Var är Zalman3?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

Vad har hänt med Zalman3?
Saknar Zalamn3 hans optimism och alla nyheter som han grävde fram.
Zalman3 om du läser detta, kom tillbaka och skit i alla negativa kommentarer. Sånt kan vi inte undvika, men det är bara att blunda och köra. Tror att vi är många fler som tycker om dig och det du gjort för oss än de andra.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

Håller med. Det är fler som undrar var han är.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

mati skrev: 23 apr 2023 06:30
Håller med. Det är fler som undrar var han är.
Jag vet att han läser här ibland, men han skriver inget längre och det tycker jag inte om.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

nek0 skrev: 23 apr 2023 06:49
mati skrev: 23 apr 2023 06:30
Håller med. Det är fler som undrar var han är.
Jag vet att han läser här ibland, men han skriver inget längre och det tycker jag inte om.
Fast jag förstår varför. Jag hade också gett upp om jag hade fått utstå med alla dessa negativa kommentarer.
Men jag håller helt med dig, forumet har blivit tråkigare utan Zalman. Dessutom ska man aldrig känna sig tvingad att lämna ett forum. Mycket besynnerligt att det har blivit så.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Daven »

mati skrev: 23 apr 2023 07:31
nek0 skrev: 23 apr 2023 06:49
mati skrev: 23 apr 2023 06:30
Håller med. Det är fler som undrar var han är.
Jag vet att han läser här ibland, men han skriver inget längre och det tycker jag inte om.
Fast jag förstår varför. Jag hade också gett upp om jag hade fått utstå med alla dessa negativa kommentarer.
Men jag håller helt med dig, forumet har blivit tråkigare utan Zalman. Dessutom ska man aldrig känna sig tvingad att lämna ett forum. Mycket besynnerligt att det har blivit så.
Tyvärr så håller jag med er :cry:
Kom tillbaka Zalman3 :!:
backe
Inlägg: 1881
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av backe »

mati skrev: 23 apr 2023 07:31
nek0 skrev: 23 apr 2023 06:49
mati skrev: 23 apr 2023 06:30
Håller med. Det är fler som undrar var han är.
Jag vet att han läser här ibland, men han skriver inget längre och det tycker jag inte om.
Fast jag förstår varför. Jag hade också gett upp om jag hade fått utstå med alla dessa negativa kommentarer.
Men jag håller helt med dig, forumet har blivit tråkigare utan Zalman. Dessutom ska man aldrig känna sig tvingad att lämna ett forum. Mycket besynnerligt att det har blivit så.
Jag håller med. Men om man får negativ kritik kanske man kan reflektera lite över den och kanske se om man kan göra något annorlunda?

Var dagligen som han skrev priser på bilar med direktöversatta priser från Kina och liknande som någon slags sanning, märkligt översatta artiklar och gamla annonser på solceller för att förstärka sin poäng. Jag blev ganska trött på det och många andra med.

Men jag uppskattade all information som han letade upp och delade med oss och ser gärna att han kommer tillbaka.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

Det finns ju alltid valfriheten att inte behöva läsa en tråd. I forumets början var det i princip obligatoriskt att läsa och kommentera i varenda tråd. Det var stressigt, men det gick faktiskt. ;)
Men så är det ju inte längre. Själv håller jag mig till max två-tre trådar nuförtiden. Man behöver verkligen inte tjata på folk som lägger upp saker som man tycker är irrelevanta eller ointressanta.
Jag saknar Zalmans "research" även om innehållet ibland behövde tas med en nypa salt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
backe
Inlägg: 1881
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av backe »

mati skrev: 23 apr 2023 08:28
Det finns ju alltid valfriheten att inte behöva läsa en tråd. I forumets början var det i princip obligatoriskt att läsa och kommentera i varenda tråd. Det var stressigt, men det gick faktiskt. ;)
Men så är det ju inte längre. Själv håller jag mig till max två-tre trådar nuförtiden. Man behöver verkligen inte tjata på folk som lägger upp saker som man tycker är irrelevanta eller ointressanta.
Jag saknar Zalmans "research" även om innehållet ibland behövde tas med en nypa salt.
Isåfall kunde väl han låta bli att läsa kritiken?

Det är ganska svårt om man följer trådar att hoppa över att läsa saker, ungefär lika svårt som det skulle vara för Zalman att inte läsa kritik.

Men för min del så var det kanske inte ett jätteproblem men om jag fick mycket kritik så skulle jag nog göra ett försök att förbära det om det inte är något som går helt emot mig och mina kärnvärden.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

backe skrev: 23 apr 2023 08:51
mati skrev: 23 apr 2023 08:28
Det finns ju alltid valfriheten att inte behöva läsa en tråd. I forumets början var det i princip obligatoriskt att läsa och kommentera i varenda tråd. Det var stressigt, men det gick faktiskt. ;)
Men så är det ju inte längre. Själv håller jag mig till max två-tre trådar nuförtiden. Man behöver verkligen inte tjata på folk som lägger upp saker som man tycker är irrelevanta eller ointressanta.
Jag saknar Zalmans "research" även om innehållet ibland behövde tas med en nypa salt.
Isåfall kunde väl han låta bli att läsa kritiken?

Det är ganska svårt om man följer trådar att hoppa över att läsa saker, ungefär lika svårt som det skulle vara för Zalman att inte läsa kritik.

Men för min del så var det kanske inte ett jätteproblem men om jag fick mycket kritik så skulle jag nog göra ett försök att förbära det om det inte är något som går helt emot mig och mina kärnvärden.
Det är inte så enkelt att inte läsa kritik. En del klarar det bra, men andra kan inte låta bli och tar sedan extremt illa vid.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

backe skrev: 23 apr 2023 08:51
mati skrev: 23 apr 2023 08:28
Det finns ju alltid valfriheten att inte behöva läsa en tråd. I forumets början var det i princip obligatoriskt att läsa och kommentera i varenda tråd. Det var stressigt, men det gick faktiskt. ;)
Men så är det ju inte längre. Själv håller jag mig till max två-tre trådar nuförtiden. Man behöver verkligen inte tjata på folk som lägger upp saker som man tycker är irrelevanta eller ointressanta.
Jag saknar Zalmans "research" även om innehållet ibland behövde tas med en nypa salt.
Isåfall kunde väl han låta bli att läsa kritiken?

Det är ganska svårt om man följer trådar att hoppa över att läsa saker, ungefär lika svårt som det skulle vara för Zalman att inte läsa kritik.

Men för min del så var det kanske inte ett jätteproblem men om jag fick mycket kritik så skulle jag nog göra ett försök att förbära det om det inte är något som går helt emot mig och mina kärnvärden.
Tänk om man skulle svara på allt i tråden om kärnkraft, då hade man behövt skriva här på heltid. Ibland läser man, skakar på huvudet och går vidare med sitt liv :)
Får man hela tiden kritik av samma personer lär man sig att skita i vad de skriver.
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Walker »

Jag retade mig också på Zalmans spamliknande inlägg som tidvis dränkte forumet. Men nu skulle jag inte bry mig eftersom forumet tyvärr har gått åt ett håll som jag (personligen) inte är kompis med. Liknar mer och mer elbilarnas ”flashback” En hel del relativt nya här som ogillar Tesla överlag och har väldigt hög svansföring. Inte ens du nek0 sticker ut längre! :lol: :lol: Mycket (för mig) irrelevant som postas och många gånger obalanserat hat mot bilmärket som faktiskt är grunden till detta forum. Ibland känner man sig som Teslaägare i minoritet.
Varför jag är kvar? Det är som att vaska guld. Ibland hittar man något. Jag fick t ex besöka Gigafactory i Berlin och fått några värdefulla tips och förklaringar som rör min bil. Ibland händer det! …men tyvärr mer och mer sällan. :cry:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
backe
Inlägg: 1881
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av backe »

Jag håller med 👍

Men om du som i Zalmans fall lägger upp 20 nya trådar varje dag och får en hel del kritik som t.ex. direktöversatta priser som saknar relevans, skulle man inte kunna ta till sig det då? Skriv ut att det är ett direktöversatt pris men använd det inte med någon slags tvist ala Jerry Springer mot diverse existerande bilar i Sverige som andra äger och är nöjda med.

Jag är intresserad av bilar och prylar i allmänhet och uppskattade all information som han hittade men kunde gärna slippa den där lilla tvisten som var med i många inlägg, men jag låg aldrig sömnlös över det heller 😀
Användarvisningsbild
slugger75
Teslaägare
Inlägg: 1278
Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
Ort: Uppsala
Referralkod: ts.la/per28997

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av slugger75 »

Vet inte var användaren Zalman3 har tagit vägen, men jag sätter mina vinterdäck på att användaren Peter Andersson är på samma ställe…

Synd om någon lämnar forumet, men också lite skönt att slippa se att hälften av trådarna har rubriker som typ: ”Nya Teslan kostar bara 1000 kronor om fem år?”

Om man får jättemycket kritik från många olika personer kan man fundera på om det ligger nåt i det kanske.

Men - mycket bra research och nyheter kom också från Zalman3.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

backe skrev: 23 apr 2023 09:19
Jag håller med 👍

Men om du som i Zalmans fall lägger upp 20 nya trådar varje dag och får en hel del kritik som t.ex. direktöversatta priser som saknar relevans, skulle man inte kunna ta till sig det då? Skriv ut att det är ett direktöversatt pris men använd det inte med någon slags tvist ala Jerry Springer mot diverse existerande bilar i Sverige som andra äger och är nöjda med.

Jag är intresserad av bilar och prylar i allmänhet och uppskattade all information som han hittade men kunde gärna slippa den där lilla tvisten som var med i många inlägg, men jag låg aldrig sömnlös över det heller 😀
Jag förstår vad du skriver och håller med om mycket, men tycker ändå att om han och hans optimism. Om man sätter allt han skrev på forumet på en våg så tycker jag att det relevanta och nyttiga väger tyngst. Det är klart att man skakat på huvudet och svarat något dumt några gånger på hans påståenden, men han var en guldgruva vad det gäller nyheter.
Användarvisningsbild
wannabee
Teslaägare
Inlägg: 927
Blev medlem: 04 sep 2019 13:45

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av wannabee »

Walker skrev: 23 apr 2023 09:14
Jag retade mig också på Zalmans spamliknande inlägg som tidvis dränkte forumet. Men nu skulle jag inte bry mig eftersom forumet tyvärr har gått åt ett håll som jag (personligen) inte är kompis med. Liknar mer och mer elbilarnas ”flashback” En hel del relativt nya här som ogillar Tesla överlag och har väldigt hög svansföring. Inte ens du nek0 sticker ut längre! :lol: :lol: Mycket (för mig) irrelevant som postas och många gånger obalanserat hat mot bilmärket som faktiskt är grunden till detta forum. Ibland känner man sig som Teslaägare i minoritet.
Varför jag är kvar? Det är som att vaska guld. Ibland hittar man något. Jag fick t ex besöka Gigafactory i Berlin och fått några värdefulla tips och förklaringar som rör min bil. Ibland händer det! …men tyvärr mer och mer sällan. :cry:
Ja, ibland tycker jag att det är lite väl många här som verkar vara på samma korståg som Dagens Nyheter :roll:

https://www.dn.se/kultur/kristofer-ahls ... -torsdags/
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14620
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av taliz »

Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

wannabee skrev: 23 apr 2023 11:01
Ja, ibland tycker jag att det är lite väl många här som verkar vara på samma korståg som Dagens Nyheter :roll:

https://www.dn.se/kultur/kristofer-ahls ... -torsdags/
Den där artikeln alltså. Fan vad jag blivit arg när jag såg den. Starship uppskjutningen var ett test av en prototyp. Ett test. Det kan gå åt helvete. Eller snarare så brukar det gå snett nånstans, frågan är bara var och när. Det är därför man testar saker och ting.
Men det är alltså förmodligen för mycket begärt att en så kallat journalist begriper sådana sammanhang. De brukar ju publicera sina skriverier utan att ens korrekturläsa.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
backe
Inlägg: 1881
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av backe »

taliz skrev: 23 apr 2023 11:23
Är också rätt trött på svärmen av Tesla-negativa i alla trådar.
Det underliga är ju att flera av dem t.o.m. bytt till en Tesla trots allt hat de kräkts, och fortsätter kräka, ut.
Kan tycka att det är mer underligt när någon som inte har en Tesla är kritisk mot de som har en Tesla och ser brister/problem med sin egen bil. Och sen dessutom inte har något problem att klanka ner på alla andra bilar det skrivs om som personen i fråga inte heller själv äger.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1738
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Franz »

I ett forum bör alla som är målgruppen, i det här fallet kan vi väl uttrycka det som Tesla-entusiaster med omnejd, få komma till tals. Jag skulle vilja säga att vi har medlemmar som missbrukar/missförstår denna rättighet och därmed mycket aktivt håller borta folk från diskussionstrådar genom t.ex. ständigt negativa kommentarer. Det är så klart väldigt hälsosamt med diskussioner om för/nackdelar, vad som har gått rätt och fel etc. men när vissa medlemmars syfte på forumet verkar vara att sprida dålig stämning har vi en tråkig utveckling som i slutändan berövar forumet på kompetens och trevlig stämning.

Alla i forumet är inte nöjda Tesla-ägare (längre). Vissa har bittra erfarenheter och ser det naturligt att nog aldrig äga en Tesla igen. Forumet erbjuder väldigt fina möjligheter, för dessa, att kunna diskutera andra bilar i avsedda forumdelar. Det tycker jag är en fantastisk möjlighet med ett givande och tagande. D.v.s. så länge dessa medlemmar är kapabla att föra konstruktiva konversationer och inte ängar (för mycket) tid åt att sprida dålig stämning bland forumets målgrupp är allt bra.

Jag är själv en Tesla-entusiast. Jag är imponerad av och följer t.ex. SpaceX utveckling. Elon tycker jag är en komplex person som om man slår ihop positivt och negativt hamnar rejält på plussidan. Jag känner också att med 8 års ägande av Tesla-bilar och med tillgång till en massa fordonsdata, som normalt inte andra har, kan jag förhoppningsvis vara en uppskattad medlem här på forumet. Jag känner själv dock att det gått så långt att jag är ointresserad av att delta i vissa forumtrådar på grund av vissa personers väldigt aktiva och negativa närvaro där.
Alla behöver inte vara lika positiva som jag. Tvärt om hade det nog varit dåligt för forumet. Jag är dock ganska övertygad om att ifall Tibor ställde ett ultimatum på "Topp 5 eller 10" av forumets agitatorer hade forumet haft en mer positiv utveckling än annars.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2949
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Walker »

Franz skrev: 23 apr 2023 12:40
I ett forum bör alla som är målgruppen, i det här fallet kan vi väl uttrycka det som Tesla-entusiaster med omnejd, få komma till tals. Jag skulle vilja säga att vi har medlemmar som missbrukar/missförstår denna rättighet och därmed mycket aktivt håller borta folk från diskussionstrådar genom t.ex. ständigt negativa kommentarer. Det är så klart väldigt hälsosamt med diskussioner om för/nackdelar, vad som har gått rätt och fel etc. men när vissa medlemmars syfte på forumet verkar vara att sprida dålig stämning har vi en tråkig utveckling som i slutändan berövar forumet på kompetens och trevlig stämning.

Alla i forumet är inte nöjda Tesla-ägare (längre). Vissa har bittra erfarenheter och ser det naturligt att nog aldrig äga en Tesla igen. Forumet erbjuder väldigt fina möjligheter, för dessa, att kunna diskutera andra bilar i avsedda forumdelar. Det tycker jag är en fantastisk möjlighet med ett givande och tagande. D.v.s. så länge dessa medlemmar är kapabla att föra konstruktiva konversationer och inte ängar (för mycket) tid åt att sprida dålig stämning bland forumets målgrupp är allt bra.

Jag är själv en Tesla-entusiast. Jag är imponerad av och följer t.ex. SpaceX utveckling. Elon tycker jag är en komplex person som om man slår ihop positivt och negativt hamnar rejält på plussidan. Jag känner också att med 8 års ägande av Tesla-bilar och med tillgång till en massa fordonsdata, som normalt inte andra har, kan jag förhoppningsvis vara en uppskattad medlem här på forumet. Jag känner själv dock att det gått så långt att jag är ointresserad av att delta i vissa forumtrådar på grund av vissa personers väldigt aktiva och negativa närvaro där.
Alla behöver inte vara lika positiva som jag. Tvärt om hade det nog varit dåligt för forumet. Jag är dock ganska övertygad om att ifall Tibor ställde ett ultimatum på "Topp 5 eller 10" av forumets agitatorer hade forumet haft en mer positiv utveckling än annars.
Håller helt med! Mati är ju ett väldigt bra exempel på en som lämnat Tesla men som fortfarande tillför mycket för att forumet ska vara värt att besöka.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4211
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av nek0 »

