Sprucken sidoruta baksäte, garanti?

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

backe

Sprucken sidoruta baksäte, garanti?

Inlägg av backe »

En morgon när jag kom ut så var höger sidoruta bak sprucken, bilen(MY 2022) står på egen gård eller i eget garage så det är inte troligt att den skadats av utomstående. Det som gör det extra märkligt är att sprickorna består av två runda sprickor i ytterkant med några centimeters mellanrum.

Kan det vara inbyggda spänningar i rutan? Någon som sett något liknande och bör man kunna få det fixat av Tesla utan att använda försäkring?

Lägger med bild, syns inte klockrent men zooma så synas det. Finns inga sprickor eller skador förutom dessa runda.
Bilden blir upp och ner när jag publicerar den?
Bilden blir upp och ner när jag publicerar den?
Användarvisningsbild
agehall
Teslaägare

Re: Sprucken sidoruta baksäte, garanti?

Inlägg av agehall »

Har du Sentry mode på hemmavid? Det kan ju ha varit ett rådjur eller liknande som sprungit in i bilen när den stått parkerad. Det skulle inte vara första gången det händer. Om du har Sentry Mode på och den inte har registrerat något skulle jag gissa på att det varit någon slags spänningar i rutan.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
backe

Re: Sprucken sidoruta baksäte, garanti?

Inlägg av backe »

agehall skrev: 17 apr 2023 11:37
Har du Sentry mode på hemmavid? Det kan ju ha varit ett rådjur eller liknande som sprungit in i bilen när den stått parkerad. Det skulle inte vara första gången det händer. Om du har Sentry Mode på och den inte har registrerat något skulle jag gissa på att det varit någon slags spänningar i rutan.
Jag har Inte sentry aktivt hemma, men antingen så är den i garaget eller den sidan där rutan är mot en vägg så att ett djur skulle orsakat det känns snudd på omöjligt.

Men skulle den inte spricka annorlunda om t.ex. ett djur stångade rutan?

Jag har lagt ett ärende på det men inte hört ett ljud på över en vecka. Kan en ranger fixa det eller måste man in till en SC?
Skriv svar