Byta däck - Norra Stockholm
Moderator: Redaktion
- jimhalpert
- Teslaägare
Byta däck - Norra Stockholm
Hej!
Jag undrar om det är någon som kan tipsa mig om något bra ställe jag kan byta till sommardäck i norra stockholm. Man får ju höra det ena och det andra så vill försäkra mig att man gör det hos någon som har lite koll på Tesla.
Tack!
Jag undrar om det är någon som kan tipsa mig om något bra ställe jag kan byta till sommardäck i norra stockholm. Man får ju höra det ena och det andra så vill försäkra mig att man gör det hos någon som har lite koll på Tesla.
Tack!
Re: Byta däck - Norra Stockholm
Jag har bytt mina däck (och kört däckhotell) på Svedbergs Bil i Spånga i åtminstone ett decennium och har inga planer på att byta ställe. Det är även de som gjort min lackbehandling och sköter underhållet av bromsarna jag gör var 5000 mil. https://www.svedbergsbil.se
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har använt Euromaster i Upplands Väsby i sex år, både Model S och 3.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- FutureTesla
- Teslaägare
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Kan varmt rekommendera Best Drive i Täby. Supertrevliga, snabba, och kunniga!
Fick även gratis förvaring när det strulade med leveransen av mina vinterdäck.
Fick även gratis förvaring när det strulade med leveransen av mina vinterdäck.
Svart Model Y Performance
- Tesla Y LR
- Teslaägare
Exakt vad är det däckfirman behöver ha koll på, som är Tesla specifikt?
Exakt ingentingTesla Y LR skrev: ↑12 apr 2023 21:33Exakt vad är det däckfirman behöver ha koll på, som är Tesla specifikt?

Well, skulle vara tråkigt om de försöker hissa upp bilen utan puckar eller inte har puckar hemma.LarsOJ skrev:Exakt ingentingTesla Y LR skrev: ↑12 apr 2023 21:33Exakt vad är det däckfirman behöver ha koll på, som är Tesla specifikt?
Sent from my iPhone using Tapatalk
M3P (red)
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Behövs inga puckar, bara de lyfter på rätt ställen. Det enda som är extra bra med puckarna är att de sitter fast i hålen i lyftpunkterna.
Inga konstigheter alls, min lokala Meca-verkstad bytte idag (brukar byta själv men nu hade de lagt på sommardäcken på nya fälgar och då ingick det om jag ville). De lade fyra tjocka gummibitar under lyftpunkterna innan de lyfte med sin lyft. Inga problem.
Inga konstigheter alls, min lokala Meca-verkstad bytte idag (brukar byta själv men nu hade de lagt på sommardäcken på nya fälgar och då ingick det om jag ville). De lade fyra tjocka gummibitar under lyftpunkterna innan de lyfte med sin lyft. Inga problem.
Model Y LR AWD 2022
- Tesla Y LR
- Teslaägare
Säg den däckfirma som har modellspecifika kuddar..., då behöver dom ett hundratal olika. Dom alla?, använder långa mjuka korvar som funkar till alla modeller.
Precis så är det! Tror många (i tanken) förväxlar lyftarna som däckfirmor använder med tvåpelar lyftar med fyra armar som kan vara lite klurigare. Men fortfarande inte svårare på Tesla än någon annan bil.Tesla Y LR skrev: ↑13 apr 2023 18:19Säg den däckfirma som har modellspecifika kuddar..., då behöver dom ett hundratal olika. Dom alla?, använder långa mjuka korvar som funkar till alla modeller.
Aha. Ja, det var något sånt jag såg framför mig.LarsOJ skrev:Precis så är det! Tror många (i tanken) förväxlar lyftarna som däckfirmor använder med tvåpelar lyftar med fyra armar som kan vara lite klurigare. Men fortfarande inte svårare på Tesla än någon annan bil.Tesla Y LR skrev: ↑13 apr 2023 18:19Säg den däckfirma som har modellspecifika kuddar..., då behöver dom ett hundratal olika. Dom alla?, använder långa mjuka korvar som funkar till alla modeller.
Sent from my iPhone using Tapatalk
M3P (red)
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Däckson i Karlskoga använde deras Teslapuckar när de bytte hjul på min MYLR...
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri