Jag går själv i samma tankar..... Vad ska jag med hojen till....Steffen skrev:Provkörde en lördag. Bokade samma dag. Nu funderar jag på om jag ska behålla mc:n som under många år varit ett livselexir. Teslan håller på att konkurrera ut min Ducati. Vilken bil !!
Provkört...
Moderator: Redaktion
Re: Provkört...
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Ja, hojen går inte många mil per år längre...ekenman skrev:Jag går själv i samma tankar..... Vad ska jag med hojen till....Steffen skrev:Provkörde en lördag. Bokade samma dag. Nu funderar jag på om jag ska behålla mc:n som under många år varit ett livselexir. Teslan håller på att konkurrera ut min Ducati. Vilken bil !!
Själv provkörde jag för snart två år sedan, men det var mest med tanken att köpa om jag inte hittade något som var en dealbreaker under provkörningen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag körde en Fireblade några år senast och nu börjar man kolla in elhojarna istället!ekenman skrev:Jag går själv i samma tankar..... Vad ska jag med hojen till....Steffen skrev:Provkörde en lördag. Bokade samma dag. Nu funderar jag på om jag ska behålla mc:n som under många år varit ett livselexir. Teslan håller på att konkurrera ut min Ducati. Vilken bil !!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Andreasson
- Teslaägare
Här följer några nyckelord spm hjälpte mig:Johan71 skrev:Hej
Ännu en anledning till att jag inte törs provköra en Model S. Min största fråga är hur ni som säger att ni inte har råd lyckas med att finansiera en bil i miljonklassen?
Eget företag
Subventionerat förmånsvärde
4000mil i tjänsten per år ger 4000x9,50kr i "bränsleersättning
Sänkte min lön med 2000kr/mån vilket gav status quo för företaget i jämförelse med en BMW för 500'. Jag privat tjänar 2500/mån jämfört med en BMW för 500'
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)