Center konsol är nu standard på Model S
Moderator: Redaktion
-
vigge50
- Inlägg: 7545
- Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
- Ort: Göteborg
Center konsol är nu standard på Model S
Eftersom att det är standard på Model X så är det inte så konstigt att de nu även är standard för Model S. De står inget om den men om man kollar i designstudion så är den numera med precis som i Model X.
-
Niclas
- Teslaägare
- Inlägg: 1471
- Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
- Ort: Uppsala
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Big mistake
Tesla Model S Palladium GreenBlackIridescent
Model S P85DL+
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Model S P85DL+
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
-
Svenssons
- Teslaägare
- Inlägg: 12321
- Blev medlem: 11 aug 2014 22:59
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Kan tänka mig att detta och en del andra saker (belysning till spegel i solskydd och extra USB-uttag t.ex.) kommer till nya Model S nu och att kommande prishöjning kommer motiveras med dessa saker.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
-
Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1861
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
-
Perry
- Teslaägare
- Inlägg: 102
- Blev medlem: 09 okt 2014 15:20
- Ort: Helsingborg
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Misstar jag mig, eller har de inte ändrat designen på den lite? Förut fanns den bara i pianolack, men nu verkar det vara något matt material (läder?) på den. Förhoppningsvis är den lite robustare än den gamla också.
-
Alx
- Teslaägare
- Inlägg: 613
- Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
- Ort: Stockholm
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Främre stora skjutluckan är läder på min men den bakre som döljer laddport för mobilen(som förövrigt alltid står öppen) är det svart pianolack
-
Andreasson
- Teslaägare
- Inlägg: 276
- Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
- Ort: Västerås
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Äntligen! Klokt!
Hade i så fall sluppit 6000kr till Evannex...
Hade i så fall sluppit 6000kr till Evannex...
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
-
hybris
- Teslaägare
- Inlägg: 3715
- Blev medlem: 06 mar 2014 17:38
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Usch!!! Fy!!! Tur att jag inte skall köpa ny...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
-
Surfaren
- elbilist
- Inlägg: 2891
- Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
- Ort: Huddinge
Re: Center konsol är nu standard på Model S
På tiden. För den som inte har handväska kan jag omöjligen se syftet med det stora öppna utrymmet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
-
TiborBlomhall
- Inlägg: 8554
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
-
Bod
- Teslaägare
- Inlägg: 1739
- Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
- Ort: Täby
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Jag har min rygga med läsplatta där. Skulle sakna utrymmet rejält om det inte fanns!Surfaren skrev:På tiden. För den som inte har handväska kan jag omöjligen se syftet med det stora öppna utrymmet.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
-
HelectriC
- Teslaägare
- Inlägg: 12125
- Blev medlem: 10 apr 2015 09:23
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Halleluja, prisad vare Elon som äntligen insett sitt initiala misstag med den öppna platsen mellan stolarna 
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
tehjimos
- Teslaägare
- Inlägg: 1077
- Blev medlem: 17 dec 2015 04:22
- Ort: Stockholm
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Jag gillar också utrymmet i mitten...utmärkt för godis o dryck under längre resor!hybris skrev:Usch!!! Fy!!! Tur att jag inte skall köpa ny...
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
-
Toja
- Teslaägare
- Inlägg: 1037
- Blev medlem: 20 jul 2015 18:04
- Ort: Saltsjö-Boo
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Jag tänkte köpa en mittkonsol när jag köpte bilen. Men nu efter 4 månader så gillar jag den öppna ytan. Jag vill inte GA någon mittkonsol längre
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
MYP -26 | Stealth Grey
-
matsm
- Teslaägare
- Inlägg: 365
- Blev medlem: 05 mar 2014 20:50
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Funderade också på att köpa till centerkonsolen, men nu efter 4 månader så skulle jag nog sakna utrymmet så det blir ingen.
Model Y AWD Juniper 2025, quicksilver
Tidigare ägare av Model 70D 2015, midnight silver metallic
Tidigare ägare av Model 70D 2015, midnight silver metallic
-
hybris
- Teslaägare
- Inlägg: 3715
- Blev medlem: 06 mar 2014 17:38
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
-
HelectriC
- Teslaägare
- Inlägg: 12125
- Blev medlem: 10 apr 2015 09:23
Re: Center konsol är nu standard på Model S
hybris skrev:Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
Surfaren
- elbilist
- Inlägg: 2891
- Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
- Ort: Huddinge
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
-
Alx
- Teslaägare
- Inlägg: 613
- Blev medlem: 06 jun 2015 23:32
- Ort: Stockholm
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Jag tror säkert att man kommer kunna plocka bort mittkonsolen om man vill.
-
hybris
- Teslaägare
- Inlägg: 3715
- Blev medlem: 06 mar 2014 17:38
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Vilket är ett stort misstag! Skall vi inte få något som ser ut som avgasrör också? Saknas bullan på,golvet i baksätet? Skärmen för stor? Fyll frunken med elektronik... Lets go back!!!HelectriC skrev:hybris skrev:Datorväska, MC Donalds, shopping, etc etc. Aldrig korkad mittkonsol tack!!!
Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
-
hybris
- Teslaägare
- Inlägg: 3715
- Blev medlem: 06 mar 2014 17:38
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Fram med skruvdragaren! Blir först utan!!!Surfaren skrev:Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
-
e5m1r
- Teslaägare
- Inlägg: 6065
- Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
- Ort: Värnamo
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Tyvärr lär det inte vara så enkelt då den är enhetlig från skärmen till handsödethybris skrev:Fram med skruvdragaren! Blir först utan!!!Surfaren skrev:Ja det lär den få. Och Hybris ska ju beställa den fetaste configen så han kommer vara en av de första i Sverige med nya mittkonsolen.HelectriC skrev:Haha, men framöver blir du tvungen om du ska ha en ny Tesla. Skulle nog gissa även M3 får en mittkonsoll
Positivt är att den inte kommer sitta löst
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
-
hybris
- Teslaägare
- Inlägg: 3715
- Blev medlem: 06 mar 2014 17:38
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Fram med sågen... BTW. Du har ingen aning om hur Tesla kommer montera detta i en bil som inte finns!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
-
e5m1r
- Teslaägare
- Inlägg: 6065
- Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
- Ort: Värnamo
Re: Center konsol är nu standard på Model S
Ser hur den är i model s nu mera och itgår ifrån dethybris skrev:Fram med sågen... BTW. Du har ingen aning om hur Tesla kommer montera detta i en bil som inte finns!!
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
-
IrmaIsfot
- Inlägg: 35
- Blev medlem: 07 okt 2014 00:06
- Ort: Gävle
Re: Center konsol är nu standard på Model S
https://www.teslamotors.com/sv_SE/suppo ... ons-europe
Under Interiör:
Mittkonsol med förvaringsutrymme

Under Interiör:
Mittkonsol med förvaringsutrymme