Walker skrev: 23 apr 2023 13:49
Franz skrev: 23 apr 2023 12:40
I ett forum bör alla som är målgruppen, i det här fallet kan vi väl uttrycka det som Tesla-entusiaster med omnejd, få komma till tals. Jag skulle vilja säga att vi har medlemmar som missbrukar/missförstår denna rättighet och därmed mycket aktivt håller borta folk från diskussionstrådar genom t.ex. ständigt negativa kommentarer. Det är så klart väldigt hälsosamt med diskussioner om för/nackdelar, vad som har gått rätt och fel etc. men när vissa medlemmars syfte på forumet verkar vara att sprida dålig stämning har vi en tråkig utveckling som i slutändan berövar forumet på kompetens och trevlig stämning.

Alla i forumet är inte nöjda Tesla-ägare (längre). Vissa har bittra erfarenheter och ser det naturligt att nog aldrig äga en Tesla igen. Forumet erbjuder väldigt fina möjligheter, för dessa, att kunna diskutera andra bilar i avsedda forumdelar. Det tycker jag är en fantastisk möjlighet med ett givande och tagande. D.v.s. så länge dessa medlemmar är kapabla att föra konstruktiva konversationer och inte ängar (för mycket) tid åt att sprida dålig stämning bland forumets målgrupp är allt bra.

Jag är själv en Tesla-entusiast. Jag är imponerad av och följer t.ex. SpaceX utveckling. Elon tycker jag är en komplex person som om man slår ihop positivt och negativt hamnar rejält på plussidan. Jag känner också att med 8 års ägande av Tesla-bilar och med tillgång till en massa fordonsdata, som normalt inte andra har, kan jag förhoppningsvis vara en uppskattad medlem här på forumet. Jag känner själv dock att det gått så långt att jag är ointresserad av att delta i vissa forumtrådar på grund av vissa personers väldigt aktiva och negativa närvaro där.
Alla behöver inte vara lika positiva som jag. Tvärt om hade det nog varit dåligt för forumet. Jag är dock ganska övertygad om att ifall Tibor ställde ett ultimatum på "Topp 5 eller 10" av forumets agitatorer hade forumet haft en mer positiv utveckling än annars.
Håller helt med! Mati är ju ett väldigt bra exempel på en som lämnat Tesla men som fortfarande tillför mycket för att forumet ska vara värt att besöka.
+1 Mycket bra sagt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av mati »

Tack :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Curik
Teslaägare
Inlägg: 1123
Blev medlem: 26 feb 2020 13:42
Ort: Norrköping

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Curik »

slugger75 skrev: 23 apr 2023 09:27
Vet inte var användaren Zalman3 har tagit vägen, men jag sätter mina vinterdäck på att användaren Peter Andersson är på samma ställe…

Synd om någon lämnar forumet, men också lite skönt att slippa se att hälften av trådarna har rubriker som typ: ”Nya Teslan kostar bara 1000 kronor om fem år?”

Om man får jättemycket kritik från många olika personer kan man fundera på om det ligger nåt i det kanske.

Men - mycket bra research och nyheter kom också från Zalman3.
Tycker detta är en bra sammanfattning. Det kändes som Aftonbladet 99% av gångerna, med en rubrik som inte motsvarar innehållet. Och det gjorde att jag oftast inte läste tråden alls. Men samtidigt dök det upp något guldkorn ibland.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5992
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Remuz »

En del av oss som känner att vi kanske fått en något mindre positiv upplevelse av tesla och dessutom har en realistisk syn på bolagets utveckling på börsen blir ju mer eller mindre ständigt överösta med negativitet. Det pågår en masspsykos av och till på detta forum, där åsikter så som inte är i linje med det sekten anser rätt ska kvävas. Jag var mycket entusiastisk mina första 3år eller så här, trots att jag under ett av dessa tre år hade en skitbil så skötte tesla det rätt ok med lånebilar och bra service. Jag tröttnade när servicen störtdök och Elon fortsatte med sina lögner helt ohejdat och numera är jag en skeptisk ägare. Fick ha en PS2 i 2+2mån och tycker att allt var bättre med den än min 3P förutom prestanda i princip.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10934
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Var är Zalman3?

Inlägg av Jerker »

Ja, det slog mig för nån månad sen, eller så, att han försvunnit. Trist!
Skriv svar