Tesla Model S 85 med garanti till juni 2024

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TobbeTesla
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 01 feb 2020 22:16

Tesla Model S 85 med garanti till juni 2024

Inlägg av TobbeTesla »

Bilder finns i Blocket annonsen
https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /106802912

Rullat 13800 mil.

Teslas begagnadgaranti till juni 2024 eller fram till 17.991 mil, det som inträffar först. Det mesta utom slitagedelar (bromsar, däck etc) täcks av den förlängda garantin.

85kWh batteri som är i väldigt bra skick, har endast tappat 3,9% kapacitet sedan ny. Förväntad reell räckvidd på ca 37 mil. Jag har nästan aldrig snabbladdat bilen och väldigt sällan laddat den över 80%. Ingen gratis supercharging.

Bilen är tillverkad oktober 2014 och uthämtad januari 2015. Bilar tillverkade efter september 2014 är tillverkade på samma monteringslina som 2015 årsmodeller med bättre ljudisolering och bättre kvalitet på bland annat säten.

Bilen är dessutom registrerad med låga 69kW i nominell effekt hos Transportstyrelsen, så försäkring blir betydligt billigare än motsvarande bil med högre registrerad effekt. Jag betalar strax under 1000kr/månaden för helförsäkring.

Utrustning: Bakhjulsdrift. Solid svart. Öppningsbart panoramatak. 19 tums med sommardäck i fint skick. Tesla låsbultar runt om. Svarta performance skinnsäten med alcantara och röda broderingar. Matt abachitträdekor. Teknikpaket (keyless entry, elbaklucka, infällbara elspeglar, kurvljus, DRL, upplysta dörrhandtag). Skyltavläsning med Mobileyekameran. Automatisk avbländningsbart helljus. Automatisk avbländbar backspegel och sidospeglar. Automatisk regnsensor. Automatisk hill-hold. Smart luftfjädring. Köldpaket (värme i alla säten inkl spolarmunstycken och vindrutetorkare). Dubbel laddare (laddar 22kW på AC stolpar med 400V 32A från 0-100% 3.5h). 4G uppgraderad MCU med minneskrets utbytt på garantin. Kolfiberspoiler (Tesla original ej fake). Tonade rutor runt om. Stora frunken fram. Insynsskydd bak. 11kW 3-fas UMC med blå 32A 230V adapter samt schuko för att ladda via vanlig stickkontakt upp till 13A.

Mindre stenskott och repor finns som på nästan alla begagnade bilar men överlag är bilen i riktigt fint skick! Fler bilder kan skickas efter önskemål.
Användarvisningsbild
TobbeTesla
Teslaägare
Inlägg: 394
Blev medlem: 01 feb 2020 22:16

Re: Tesla Model S 85 med garanti till juni 2024

Inlägg av TobbeTesla »

Om vi provar med 10.000 rabatt för forumsmedlemmar, blir den mer lockande för någon då? 8-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Tesla Model S 85 med garanti till juni 2024

Inlägg av Bjelke »

Visst har den där även AP1 i teknik-paketet? Min hade det iaf (typ samma spec som
din förutom fast tak på min och jag hade stora stereon) och den byggdes också i
Oktober om jag minns rätt :)
(Jag sålde min för ungefär samma pris för typ 4 år sedan, han gjorde en bra
affär iaf)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar