De där smset fick aldrig jag. Har bara fått att de var dags att boka,
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Re: Väntrum Model Y
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Kom ikväll...
MY 2023 RWD /Midnight Silver | Norrköping
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
RN1185456xx Leverans 24/5 2023
Våra kärror bör vara på samma transport till Sverige (om det finns någon som helst logik).
Inget sms här i skrivande stund

MY RWD 2023
Jag fick bara dessa två sms (se bild).Tilclah skrev:Ni som fått nedan sms, hur långt efter fick ni sms för bokning? Står inom ett par veckor men stämmer detta?
Det tråkiga var bara att det första fick jag dagen efter att jag bytt från MYLR QS till MYP QS... och sms:et gällde naturligtvis MYLR...
Så någon annan lycklig har väl fått en MYLR QS att hämta i Malmö på måndag 15/5 och jag får sitta lugnt i båten och vänta lite till

Jag hade samma problem. För att fixa det gjorde jag en fabriksåterställning och det fungerade.
När får man reda på regnummret?
Är det typ direkt innan leverans?
Det lär ju ta några dagar extra efter de har beställt skyltar osv så de borde väl göra det innan?
Är det typ direkt innan leverans?
Det lär ju ta några dagar extra efter de har beställt skyltar osv så de borde väl göra det innan?
Model Y LR Deep Blue Metallic 19”, beställd 5 maj
Prel lev 16 maj - 30 maj
Hämtning Södertälje 24 maj
Stockholm
Stockholm
Det det med att beställa skyltar i tid verkar vara ett återkommande problem. Dålig framförhållning helt klart.
Regnr kan man förresten söka fram på car.info om man har sitt VIN. Förutsatt att Tesla har förregistrerat bilen (beställt skyltar).
Kika på cars.info om ditt regnummer finns registrerad (car.info har uppdaterats idag)... för mig gav VIN inget träff.
MY RWD 2023
Var ser du det?Mikza skrev:Hej!Ebba skrev:Hej,
Är det någon som vet om det är någon båt med Teslor som anländer Södertälje närmaste dagarna?
Mvh Ebba
(Tesla MYLR QS beställd 230131)
Ja, Botniaborg kommer till Södertälje om ca en vecka.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sargon88 skrev:Var ser du det?Mikza skrev:Hej!Ebba skrev:Hej,
Är det någon som vet om det är någon båt med Teslor som anländer Södertälje närmaste dagarna?
Mvh Ebba

Tesla Model Y LR, Quicksilver/svart, beställd 4 februari. Leverans till Umeå. Uppskattad leveranstid: Mars - april.
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Ändrat till 2 april-27 maj, 13 april-5 maj, 18 april-10 maj, 18-29 april, 9-23 maj. Leverans 12 maj!
Tack! Får hoppas att min bil är med den båten!Mikza skrev:Sargon88 skrev:Var ser du det?Mikza skrev:Hej!Ebba skrev:Hej,
Mvh Ebba
Ingen träff för mig heller trots infon om uppskattat leverransfönster, åas så har jag inte fått nån mer info efter att jag svarade ja på det sms:etSpid3r skrev: ↑10 maj 2023 23:20
-
Vi fick det första smset i söndags, på tisdagen fick vi sms om att välja leveransdag. VIN-numret var sökbart via telefon hos trafikverket på tisdagen, och dök då upp på car.info/biluppgifter.se igår. Vår bil registrerades i Sverige i tisdags.
Antar att vår bil kom med båten som ankom i helgen, Bothniaborg typ.
MY LR W/B 20”
Jag beställde MY i mars, då med privat avbetalning till ordinarie ränta. Ska nu få bilen nästa vecka och har gjort inbetalning av kontantinsats. När i processen säkerställer man kampanjräntan 2.99% som erbjuds nu?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Beställde min oxo 1/5 ... Lycko dig som fått ett tajtare lev fönster.
Min står fortfarande på 27 Maj - 26 Jun ..
Det här är jobbigare än jag trott.. Denna väntan...
Min står fortfarande på 27 Maj - 26 Jun ..
Det här är jobbigare än jag trott.. Denna väntan...
MYP Black/Black Orderdate 2023-05-01
EDD: 27 Maj - 26 Jun / 20 Jun - 30 Jun / 11 Jun - 21 Jun / 7 Jul - 21 Jul + VIN
EDD IRL 27 Juni 2023 Norrköping
EDD: 27 Maj - 26 Jun / 20 Jun - 30 Jun / 11 Jun - 21 Jun / 7 Jul - 21 Jul + VIN
EDD IRL 27 Juni 2023 Norrköping
Det ska stå på slutfakturan på ditt konto, om det ser fel ut ring tesla så fixar dom det, var beredd på att vänta 1h eller så i telefonkö bara
För framtida info, jag ringde tesla vilket var bra för det hade blivit fel med uppdateringen av priset så nu är det ordnat och hade kunnat blivit problematiskt vid leverranstnjo skrev: ↑10 maj 2023 21:42Hmm mindre spännande.
Jag gjorde ju en ändring i min order, och blev lovad att Tesla skulle prata med Banken och ordna till det utan problem då priset ändrades lite ... men på mitt tesla konto så är numera min "finanisering" i läget att jag ska ansöka om godkänd finansiering, och då jag redan betalat in handpenning på det gamla lånet som var godkänt så vill jag inte ansöka igen, då det känns som jag kan hamnade i en ganska spännande situation...
Jag hoppas verkligen att det här inte kommer orsaka massa problem nu...
- metos13
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/johanna82328
Vad har du bestält av bil? lagerbil?
Model Y RWD Vit/Svart beställd 15/5- Stockholm RN1191****
EDD maj-juni
EDD 29 maj - 20 juni
EDD 4 juni - 15 juni
EDD 2 juni - 16 juni (31/05 slutfaktura + VIN )
Delivered 9 juni:)
Delivered 9 juni:)
Har alla fått SMS? Vi har inte fått något sms alls?!?tnjo skrev: ↑11 maj 2023 07:03Ingen träff för mig heller trots infon om uppskattat leverransfönster, åas så har jag inte fått nån mer info efter att jag svarade ja på det sms:etSpid3r skrev: ↑10 maj 2023 23:20
Model Y LR Deep Blue Metallic 19”, beställd 5 maj
Prel lev 16 maj - 30 maj
Stockholm
Stockholm
Nu slog det över till beräknad leverans 29 maj-12 juni för mig! Fick även slutfaktura, VIN och bekräfta Tesla "vision". Är det något jag missat med slutfakturan, för bilen är billigare nu än när jag lade beställningen haha? Handpenningen på 2500 kr är då även avräknad..
Vad börjat ditt Vin på? XP7 eller LRW?elonmask skrev: ↑11 maj 2023 11:37Nu slog det över till beräknad leverans 29 maj-12 juni för mig! Fick även slutfaktura, VIN och bekräfta Tesla "vision". Är det något jag missat med slutfakturan, för bilen är billigare nu än när jag lade beställningen haha? Handpenningen på 2500 kr är då även avräknad..
Model Y RWD - 23
- RlandR
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin980544
Vad har du beställt för färg på inredningen och vilken upphämtningsplats har du?elonmask skrev: ↑11 maj 2023 11:37Nu slog det över till beräknad leverans 29 maj-12 juni för mig! Fick även slutfaktura, VIN och bekräfta Tesla "vision". Är det något jag missat med slutfakturan, för bilen är billigare nu än när jag lade beställningen haha? Handpenningen på 2500 kr är då även avräknad..
Beställde 23/4 och har fortfarande 8-22 juni som edd. Vet att min bil är på Hoegh Shanghai (enligt dolt VIN) och den är ju inte i Zeebrugge förrän den 25 Maj...
Model Y RWD Vit/svart 19". Beställd 23/4 - Göteborg
EDD 8-22 Juni
EDD 7-21 Juni
Bokad hämtning 8 Juni
EDD 7-21 Juni
Bokad hämtning 8 Juni
Hur kan du veta det?RlandR skrev: ↑11 maj 2023 12:52Vad har du beställt för färg på inredningen och vilken upphämtningsplats har du?elonmask skrev: ↑11 maj 2023 11:37Nu slog det över till beräknad leverans 29 maj-12 juni för mig! Fick även slutfaktura, VIN och bekräfta Tesla "vision". Är det något jag missat med slutfakturan, för bilen är billigare nu än när jag lade beställningen haha? Handpenningen på 2500 kr är då även avräknad..
Beställde 23/4 och har fortfarande 8-22 juni som edd. Vet att min bil är på Hoegh Shanghai (enligt dolt VIN) och den är ju inte i Zeebrugge förrän den 25 Maj...