Bokade en MY vit/vit rwd i söndags. På Tisdag besked leverans mitten av juni, i onsdags nytt besked 14-28 maj och fick VIN. Snabba ryck!
Oj, gick undan! Då kanske det finns en chans för en själv oxå!
jag tror på stor chans att få före sista juni med bättre räntan om du beställer nu! (om du inte har udda färger/tillval) - alternativet är ju en framtida lagerbil och du kan ju alltid avböja om leveransen blir senare.
jag ville ju ha de större fälgarna men avstod då 19 tummarna sannolikt ökade chansen till tidig leverans.
Bokade en MY vit/vit rwd i söndags. På Tisdag besked leverans mitten av juni, i onsdags nytt besked 14-28 maj och fick VIN. Snabba ryck!
jag tror på stor chans att få före sista juni med bättre räntan om du beställer nu! (om du inte har udda färger/tillval) - alternativet är ju en framtida lagerbil och du kan ju alltid avböja om leveransen blir senare.
jag ville ju ha de större fälgarna men avstod då 19 tummarna sannolikt ökade chansen till tidig leverans.
Ja blir nog så att jag lägger en beställning idag på en vit MYLR. 19 tums fälgar blir det.
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Jag beställde också lagerbil med leverans inom en vecka, 3 veckor senare inte ett ljud så ta datumen med en nypa salt
Jo men vill ha en vit och med dragkrok. Fanns ingen sån. får ta mig en funderare idag.
Dragkrok kan man alltid beställa efter
Precis det valet jag gjorde för att inte behöva vänta.
Lät däremot första beställningen ligga kvar ifall man skulle lyckas matcha mot någon med dragkrok.
Men fick precis VIN på första beställningen och lagerbilen skall hämtas på måndag.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23 VW ID.7 Pro Edition -24 VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Tror att en del Teslor är på väg in (Morning Calypso) som väntas komma in imorgon (24 apr) till Barcelona.
Någon som vet hur bilarna transporteras från Barcelona till (i mitt fall) Norrköping?
Andra frågan är hur många dagar beräknas denna resa ta?
Tror att en del Teslor är på väg in (Morning Calypso) som väntas komma in imorgon (24 apr) till Barcelona.
Någon som vet hur bilarna transporteras från Barcelona till (i mitt fall) Norrköping?
Ny uppdatering idag, har du samma som tidigare? April 27–Maj 11
För mig, försvann tidsram helt... på tesla.com står det att inom kort kommer uppskattad leverans att vara tillgänglig.
Jag väntar på en MY rwd blå som beställdes 2023-03-16. Det är en tjänstebil (leasing) så jag får ingen information förutom när sms kommer.
Någon av er kloka som kan förutspå när den skulle kunna komma?
Tack på förhand
Bara längtar att äntligen få en Tesla och slippa ID4
Beställde blå MYLR Blå/svart/20” den 30 Jan och har nu fått VIN med beräknad leverans andra halvan av maj. Baserat på antalet blå lagerbilar som kommit senaste veckan kanske det kommer en batch med sådana i Maj. Hade räknat med att få min innan slutet på Q1 men sköts fram gång på gång.
MY LR Blå/Svart 20”, beställd 30/1
Prel lev 18 maj -1 juni
För mig, försvann tidsram helt... på tesla.com står det att inom kort kommer uppskattad leverans att vara tillgänglig.
Ska man tänka positivt så kanske bilen är snart här
Ska man tänka positivt så kanske bilen är snart här
Jag väntar på en MY rwd blå som beställdes 2023-03-16. Det är en tjänstebil (leasing) så jag får ingen information förutom när sms kommer.
Någon av er kloka som kan förutspå när den skulle kunna komma?
Tack på förhand
Bara längtar att äntligen få en Tesla och slippa ID4
Beställde blå MYLR Blå/svart/20” den 30 Jan och har nu fått VIN med beräknad leverans andra halvan av maj. Baserat på antalet blå lagerbilar som kommit senaste veckan kanske det kommer en batch med sådana i Maj. Hade räknat med att få min innan slutet på Q1 men sköts fram gång på gång.
Jag väntar också på en blå LR. Retligt att det finns i lager utan drag men jag fortfarande har Apr-Juni som EDD. Jag behöver drag under sommaren och vågar inte vara med i lotteriet om att det kommer dragkrok i lager.
I helgen ändrade jag färg på min kommande LR från blå till vit. Beställningsdatum är samma enligt nya avtalet (24/2) så det ska bli intressant att se om om jag får den snabbt eller om jag hamnar längst bak i kön. Just nu är EDD april - juni.
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)
Någon som vet om man automatiskt får den bättre räntan på 2,99% på privatavbetalning, om det går att få men kräver att man pratar med Tesla eller om man behöver avboka och lägga en ny beställning för att få den bättre räntan?
Tog det säkra före det osäkra och talade med tesla idag, dom löste det med banken.
Fick du någon info om det är så att man måste kontakta dom för att få 2,99%?
Nä, ställde inte frågan.
Det är nog bra att ringa och kolla, jag gjorde det precis nu och mitt kontrakt var inte uppdaterat med ränterabatten, även om det ska göras automatiskt
I helgen ändrade jag färg på min kommande LR från blå till vit. Beställningsdatum är samma enligt nya avtalet (24/2) så det ska bli intressant att se om om jag får den snabbt eller om jag hamnar längst bak i kön. Just nu är EDD april - juni.
Sådär ja! Redan fått VIN och EDD är uppdaterat till maj 23 - juni 06. Ganska snabba puckar ändå.
Berlin-byggd vilket var en av anledningarna till att jag ändrade färg.
2020: Model 3 LR (såld)
2023: Model Y LR (såld)
2025: Model Y LR Juniper (beställd)