 laddarna heller när man tittar på utformningen av de nya V.4 laddstationerna i Norge. Det kommer fortfarande att bli lika många blockerade laddare även om laddkablarna är längre.chaffis75 skrev: ↑06 nov 2023 16:46Ett problem med detta med laddkontaken på "fel" sida.
När jag laddade på tinnered i veckan så stämde jag mig på v2 stolparna med vår id3. Där stod redan en Audi som snyggt ställt sig långt bort till höger för att inte blockar några laddare för tesla. Jag tänkte då först att jag kan ju ställa mig bredvid för att inte spärra några fler platser men inser då att jag skull dela stolpe par med Audin, jag flyttade helt enkelt ett snäpp åt vänster av den anledningen och blockerade då plötsligt en plats.
Ja de finns väl ingen bra lösning på detta vad jag kan komma på..
Ska lägga till att där var gott om platser så inga problem ändå..
Det hade varit otroligt enkelt att komma ifrån detta problem när de bygger de nya laddplatserna, men Tesla bryr sig uppenbarligen inte.
Jag har mycket svårt att tro att Tesla inte "bryr sig", Supercharger-nätverket är sannolikt mycket högt prioriterat i företaget.Nicke Nyfiken skrev: ↑06 nov 2023 17:32Det hade varit otroligt enkelt att komma ifrån detta problem när de bygger de nya laddplatserna, men Tesla bryr sig uppenbarligen inte.