Den nya 2024 MINI Electric

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av mati »

jonasl skrev: 05 maj 2023 12:43
Det är bra med en fru som har högre lön än en själv (fast just nu pluggar hon iofs och har ingen lön). Alla pengar går in på mitt konto, hon har ett kort som dras från det kontot, jag ser till att pengarna räcker. Men vi har rätt lika syn på det så det har aldrig varit några problem.
Fast fruns höga lön har väl egentligen inte jättemycket betydelse när hon ändå behåller allting för sig själv. I vårt fall har vi båda ungefär samma disponibla inkomst, hennes är just nu faktiskt något högre än min. Det är bara så att hon tror (och berättar överallt) att jag är höginkomsttagare, vilket jag verkligen inte är. Det kan bli väldigt fel ibland.
Men jag föredrar detta alla gånger framför gemensam ekonomi. Jag tycker det är det bästa av alla dåliga alternativ, jag har ändå kontroll över ekonomin och kan enkelt sätta stopp när pengarna inte kommer räcka.
Min förra sambo hade ingen inkomst alls, men vi hade gemensamt konto. Och hon spenderade pengarna snabbare än jag kunde tjäna nya. Och så ringde hon och var upprörd när det inte gick att betala eftersom lönekontot var tomt i mitten på månaden. Det var verkligen inte bra alls. Då gällde det att rädda pengarna på ett konto som hon inte hade tillgång till.
Aldrig mer ett gemensamt konto, det fick jag lära mig då.
Kan vara så att vi har gått lite OT nu tror jag. ;-) Mini Cooper handlade tråden om, eller hur var det nu?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av mans71 »

Leipzig, inte Kina, men det kanske redan har framgått. Om den inte cabben hade kostat så mycket så...

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... countryman
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av mati »

mans71 skrev: 05 maj 2023 18:35
Leipzig, inte Kina, men det kanske redan har framgått. Om den inte cabben hade kostat så mycket så...

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... countryman
Att Mini Countryman tillverkas i Leipzig är inget nytt. Det var vanliga Mini Electric som jag hade läst att den skulle byggas i Kina eftersom den bygger på samma bottenplatta som Ora Cat. Men det kanske är fel.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av mans71 »

mati skrev: 05 maj 2023 19:26
mans71 skrev: 05 maj 2023 18:35
Leipzig, inte Kina, men det kanske redan har framgått. Om den inte cabben hade kostat så mycket så...

https://www.press.bmwgroup.com/global/a ... countryman
Att Mini Countryman tillverkas i Leipzig är inget nytt. Det var vanliga Mini Electric som jag hade läst att den skulle byggas i Kina eftersom den bygger på samma bottenplatta som Ora Cat. Men det kanske är fel.
Artikeln säger iaf att man förbereder för produktion av el-versionen.
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5526
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av OfarligTesla »

mans71 skrev: 06 maj 2023 08:54
Artikeln säger iaf att man förbereder för produktion av el-versionen.
Ja men det är som sagt el-versionen av Mini Countryman, inte Mini Cooper som verkar produceras i Kina enligt vad media fått för information.
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2339
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Den nya 2024 MINI Electric

Inlägg av mans71 »

OfarligTesla skrev: 06 maj 2023 09:03
mans71 skrev: 06 maj 2023 08:54
Artikeln säger iaf att man förbereder för produktion av el-versionen.
Ja men det är som sagt el-versionen av Mini Countryman, inte Mini Cooper som verkar produceras i Kina enligt vad media fått för information.
...du har så rätt, jag som läste slarvigt...
Model S P85DL+
Skriv svar