Bluetooth kopplar ner om och om igen

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TheCliff
Teslaägare

Bluetooth kopplar ner om och om igen

Inlägg av TheCliff »

Hej,

Har en ny MYLR och upplever ett irriterande problem. Bluetooth anslutningen till mobilen kopplar ner om och om igen. Alltså, ansluter, kopplar ner, ansluter, osv. Det påverkar inte telefonennyckeln, men gör det i princip omöjligt att använda handsfree för att ringa.

Någon annan som haft liknande problem och i så fall löst det?

Mjukvara: 2023.12.5
Mobil: Oneplus Nord 2

Mobilen har inga problem att ansluta till andra bluetoothprylar och telefonen ser anslutningen till bilen, som sedan försvinner i ett par sekunder för att sedan ansluta igen.

Värt att notera, i bilens mjuka kommer mobilens status inte förbi "ansluter...".

Innan första mjukvaruuppdateringen funkade anslutning, vilket jag vet då jag faktiskt kunde använda handsfree första dagen...

Har testat att ta bort kopplingen mellan bil och telefon i båda enheterna och bootat om bägge, men det hjälpte inte.
Användarvisningsbild
-JTM3-
Teslaägare
Referralkod: ts.la/johan33394

Re: Bluetooth kopplar ner om och om igen

Inlägg av -JTM3- »

I min model 3 hade jag liknande problem. Jag hade bockat för telefonsamtal men inte audio i bilens meny (med avsikt). Då blev det som du beskriver, det kopplade upp,sedan ner igen hela tiden. av på av på. Har jag allt ibockat så fungerar det som det ska.
Sony 1iii och model 3 21
Tesla Model 3 LR 2024 Stealth grey
Användarvisningsbild
TheCliff
Teslaägare

Re: Bluetooth kopplar ner om och om igen

Inlägg av TheCliff »

Får testa om detta kan vara problemet!
Skriv svar