Autoliv levererar systemet enligt uppgift. Svenskt m.a.o.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Noterade idag att bilen saktade ner till 70 km/h när jag låg med 90 km/h på fartkontrollen och vägen svängde mycket. (80 hastighetsbegränsning)
Känns som Tesla har greppet om det här redan. Hade några "HJÄLP" första dagen, men inte varit med om det sedan dess. Känns som det funkar väldigt bra.
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Även utan autopilot så begränsar farthållaren farten i kurvor, i alla fall fartökningen, märkte det senaste idag på en motorvägspåfart när jag gjorde "resume" på farthållaren (som var inställd på 120) så accelererade bilen inte inte upp till 120 förrän i slutet på påfarten när vägen rätade ut sig.
Detta har jag i min Mercedes som jag köpte för 1,5 år sedan, så det är inget nytt, nytt i E-klass men har funnits till S-klass sedan den nya modellen kom hösten 2013.