Jag har svarat på det här påståendet i den här tråden istället:Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 23:42Att listan är ett stort skämt är ju ingen åsikt. Det är fakta. [...SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 22:381. Det är det som är skillnaden mellan dina åsikter och forskning. Det du påstår finns det ingen som helst grund för.Gadiel skrev: ↑04 maj 2023 22:28[1] Ja då kan du ju ta och ”forska” lite även du om den där listan som är ett stort skämt.SwedishAdvocate skrev: ↑04 maj 2023 19:48Å ena sidan NASA som sysslar med faktisk raketforskning(!). Å andra sidan... du.
Hur länge har det funnits konsensus bland ca 97% av världens klimatforskare nu? I 35 år? Och de resterande ~3 procenten har aldrig haft en rimlig alternativ förklaring...
Mobiltelefoner fungerar tack vare vetenskap.
Flygplan kan flyga tack vare vetenskap.
Hjärtkirurgi på nyfödda små barn är möjligt tack vare vetenskap.
Att du och jag kan sitta och skriva till varandra här är möjligt tack vare vetenskap.
Men på grund av – jag vet inte vad – så blir det tydligen tvärstopp ifall IPCC och 97% av planetens klimatforskare har nått konsensus...
...] It’s important to remember that scientists always focus on the evidence, not on opinions. Scientific evidence continues to show that human activities (primarily the human burning of fossil fuels) have warmed Earth’s surface and its ocean basins, which in turn have continued to impact Earth’s climate. This is based on over a century of scientific evidence forming the structural backbone of today's civilization. [...]
'Based on well-established evidence, about 97% of climate scientists have concluded that human-caused climate change is happening.' [Min undertrykn. och fetstil.] [...
https://climate.nasa.gov/scientific-consensus/
[2] Ja är det miljötänk att producera bilar som ingen köper. Vet inte om jag tycker det
2. Det återstår att se ifall någon kommer köpa bilarna eller inte.
viewtopic.php?p=718917#p718917